مفهوم آرم روی خودروهای شرکت رولز رویس چیست؟ +عکس

0

در اتومبیل های رولز رویس از سال ۱۹۱۱ فرشته اى از جنس طلا و بنام Emily امیلی قرارگرفته که به عقیده بسیاری نماد دختری است که رویس عاشقش بود ولی هرگز موفق به ازدواج با او نشد.

نام و لوگو متشکل از دو حرف R به معنای تو منو داری و من تورا که نشان دهنده حس متقابل و مشترک است.

بنیانگذار شرکت رولز رویس تاریخچه شرکت رولزرویس شرکت رولز رویس معنی آرم رولز رویس دانستنی های جالب خودرو لوکس ترین خودروهای دنیا

روی کاپوت در قسمت جلو مجسمه ی کوچکی وجود دارد که این مجسمه برگرفته از مجسمه ای در موزه ی لوور پاریس است  که قدمتی دوهزار ساله دارداین مجسمه  نماد پیروزی است.در سالیان اخیر به دلیل ارزشمند بودن این مجسمه سارقان بسیاری تلاش کردند که این مجسمه را به سرقت ببرند این شرکت برای جلو گیری از سرقت این مجسمه آن را طوری طراحی کرده است که با نزدیک شدن دست به آن به داخل رفته و از دسترس خارج می شود و در مدل های جدید تر پس از خاموش کردن خودرو این مجسمه ارزشمند خود به داخل می رود.

رولز-رویس موتور کارز (به انگلیسی: Rolls-Royce Motor Cars) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید و توزیع خودروهای لوکس فعالیت می‌نماید. این شرکت در سال ۱۹۰۶ توسط چارلز رولز و هنری رویس، تحت نام رولز-رویس لیمیتد تأسیس شد.

شرکت رولز-رویس از سال ۱۹۱۴ بخش طراحی و تولید موتورهای هواگرد را نیز به خط تولید کارخانجات خود اضافه کرد. در سال ۱۹۷۱ برای جلوگیری از ورشکستگی شرکت رولز-رویس، دارایی‌های این شرکت از سوی دولت بریتانیا، ملی اعلام شد، سپس در سال ۱۹۷۳ شرکت رولز-رویس به دو شرکت تفکیک شد و بخش خودروسازی رولز-رویس موتورز نام گرفت و بخش هوافضای آن نیز تحت عنوان رولز-رویس هلدینگ ثبت گردید.

بنیانگذار شرکت رولز رویس تاریخچه شرکت رولزرویس شرکت رولز رویس معنی آرم رولز رویس دانستنی های جالب خودرو لوکس ترین خودروهای دنیا

در ۱۹۸۰ مدیریت رولز-رویس موتورز به شرکت ویکرز سپرده شد. در ۱۹۸۷ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد، که در نهایت در سال ۱۹۹۸ به ب‌ام‌و واگذار گردید و نام آن نیز به رولز-رویس موتور کارز تغییر پیدا کرد. این شرکت هم‌اکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت خودروسازی ب‌ام‌و به‌شمار می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.