خودروهایی که فاکتور نمی‌شوند/ افزایش قیمت پژو۲۰۶ و پراید

0

فاکتور نشدن برخی خودروهای داخلی باعث افزایش قیمت این خودروها در بازار شده است به طوری که رشد قیمت ۲ تا ۵ میلیون تومانی پژو ۲۰۶ و پراید را شاهد هستیم.

به گزارش فارس، در شرایطی که بازار خودرو روزهای بی‌رمقی را پشت سر می‌گذارد و خرید و فروش در این بازار کم شده، فاکتور نشدن برخی خودروها از سوی شرکت‌های خودروساز باعث افزایش قیمت این محصولات در بازار شده است. در این مورد می‌توانیم به رشد قیمت پراید، پژو۲۰۶ و همچنین سمند اشاره کنیم.

به گفته فعالان بازار، این روزها معاملات بازار خودرو کاهش یافته و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌شود، تنها افرادی که احتیاج فوری به خودرو دارند نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

سوابق سعید موتمنی قیمت پراید قیمت تیبا قیمت سمند سایت قیمت خودرو قیمت پژو 206 پشت پرده خودروسازان پشت پرده چه خبر اخبار قیمت خودرو اخبار بازار خودرو توقف تولید پراید دلایل گران شدن خودرو

* خودروسازان فاکتور نکردند، قیمت بالا رفت

سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: طی هفته گذشته اختلاف قیمت کارخانه و بازار برای چند مدل پژو ۲۰۶ و همچنین گروه سمند افزایش یافته که به عرضه کم خودروسازان برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: گروه سایپا نیز این روزها برای تحویل سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۱۱ فاکتور صادر نمی‌کند که این مسئله نیز باعث افزایش قیمت این خودروها در بازار شده است.

مؤتمنی با بیان اینکه این اتفاق باعث افزایش ۲ تا ۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای فاکتورنشده در بازار شده است، گفت: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا ۷۴ میلیون تومان پایین آمده بود که حالا به دلیل فاکتور نشدن از سوی کارخانه، در بازار به ۷۷ میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول نیز به ۷۷ میلیون تومان رسیده بود که این روزها با قیمت ۸۱.۵ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز در روزهای گذشته در بازار با قیمت ۸۹ میلیون تومان عرضه می‌شد، اما حالا قیمت این خودرو به ۹۳ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت سایپا ۱۳۱ در بازار به ۴۰ میلیون تومان رسیده بود، گفت: به دلیل فاکتور نشدن این خودرو از سوی کارخانه، قیمت آن در بازار با رشد ۳ میلیون تومانی به ۴۳ میلیون تومان رسیده است.

مؤتمنی تصریح کرد: در مورد سایپا ۱۱۱ نیز قیمت در بازار به ۴۶ میلیون تومان رسیده بود، ولی به دلیل فاکتور نشدن این خودرو توسط کارخانه، قیمت آن در بازار به ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: در مقابل، عرضه تیبا از سوی سایپا بهتر شده و همین مسئله باعث شده تا قیمت تیبا در بازار از ۵۱ میلیون تومان به ۴۸.۵ میلیون تومان برسد.

* ادامه روند کاهشی قیمتها در بازار و لزوم بازنگری در نرخ کارخانه

در حال حاضر پژو ۴۰۵ مدل جی‌ال‌ایکس در بازار ۷۳ میلیون تومان است و سمند ال‌ایکس نیز که تا ۲۰ روز پیش با قیمت ۷۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد، حالا با قیمت ۷۶.۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت رانا نیز در بازار ۷۷ میلیون تومان است. در مورد سراتو نیز باید به قیمت ۲۸۱ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم. قیمت جک‌S5 نیز در بازار ۲۶۰ میلیون تومان است و هر دستگاه سمند EF7 نیز با قیمت ۸۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچ‌بک نیز در بازار ۱۲۳ میلیون تومان و ایکس‌۲۲ اتومات ۱۸۰ میلیون تومان است.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورت افزایش عرضه خودرو از سوی خودروسازان، روند قیمت خودروها در بازار همچنان کاهشی باشد.

عادل امیراحمدی، فروشنده خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: با توجه به فرمولی که برای تعیین قیمت کارخانه‌ای خودروها اعلام شده، نرخ کارخانه باید ۵ درصد زیر قیمت بازار باشد و اصطلاحاً خودرو در حاشیه بازار قیمت‌گذاری شود اما در حال حاضر شاهد اجرای این مصوبه نیستیم.

وی ادامه داد: خودروسازان حاضر نیستند قیمت محصولاتشان را با این روش تعیین کنند و وقتی قیمت‌ها در بازار کاهشی می‌شود عرضه تولیداتشان را طوری مدیریت می‌کنند که روند کاهشی ادامه‌دار نباشد.

وی معتقد است بالا بودن قیمت خودروها باعث کسادی بازار فروشندگان خودرو شده و در حال حاضر رکود بازار را شاهد هستیم.

به گزارش فارس، نظارت بر روند عرضه خودرو از سوی خودروسازان یکی از وظایف اصلی وزارت صنعت است و این موضوع همچنان مورد مطالبه مردم و مشتریان بازار خودرو است.

به گزارش فارس، مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من مطالبه‌ای درباره تاخیر در فاکتور شدن خودروهای خودروسازان ثبت شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.