اطلاعیه فنی اقدامات ضروری در مواجه با خودروهای آسیب دیده در سیل

0

ضمن عرض تبریک سال نو به نمایندگی های محترم ایران خودرو با توجه به وقوع سیل در کشور و ابراز همدردی با مردم مناطق سیل زده، اعلام حضور و آمادگی کامل معاونت مهندسی و کیفیت جهت پشتیبانی تمامی نمایندگیها در ایام کشیک نوروز ۱۳۹۸ ، موارد مهم در خصوص بررسی و تعمیرات خودروهای آسیب دیده در زمان وقوع حوادثی همچون سیل به شرح زیر مد نظر می باشد:

اخبار شیراز مراکز پرداخت خسارت بیمه بدنه ایران هزینه خسارت بیمه هرینه خسارت بیمه به سیل زدگان رئیس بیمه مرکزی اخبار بیمه خسارت سیل شیراز سوابق غلامرضا سلیمانی بیمه بدنه خودرو مزایای بیمه بدنه ارزانترین بیمه بدنه ماشین
۱) قبل از هر اقدامی سر باتری خودرو جدا گردد و به هیچ عنوان خودرو استارت نخورد. همچنین عملکرد باتری کنترل و در صورت نیاز تعویض گردد.
۲) نودها و یونیت های موجود روی خودرو جدا و اقدام به تمیز کردن گل و لای و خشک کردن آنها نمایید، احتمال بازگشت پذیری قطعات یاد شده پس از خشک شدن وجود دارد.
۳) جعبه فیوز داخل محفظه موتور و داخل کابین را از نظر زنگ زدگی و خشک بودن کنترل نمایید. با توجه به اینکه این قطعات وظیفه تامین برق قسمتهای مختلف خودرو را بر عهده داشته از اهمیت زیادی برخوردارند. همچنین مغزی سوئیچ استارت را از نظر تمیزی و عدم زنگ زدگی بررسی نمایید.
۴) کلیه کانکتورهای دسته سیم ها جدا و از تمیز و خشک بودن آنها اطمینان حاصل نمایید (کانکتورهای مربوط به استارت و دینام را نیز بررسی نمایید).
۵) جهت بررسی نفوذ آب به موتور با باز کردن شمع موتور، گیج روغن و درب روغن ریز، شدت و مقدار نفوذ آب به موتور را بررسی نمایید.
۶) بررسی و در صورت لزوم تعویض قطعات مصرفی همچون: روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن، روغن گیربکس (دستی و یا اتوماتیک)، روغن ترمز، روغن هیدرولیک، ضد یخ و … ضروری به نظر می رسد.
۷) محفظه تایمینگ موتور باز و از تایم بودن موتور و عملکرد غلتک های تایم اطمینان حاصل نمایید.
۸) تسمه دینام، غلتک های هرزگرد و سفت کن و تجهیزات جانبی مانند آلترناتور ، هیدورلیک فرمان و کمپرسور کولر را از نظر گیرپاژ بودن، عدم وجود گل و لای و سالم بودن پولی ها کنترل نمایید.
۹) در صورت لزوم نسبت به بررسی عملکرد سنسور دور موتور، سنسور دریچه گاز، سنسور دما و فشار هوای ورودی، دریچه گاز برقی، پدال گاز برقی، کویل جرقه، رله فن، موتور فن، رله های قدرت (رله دوبل) با دستگاه عیب یاب اقدام و در صورت خرابی تعویض نمائید.
۱۰) از عدم وجود آب در سیستم هوارسانی موتور و فیلتر هوا اطمینان حاصل نمایید.
۱۱) بنزین موجود در باک را از نظر وجود آب و گل و لای بررسی و در صورت وجود آب درجه داخل باک (پمپ بنزین) را دمونتاژ و تمیز نمایید.
۱۲) مسیر سیستم اگزوز را جهت بررسی گرفتگی و مسدود بودن مسیر خروجی موتور دمونتاژ نموده و از باز بودن مسیر اگزوز اطمیان حاصل نمایید.
۱۳) رله های فن و سیستم خنک کاری موتور شامل موتورهای فن و ترموستات را از نظر عملکرد (گیرباژ نبودن ، عدم زنگ زدگی ، وجود صدای اضافی و …) کنترل نمایید.
۱۴) چرخ های خودرو باز و از نظر وجود گل و لای بررسی و تمیز گردد و همچنین از عدم وجود آب در سیستم ترمز اطمینان حاصل نمایید. (سنسور های ABS را نیز کنترل و در صورت نیاز تمیز نمایید.)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.