بررسی دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ +تصاویر

0

دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 دارای فریمی آلومینیومی و بسیار سبک است که به دوچرخه‌سواران کمک خواهد کرد تا با استفاده از آن راحتی بیشتری را در زمان حرکت تجربه کنند. ورزشکارانی که در محیط‌های کوهستانی فعالیت می‌کنند معمولا به تجهیزاتی نیاز دارند تا از وزنی کم و دوامی بالا برخوردار باشد تا ورزشکاران به کمک آن راحتی بیشتری را در زمان ورزش تجربه کنند. این دوچرخه نیز دارای فریمی آلومینیومی و بسیار مستحکم از سری ۶۰۱۱ است که علاوه بر دوام بالا، وزن کم آن به ورزشکاران کمک خواهد کرد تا از قدرت بیشتری در زمان حرکت برخوردار شوند. این دوچرخه دارای ترمز لقمه‌ای است که به وسیله لنت‌هایی که در دو طرف چرخ قرار گرفته است از سرعت حرکت چرخ‌ها در زمان حرکت کم خواهد کرد. طبق عوض‌کن و شانژمان این دوچرخه که مجموعه دنده یک دوچرخه را تشکیل می‌دهند از قطعات باکیفیت شرکت شیمانو تهیه شده است. در واقع استفاده از چنین قطعاتی با‌کیفیت در این دوچرخه به شما کمک خواهد کرد تا در مدت زمانی زیاد و بدون هیچ نگرانی از جهت کاهش کیفیت، از دوچرخه خود استفاده کنید. این دوچرخه همچنین دارای جک است. شما به کمک جکی که بر روی چرخ انتهایی آن قرار گرفته است می‌توانید در زمانی که دیگر از دوچرخه خود استفاده نمی‌کنید، آن را به حالتی مطمئن پارک نمایید.

قیمت دوچرخه کوهستان جاینت مشخصات دوچرخه کوهستان جاینت مجله دوچرخه و موتورسیکلت انواع دوچرخه بهترین دوچرخه کوهستان راهنمای خرید دوچرخه شهری Enchant 2 دوچرخه جاینت ساخت کجاست

دوچرخه‌ها بنابر کاربردی که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که یکی از انواع این دسته‌بندی دوچرخه‌های کوهستان یا Mountain Bicycle  است. دوچرخه‌های کوهستان به خاطر شرایط خاصی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای بدنه‌هایی مقاوم و در عین حال سبک هستند. تایرهایی که در دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌شوند معمولا دارای آج‌های بیشتری به نسبت سایر دوچرخه‌ها است تا کمتر دچار فرسودگی شوند، همچنین این نوع دوچرخه‌ها باید کمک‌ فنرهایی مقاوم‌تر و با‌کیفیت داشته باشند تا در زمان حرکت در محیط‌هایی با شیب تند، از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشند.دوچرخه‌های کوهستان معمولا دارای ۸ تا ۱۰ طبق خودرو هستند و معمولا به خاطر حرکت در شیب‌های مختلف از تعداد دنده‌های بیشتری به نسبت سایر دوچرخه‌ها برخوردارند. دوچرخه‌های کوهستان همچنین باید دارای فرمانی صاف با مقدار کمی انحنا باشند تا ورزشکاران در سرعت بتوانند به خوبی دوچرخه خود را کنترل کنند.

شرکت تولید انواع دوچرخه جاینت در سال ۱۹۷۲ و در کشور تایوان توسط فردی به نام کینگ لیو به همراه دوستان افتتاح شد. این شرکت در ابتدا تنها به صورت عرضه محدود کار اما در ادامه توانست با افزایش زوند تولید خود حجم زیادی از بازارهای دوچرخه را تصاحب کند. در حال حاضر جاینت به عنوان برندی بسیار معتبر در عرصه صنعت تولید دوچرخه در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 دارای فریمی آلومینیومی و بسیار سبک است که به دوچرخه‌سواران کمک خواهد کرد تا با استفاده از آن راحتی بیشتری را در زمان حرکت تجربه کنند. دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 از طراحی بسیار مناسب و بدنه‌ای با‌کیفیت بهره می‌برد تا شما با استفاده از آن در زمان ورزش راحتی و رضایت بیشتری را تجربه کنید.

نقد و بررسی تخصصی

تمام دوچرخه‌های کوهستان باتوجه به مسیرهای شیب‌دار و سخت کوهستان طراحی می‌شوند. این دوچرخه‌ها ساخت باکیفیت و مناسب برای پیمودن مسیرهای طولانی‌مدت دارند. دوچرخه‌های کوهستان از نظر شکل ظاهری با دوچرخه‌های دیگر کمی متفاوت است. این نوع دوچرخه‌ها تایرهایی با برآمدگی دارد تا به‌راحتی در مسیرهای سخت و ناهموار پیموده شود. دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ می‌تواند انتخابی سنجیده برای پیمودن مسیرهای غیرمنتظره کوهستان و طبیعت باشد.

دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶

قیمت دوچرخه کوهستان جاینت مشخصات دوچرخه کوهستان جاینت مجله دوچرخه و موتورسیکلت انواع دوچرخه بهترین دوچرخه کوهستان راهنمای خرید دوچرخه شهری Enchant 2 دوچرخه جاینت ساخت کجاست

طراحیاولین مشخصه‌ای که در هر دوچرخه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد فریم و بدنه آن است. تنه از مهمترین قسمت دوچرخه محسوب می‌شود زیرا کیفیت و کارایی دوچرخه بستگی به جنس بدنه آن دارد. در طراحی بدنه دوچرخه‌ها انواع مختلفی از آلیاژها کاربرد دارد. مثل تیتانیم، کربن، آلومینیوم و آهن. در حال حاضر آلومینیوم رایج‌ترین نوع تنه به حساب می‌آید زیرا نسبت به آلیاژهای دیگر سبک و مقاوم‌تر است در عین حال که قیمتی معقول‌تر نسبت به جنس دیگر تنه‌ها دارد. این دوچرخه تنه‌ای از جنس آلومینیوم ALUXX-Grade Aluminum دارد که در برابر ضربه مقاوم بوده و وزنی سبک دارد. دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ فریمی بادوام دارد که برای پیمودن مسیرهای کوهستان گزینه خوبی محسوب می شود.

قیمت دوچرخه کوهستان جاینت مشخصات دوچرخه کوهستان جاینت مجله دوچرخه و موتورسیکلت انواع دوچرخه بهترین دوچرخه کوهستان راهنمای خرید دوچرخه شهری Enchant 2 دوچرخه جاینت ساخت کجاست

ساخت

این دوچرخه دارای ۲۱ دنده است. در یک دوچرخه قطعاتی نظیر خودرو، شانژمان، طبق‌عوضکن، دسته دنده سیستم دنده‌دهی آن را تعیین می‌کنند که با توجه به اهمیت بسیار زیاد آن‌ها، استفاده از قطعات با‌کیفیت در آن‌ها امری ضروری است. طبق‌عوض‌کن این دوچرخه از سری Shimano Tourney  محصولات شرکت شیمانو است. همچنین شانژمان به کار رفته شده در این دوچرخه نیز از سری Shimano Tourney  محصولات شیمانو است که با عملکرد مناسب جلوگیری از فشار اضافه به دوچرخه می‌شود.

سیستم تعلیق برای راحتی و بهره‌وری بیشتر دوچرخه‌ها طراحی شده‌اند و برای ضربه‌گیری، حفظ تعادل، جلوگیری از انحراف به اطراف و نگهداشتن ارتفاع مناسب چرخ‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرند. دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ به دلیل داشتن یک کمک فنر در قسمت چرخ جلو دارای سیستم تعلیق Hard Tail است.این یعنی که دوچرخه‌ تنها در چرخ جلو کمک‌فنر دارد و چرخ عقبی آن فاقد کمک‌فنر است. سیستم Hard Tail در مقایسه با دوچرخه‌های «Full Suspension »  که دارای کمک‌فنر عقب نیز هستند، فشار بیشتری به دوچرخه‌سوار وارد می‌کند. دوچرخه جاینت با وجود سیستم تعلیق Hard Tail انتخابی مناسب برای بانوان در پیمودن مسیرهای ناهموار است زیرا بیشتر فشار وارده از زمین را جذب و با ضربه‌گیری دوچرخه‌سواری را لذت‌بخش می‌کند.

دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ از نوع لقمه ای است که به آن ویبریک یا V-Brakes می‌گویند. این ترمزها از دو اهرم به صورت جدا طراحی شده که هر کدام برای اتصال پدهای ترمز کاربرد دارند و دارای کابل‌های داخلی و خارجی بوده که یک کابل به دسته ترمز واقع بر روی فرمان نصب شده و نیروی لازم را به اهرمها برای ترمز گیری منتقل می‌کند. ترمزهای لقمه‌ای از محبوب ترین نوع ترمزها هستند.

قیمت دوچرخه کوهستان جاینت مشخصات دوچرخه کوهستان جاینت مجله دوچرخه و موتورسیکلت انواع دوچرخه بهترین دوچرخه کوهستان راهنمای خرید دوچرخه شهری Enchant 2 دوچرخه جاینت ساخت کجاست

زین نیز یکی از قطعات مهم در دوچرخه‌ها محسوب می‌شود. زین دوچرخه جاینت Liv Connect, Upright است که برای بانوان زینی مناسب و راحت محسوب می‌شود. این زین امکان دوچرخه‌سواری راحت را در مسیر ناهموار فراهم می‌کند.

نتیجه‌گیری

دوچرخه کوهستان جاینت مدل Enchant 2 سایز ۲۶ از طراحی زیبا و مناسب برای بانوان برخوردار است. این طراحی شامل بدنه مقاوم و سبک، ترمز لقمه‌ای با کارکرد ساده این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا دوچرخه‌سواری لذت‌بخش و بدون خستگی را در مسیرهای ناهموار تجربه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.