مشخصات اولین خودرو برقی دانشگاه علم و صنعت ایران

0

اولین همایش بین المللی قوای محرکه نوین از هفتم اسفند ماه و به مدت دو روز در دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شده و از خودرو برقی دانشگاه علم و صنعت (یاس) رونمایی می شود.

دانشگاه علم و صنعت رئیس دانشگاه علم و صنعت منوچهر منطقی کیست مجید هدایت کیست خودروی الکتریکی ایران تولید خودرو برقی در ایران مشخصات خودرو یاس قیمت خودرو برقی یاس

اولین همایش بین المللی قوای محرکه نوین، با کارکردهای جاده ای، ریلی، هوایی، دریایی و ایستگاهی با محوریت انواع خودروهای برقی (هیبریدی، باتری، پیل سوختی، سلول خورشیدی) و با هدف ایجاد هم ‌افزایی در میان متخصصان داخلی این حوزه و آشنا نمودن آنها با مراکز پیشروی بین المللی در این زمینه برگزار می شود.
در افتتاحیه این همایش از طرح مفهومی خودروی برقی دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران، رونمایی می شود.

یاس، خودروی الکتریکی شهری طراحی شده توسط پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت است که فاز طراحی آن به پایان رسیده و آماده ساخت نمونه و تولید می باشد.
این خودرو مناسب برای حمل و نقل شهری است که دارای ظرفیت دو سرنشین می باشد و راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی و ترافیک شهری به شمار می رود. حداکثر سرعت این خودرو ۴۵ کیلومتر در ساعت بوده و با یک بار شارژ باتری قادر به پیمودن ۱۰۰ کیلومتر است.
در حین برگزاری این همایش یک نمایشگاه از نمونه های برقی و هیبریدی شده خودروهای ایرانی و چینی برگزار می شود که از جمله آنها می توان به دنا، رانا، ساینا، چانگان و … اشاره کرد.
همچنین در این همایش، ( Chris Mason) مدیر اجرایی فدراسیون اتحادیه و انجمن های مهندسی خودرو-( FISITA)، عباس علی آبادی (مدیر عامل گروه مپنا)، عباس افتخاری (رییس بخش تجارت و فناوری دانشگاه ویرجینیای امریکا) حضور دارند.
اولین همایش بین المللی قوای محرکه نوین، در محورهای طراحی، مدلسازی و کنترل خودروهای برقی؛ سیاست¬ های توسعه خودروهای برقی؛ مواد و ساخت پیشرفته در تولید خودروهای برقی؛ تأمین قطعات و تعمیر و نگهداری خودروهای برقی؛ زیر ساخت‌های توسعه خودروهای برقی (شبکه توزیع، ایستگاههای شارژ سریع و…)؛ ایمنی خودروهای برقی (حفاظت از برق گرفتگی و…)؛ مدیریت انرژی و حرارت در خودروهای برقی (بازیابی انرژی، مبدل های حرارتی و…)؛ دینامیک و ارتعاشات خودروهای برقی؛ سیستم¬های ذخیره ساز انرژی در خودروهای برقی (باتری، ابرخازن و…)؛ محرکه های الکتریکی در خودروهای برقی (ماشین های الکتریکی فاقد سنسور و…)؛ الکترونیک و تشعشعات خودروهای برقی (سنسورها، ممز، سازگاری الکترومغناطیسی و…)؛ هیدروژن و پیل سوختی در خودروهای برقی پیل سوختی؛ سلول‌های خورشیدی در خودروهای برقی خورشیدی؛ موتورهای نوین احتراقی در خودروهای هیبرید برقی؛ سوخت‌های جایگزین؛ خودروهای هوشمند و سیستم ¬‌های محرکه الکتریکی غیر خودرویی (ریلی، هوایی، دریایی و ایستگاهی) برگزار می شود.
یادآور می شود، هاشم یکه زارع (مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو)، منوچهر منطقی (رئیس ستاد حمل و نقل پیشرفته ایران)، مجید هدایت (مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی – توان) نیز از دیگر حاضران افتتاحیه همایش هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.