۳ نکته مهم در مدیریت مصرف بنزین یارانه‌ ای و آزاد

0

مدیریت مصرف بنزین در ماه‌های آتی به یک دغدغه بسیار مهم برای مردم تبدیل شده و راهکارهای زیادی برای این موضوع گفته می‌شود. اما یکی از نکات مهم در زمینه مدیریت بنزین، مسائلی است که در بحث بنزین یارانه‌ای و آزاد وجود داشته که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

در مقالات دیگر به نکاتی در رابطه با روش‌های صرفه‌جویی اشاره کردیم و جزئیات مختلفی از سهمیه‌بندی بنزین را مطرح نمودیم ولی در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که به طور کلی به اصل بحث استفاده از بنزین یارانه‌ای و آزاد پرداخته و پیشنهادهایی را در رابطه با این دو موضوع عنوان می‌کنیم.
مصرف بنزین۱- در مصرف بنزین سهمیه‌بندی عجله نکنید!

یکی از اتفاقاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، عجله مردم برای مصرف بنزین سهمیه‌بندی شده و یارانه‌ایست! بدیهی است که این سهمیه تخصیص داده شده دیر یا زود مصرف خواهد شد و کفاف کل ماه را نخواهد داد ولی عملا امکان پس انداز کردن آن را از بین می‌برد. بسیاری از مصرف مردم در روزهای عادی ماه برای رفت و آمد در شهر بوده و با سوخت‌گیری چند لیتری نیز قابل حل است.

پیشنهاد ما برای شما این است که اگر استفاده چندانی از خودرو ندارید، ترجیحا کل یا بخشی از سهمیه بنزین خود را برای ماه‌های بعد ذخیره کنید. با ذخیره‌سازی سهمیه بنزین، عملا مسافرت‌های احتمالیتان ارزان‌تر تمام خواهد شد و سنگینی هزینه‌های مربوط به سوخت این مسافرت‌ها روی دوشتان سنگینی نخواهد کرد. به طور مثال به سفرهای نوروزی خود فکر کنید که با وجود هزینه‌های سنگین خرید لباس و سایر وسایل ضروری، هزینه بنزین نیز بسیار بالا خواهد بود و تحمل این هزینه سنگین برایتان دشوار خواهد بود.
۲- قید فروش سهمیه بنزیتان را بزنید!

یکی دیگر از رفتارهای عجیبی که از سوی مردم دیده می‌شود، فروش سهمیه بنزیشان است که برای رفع امورات روزمره انجام می‌شود. اما شما باید بدانید که اگر در حال حاضر نیز نیازی به سهمیه بنزیتان نداشته باشید، در آینده نزدیک این نیاز ایجاد خواهد شد و همین پولی که از طریق فروش بنزین به دست آوردید، به راحتی از دست خواهد رفت و چه بسا که در موقعیت بدی این اتفاق رخ بدهد!
۳- فریب کلاهبرداران را نخورید!

از دیگر توصیه‌هایی که به نظرمان گفتنش خالی از لطف نیست، مساله کلاهبردارانی هست که با روش‌های مختلف قصد ضرر رساندن به شما دارند. در بعضی از موارد با ترفندهایی همچون افزایش سهمیه بنزین با ترفندهای گوناگون گرفته و یا شارژ دوباره سهمیه ماهانه که طبیعتا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.

همچنین حتی الامکان از قرض دادن کارت سوخت خود به دیگران بپرهیزید و آنها را به استفاده از کارت سوخت شخصیشان تشویق کنید. البته بدیهی است منظور ما خانواده درجه یک شما نیست و طرف صحبت ما افرادی غیر از خانواده درجه یک شماست. در بسیاری از موارد سو استفاده‌هایی از کارت سوخت شخصی شما انجام می‌شود که از جمله آن می‌توان به خرید بنزین برای مقاصد غیرقانونی اشاره کرد! طبیعتا پس از ورود پلیس برای پیگیری موضوع، فرد مالک کارت سوخت نیز یکی از ارکان تشکیل دهنده متهمین ماجرا خواهند بود.

به طور کلی نکات جزئی دیگری نیز در این موضوع می‌توان مطرح کرد ولی طبیعتا بسیاری از آنها تکرار مکررات بوده ولی قطعا رعایت آنها بسیار مفید خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.