ایران خودرو در سال گذشته چقدر خودرو تولید کرد؟

0

متوسط تولید ایران خودرو در سال ۹۷ تعداد ۳۵ هزار دستگاه بوده است که این میزان در فروردین ماه سال جاری به ۱۵ هزار دستگاه رسیده است.
بازار خودرو از اوایل سال ۹۷ با نوسانات قابل توجهی روبرو شده است. افزایش نرخ دلار و خروج شرکای تجاری موجب شده است هزینه تولید خودرو افزایش یابد و این موضوع باعث کاهش تولید و کاهش عرضه خودرو در بازار شده است. کاهش عرضه خودرو در بازار موجب شده است قیمت خودرو در بازار آزاد افزایش یابد و اختلاف قابل توجهی با قیمت کارخانه‌ای داشته باشد که موجب شده است فضا را برای معاملات سفته بازی فراهم کند. اما در ادامه بازار با تغییر سیاست قیمت‌گذاری خودرو شرایط را برای از بین بردن اختلاف قیمتی و ثبات در بازار خودرو فراهم شده است.

بنابراین با افزایش قیمت خودرو انتظار می‌رود تولید محصولات خودرویی در بازار افزایش یابد. اما روند تولیدات ایران خودرو در ۱۳ ماه اخیر نتیجه عکسی را نشان می‌دهد.

اخبار ایران خودرو آمار تولید محصولات ایران خودرو زمان تحویل محصولات ایران خودرو مدیرعامل ایران خودرو تبریز قیمت محصولات ایران خودرو اخبار خودروسازان اخبار صنعت خودرو
ایران خودرو در فروردین ۹۷ تعداد ۳۰ هزار دستگاه تولید داشته و در ادامه تولیدات ایران خودرو به ۷۱ هزار دستگاه در شهریور ۹۷ رسید اما از مهرماه شاهد روند نزولی ادامه دار بوده‌ایم. به طوریکه تولیدات در آخرین ماه سال ۹۷ به ۳۵ هزار دستگاه رسید. بنابراین می‌توان گفت ایران خودرو به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ تعداد ۳۵ هزار دستگاه تولید داشته است. ایران خودرو در سال ۹۶ به طور میانگین در هر ماه از سال تعداد ۵۸ هزار دستگاه تولید داشته است بنابراین میانگین تولید ایران خودرو از ۵۸ هزار دستگاه در سال ۹۶ با کاهش ۲۳ هزار دستگاه در هر ماه به ۳۵ هزار دستگاه رسید. که کاهش قابل توجه تولید می‌باشد.

ایران خودرو در گزارش فروردین ماه خود از تولید ۱۵ هزار دستگاهی خبر داد که این تعداد حتی از میانگین سال ۹۷ نیز پایین‌تر می‌باشد. در واقع می‌توان گفت ۲۰ هزار دستگاه پایین‌تر از میانگین تولید ماهانه سال ۹۷، تولید داشته است.
بنابراین با توجه به کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو و ادامه دار بودن این روند، بازار خودرویی هم چنان بدون ثبات اداره خواهد شد و نیاز به سیاست‌گذاری عمیق‌تر در بحث قیمت‌گذاری محصولات، تامین مواد اولیه و تولید خودرو لحاظ شود چراکه عدم عرضه خودرو در بازار به دلیل کاهش تولید روند بی ثباتی را برای بازار خودرو به ارمغان می‌آورد که نتیجه آن به زیان جامعه و مردم می‌باشد که بازار خودرو اردیبهشت سال جاری نیز خود شاهد این ادعاست.

 آمار تولید ایران خودرو 97  آمار تولید پژو  آمار تولید خودرو در ایران  اخبار ایران خودرو  اخبار خودروسازان  اخبار خودرو

منبع: بااقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.