رونمایی از تانک جدید رضوانی ؛قویترین شاسی بلند دنیا +عکس

0

پس از انتشار چند تیزر ،نهایتا رضوانی از تانک جدید ۲۰۲۰ رونمایی کرد. این خودرو که نسخه قبلی آن بر روی پلت فرم جیپ رانگلر JK توسعه یافته بود اینبار از پلت فرم نسل جدی رانگار JL سود برده است که یکی از بزرگترین تغیرات آن برشمرده می شود.البته شایان ذکر است در حالی که رانگلر جدید از قیمت ۳۰ هزار دلاری برخوردار است قیمت نسخه پایه تانک جدید رضوانی از قیمت ۱۵۵ هزار دلاری می باشد.

tank rezvani قیمت تانک رضوانی مشخصات تانک رضوانی گرانترین شاسی بلندهای جهان قویترین شاسی بلند جهان بهترین شاسی بلند بهترین خودروسازان ایرانی شرکت رضوانی موتورز مجله خودرو

این نسخه پایه بصورت استاندارد از پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ۲۸۵ بخاری بهره می برد. اما امکان سفارش موتورهای ۳ لیتری V6 دیزلی با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۶.۴ لیتری V8 همی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن وجود دارد. علاوه بر این پیشرانه‌ها، رضوانی یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۸۵ اسب بخار قدرت را هم برای تانک ارائه می‌کند اما این موتور فقط مخصوص نمونه‌های صادراتی است.

نسخه دوم  Military Edition یا نسخه نظامی نام داردبا همان پیشرانه‌های V6 دیزلی و V8 همی ۵۰۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد . این نسخه با قیمت ۲۹۵ هزار دلار به فروش می رسد.پرچمدار نسل جدید تانک رضوانی را نسخه قلدر X خواهد بود که قلب تپینده عضلانی فوق العاده ای در سینه آن قرار دارد. این نسخه به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 چلنجر دیمن مجهز شده است اما رضوانی آن‌را ارتقاء داده و حالا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با چنین خروجی چشمگیری، رضوانی می‌گوید تانک X مدل ۲۰۲۰ قوی‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیا محسوب می‌شود. البته این موتور برای نسخهٔ نظامی هم قابل سفارش است. قیمت پایهٔ تانک X اما از رقم گزاف ۳۴۹ هزار دلار آغاز می‌شود.

علاوه بر تغییرات فنی در ظاهر خودرو هم نیز بروزرسانی هایی رخ داده تا ظاهر تانک رضوانی علاوه بر تهاجمی تر شدن نیز مردن هم به نظر برسد.تغییر ظاهری چراغ های جلو و عقب مشهود ترین تغییرات ظاهری است .  اما شاید مهم‌ترین تغییر بیرونی این خودرو تبدیل شیوهٔ باز شدن درهای آن از حالت موسوم به خودکشی به شیوهٔ معمول باشد
با ورود به کابین هم تغییرات قابل توجهی قابل مشاهده است که از جمله آنها چرم و دوخت جدید قابل سفارش خواهد بود.  در میانهٔ داشبورد تانک مدل ۲۰۲۰ نمایشگری ۷.۹ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که به ویژگی‌هایی مثل کارپلی و گوگل مپ مجهز است.

به مانند نسل قبلی تانک رضوانی با آپشن های زیادی قابل سفارش است که چندان هم ارزان نیستند. از جملهٔ این آپشن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب گرمایی به قیمت ۶۵۰۰ دلار، زیر پایی‌های جانبی اتوماتیک ۲۵۰۰ دلار، دوربین‌های جانبی ۸۵۰ دلار، باک سوخت اضافی ۷۵۰۰ دلار، پکیج نورپردازی داخلی ۲۵۰۰ دلار، کابین تمام چرمی ۵۵۰۰ دلار و موارد دیگری همچون گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها اشاره کرد.

در مدل جدید این خودرو نیز سقف ستاره ای هم با قیمت ۶۲۵۰ دلار قابل سفارش است ،آپشنی که پیش از این فقط در محصولات رولز رویس دیده بودیم.همچنین با سفارش سیستم صوتی فوکال قیمت این قدرتمند ترین شاسی بلند جهان به ۴۰۰ هزار دلار خواهد رسید. به‌منظور ارتقاء توانایی‌های آفرود تانک نیز رضوانی سیستم تعلیق FOX را با قیمت ۱۲,۵۰۰ دلار برای آن ارائه می‌کند.

در خصوص نسخه نظامی این شاسی بلند قلجماق باید گفت آپشن های حفاظیتی آن بیشتر شبیه فیلم های آخر زمانی است. زره ضدگلوله، حفاظت بالستیک، لاستیک‌های پنچرروی نظامی، محافظ مواد منفجره در کف خودرو، رادیاتور زرهی، باک سوخت خودترمیم شونده، دستگیرهٔ درهای الکتریکی، چراغ گردان و چشمک‌زن، ماسک‌های گاز، جعبهٔ کمک‌های اولیه و…  از جمله تجهیزاتی است که برای حفاظت از سرنشنیان ثروتمند آن در نظر گرفته شده است.  برای این نسخه حتی سیستم محافظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی (EMP) هم با قیمت ۲۵۰۰ دلار قابل سفارش است تا آمادگی مقابله با جنگ هسته‌ای را پیدا کند!

تانک مدل ۲۰۲۰ رضوانی برای نخستین بار در هفته مونتری به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد . اما تحویل آن از هفته آینده به مشتریانی که این خودرو پیش خرید کرده اند ،آغاز خواهد شد. رضوانی همچنین سفارشات خرید جدید برای تانک حتی به‌صورت فرمان راست را هم می‌پذیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.