قیمت خودروهای تاخیری چگونه محاسبه می‌شوند؟

0

خودروسازان در حالی با استناد به تحریم و نبود قطعه از پایبندی به تعهدات خود شانه خالی می‌کنند که بهتر بود زمان پیش فروش، برای تمام این وضعیت برنامه ریزی و با توجه به ظرفیت خود ثبت نام می‌کردند. طرح‌های گوناگون خودروسازان برای پیش فروش محصولاتشان این روزها به معضلی تازه بدل شده، چه آنکه هرچند وقت یکبار شمار زیادی از متقاضیان نسبت به عدم پایبندی خودروسازان به تعهداتشان گلایه‌مند و خواستار ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع می‌شوند.

در این خصوص نادر قاضی پور، نماینده مجلس گفت: باید معلوم شود پول‌های بزرگی که خودروسازان تحت عنوان پیش فروش از خریداران دریافت کرده‌اند، کجا هزینه شده که آنها همیشه از مردم طلبکار هستند. وی اظهار کرد: گروه‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکرده و قیمت‌ها را در زمان تحویل، به روز محاسبه می‌کنند، حال آنکه باید قیمتِ زمان پیش فروش، اساس کار قرار گیرد و خریداران فقط سهم باقیمانده را پرداخت کنند. قاضی پور در خصوص شیوه محاسبه قیمت خودروهای تاخیری ه یادآوری کرد: به زعم کمیسیون صنایع و معادن، گروه‌های خودروساز باید محصولات پیش فروشی را با همان قیمت زمان ثبت نام تحویل دهند. در واقع کسی که در زمان پیش فروش، پژو را با قیمت مثلاً ۳۳ میلیون تومان و با سررسید مهر خریداری و هنوز موفق به دریافت نشده، نه تنها نباید پولی بابت افزایش قیمت بپردازد، بلکه باید ضرر و زیان بابت تأخیر هم دریافت کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.