چه لاستیک هایی مناسب خودرو سمند می باشند ؟

1
تمامی لاستیکهایی که برای سمند می توان استفاده نمود

سمند به اصطلاح اولین خودروی ملی ایران پس از انقلاب ۵۷ می باشد. این خودرو در ابتدا قرار بود که جایگزین پیکان, که سالیان درازی در بازار ایران حضور داشت, شود که بنا بدلایل هزینه بالای طراحی و تولید, این امر محقق نشد. این خودرو در سال ۱۳۸۱ توسط رئیس جمهور وقت سید محمد خاتمی رونمایی گردید و از آن زمان تا به امروز این خودرو در بازار ایران یافت می شود. در حال حاضر این خودرو در مدلهای مختلفی توسط گروه خودرو سازی ایران خودرو روانه بازار می شود.

تجربه رانندگی با سمند تجربه رانندگی با سمند eF7 تست ایمنی سمند مصرف سوخت سمند ef7 مشخصات سمند معایب و مزایای سمند EF7 معایب سمند مزایای سمند ال ایکس ارزیابی کیفیت سمند قیمت سمند قیمت محصولات ایران خودرو نمای داخل سمند مشخصات فنی سمند LX مجله خودرو

در این مطلب سعی بر آن است که به بررسی لاستیکهای مناسب این خودرو پرداخته شود بدون اینکه این خودرو از حالت استاندارد و گارانتی شرکت خارج شود. از طرفی, مسئله تغییر سایز لاستیک و اینکه چه سایز لاستیکی باعث افزایش عملکرد خودرو می شود, همواره یکی از سوالات متداول مشتریان در زمان خرید لاستیک می باشد. عموما رانندگان خودروهای مختلف بدلیل افزایش تعادل و قابلیت فرمانپذیری خودرو اقدام به تغییر سایز لاستیک خود می نمایند, که البته این مسئله در میان خودروهای ایرانی بسیار متداول می باشد. نکته ای که در ارتباط با تغییر سایز لاستیک خودرو باید در نظر داشت, اینست که نمی توان از سایز های خیلی کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لاستیک استاندارد در زیر خودروی خود استفاده نمائید, زیرا که این مسئله ممکن است که منجر به کوبش خودرو و یا خرابی جلوبندی ماشین شود.

سمند بطور فابریک با یکی از دو سایز ۱۸۵/۶۵R15 توسط ایران خودرو روانه بازار می شود, که سه رقم اول نشانه پهنای لاستیک, دو رقم دوم ضریب منظر لاستیک و دو رقم سوم بیانگر قطر رینگ می باشد.

 تعمیرات تخصصی سمند تعمیر و نگهداری سمند لاستیک مناسب سمند قیمت لاستیک سمند لاستیک فابریک سمند مشخصات خودرو ملی

همانگونه که در بالا ذکر شد, دلیل عمده تغییر سایز لاستیک افزایش تعادل و قابلیت فرمان پذیری خودرو می باشد. در خودروی سمند علاوه بر دو سایز لاستیک فوق, دو سایز دیگر می توان برای این خودرو استفاده نمود بدون اینکه این خودرو از حالت استاندارد و گارانتی خودرو خارج شود. جدول زیر لیست لاستیکهایی که برای سمند می توان استفاده نمود را نشان می دهد:

ردیف سایز پهنا (میلیمتر) ارتفاع فاق لاستیک

(میلیمتر)

قطر رینگ

(اینچ)

توضیحات
۱ ۱۸۵/۶۵R15 ۱۸۵ ۲۵/۱۲۰ ۱۵ این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر خودرو قرار می گیرد که برای مصارف شهری و سرعتهای استاندارد مناسب می باشد.
۲ ۱۹۵/۶۰R15 ۱۹۵ ۱۱۷ ۱۵ این سایز بطور فابریک توسط ایران خودرو زیر سمند قرار می گیرد که در مقایسه با لاستیک بالا یک سانتیمتر پهن تر و البته دارای ارتفاع کمتری می باشد. این لاستیک در جادهها بهتر از لاستیک بالا می باشد.
۳ ۱۹۵/۶۵R15 ۱۹۵ ۷۵/۱۲۶ ۱۵ این لاستیک در مقایسه با دو لاستیک بالا دارای ارتفاع بیشتری می باشد که ممکن است به لحاظ ظاهری مورد پسند شما نباشد.
۴ ۲۰۵/۶۰R15 ۲۰۵ ۱۲۳ ۱۵ این لاستیک به لحاظ پهنای بیشتر و البته ارتفاع نزدیک به لاستیک فابریک می توان گفت که بهترین انتخاب برای سمند می باشد.

بطور کلی, اگر قصد تغییر سایز لاستیک خودروی خود را دارید حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید, این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.
  • استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.
  • همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید, حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سیدحمیدرضا باب الحوائجی می گوید

    سلام – با سپاس از مدیریت محترم سایت و نویسندگان و دیگر دست اندر کاران، محتوا و کاربری سایت در سطح خیلی خوبیه. من خیلی راحت کار می کنم و مقالات رو می خونم.
    موفق تر باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.