۱۰ حقیقت جالب در مورد جو بایدن که شاید نمی‌ دانستید (عکس)

0

جوزف رابینت بایدن جونیور (Joseph Robinette Biden Jr‎;‎/ˌrɒbɪˈnɛt ˈbaɪdən/‎ زاده ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲) سیاستمدار آمریکایی است که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، تحت ریاست‌جمهوری باراک اوباما چهل و هفتمین معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا بوده و از ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۹ به مدت ۳۶ سال ایالت دلاور را به عنوان یکی از سناتورهای ایالات متحده آمریکا نمایندگی می‌کرده‌است. او که یک دموکرات است، نامزد حزب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا است و رقیب اصلی رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در این انتخابات محسوب می‌شود. بایدن در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ برای کسب کاندیداتوری حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش کرده بود اما موفق نشده بود.

 همسر جو بایدن بیوگرافی جو بایدن نظر جو بایدن درباره ایران رئیس جمهور آمریکا تعداد آرای جو بایدن جو بایدن کیست برداشتن تحریم های آمریکا بیوگرافی سیاستمداران اخبار آمریکا Joe Biden بیوگرافی دونالد ترامپ

بایدن در اسکرانتون، پنسیلوانیا و شهرستان نیوکاسل، دلاور بزرگ شد. او در دانشگاه دلاور تحصیل و سپس مدرک حقوق خود را از دانشگاه سیراکیوس دریافت کرد. او در سال ۱۹۶۹ وکیل شد و در سال ۱۹۷۰ به عضویت در شورای شهرستان شهرستان نیوکاسل، دلاور انتخاب شد. بایدن اولین‌بار در سال ۱۹۷۲ به عنوان سناتور ایالات متحده از دلاور انتخاب و در نتیجه ششمین سناتور جوان تاریخ آمریکا شد. او شش‌بار دیگر به این سمت انتخاب شد و در زمان رسیدن به معاونت رئیس‌جمهور در سال ۲۰۰۹ چهارمین سناتور ارشد در سنای ایالات متحده آمریکا بود.

بایدن در مقام سناتور به مدت طولانی عضو و رئیس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده آمریکا بود. او با جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۱ مخالفت کرد ولی از مداخله آمریکا و ناتو در جنگ بوسنی در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵، گسترش ناتو در دهه ۱۹۹۰ و بمباران صربستان در سال ۱۹۹۹ در جریان جنگ کوزوو دفاع کرد. او در دفاع از اجازه‌نامه جنگ عراق در سال ۲۰۰۲ سخنرانی کرد و به آن رای موافق داد اما با افزایش سربازان آمریکایی در سال ۲۰۰۷ مخالفت کرد. بایدن همچنین از ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ ریاست کمیته قضایی سنای ایالات متحده آمریکا را برعهده داشت و با مسائلی چون سیاست مواد مخدر، پیشگیری از جرم و آزادی‌های مدنی و همچنین نامزدی‌های بحث‌برانگیز رابرت بورک و کلارنس توماس به قضاوت دیوان عالی ایالات متحده آمریکا درگیر بود. او رهبری تلاش‌ها برای تصویب لوایح کنترل جرم و اجرای قانون و خشونت علیه زنان را بر عهده داشت.

همسر جو بایدن بیوگرافی جو بایدن نظر جو بایدن درباره ایران رئیس جمهور آمریکا تعداد آرای جو بایدن جو بایدن کیست برداشتن تحریم های آمریکا بیوگرافی سیاستمداران اخبار آمریکا Joe Biden بیوگرافی دونالد ترامپ

نظر بایدن در مورد ایران / بایدن به دنبال بازگشت به برجام

سیاست جو بایدن در قبال ایران، احتمالا ادامه‌ی سیایت‌های باراک اوباما خواهد بود. او در ماه آگوست گفت:

«توافق هسته‌ای با ایران که در دولت اوباما-بایدن بر سر آن توافق شد، از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرد، اما ترامپ عجولانه این توافق را کنار گذاشت و باعث شد که ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد و اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری صورت دهد و ریسک بروز یک جنگ فاجعه‌بار دیگر در منطقه افزایش نیز یابد.»

در جایی دیگر گفته بود که در تعامل با ایران، توهمی ندارد و می‌خواهد با بازگشت به برجام، و گسترش آن، با ایران مقابله کند. او در مقاله‌ای که در CNN منتشر شد نیز چنین نوشت:

«اگر ایران در پی تقابل باشد، من برای دفاع از منافع حیاتی آمریکا و نظامیانمان آمادگی دارم. اما اگر ایران نشان دهد آماده دیپلماسی است، منم آماده هستم تا در مسیر دیپلماسی گام بردارم.»

در مناظره‌ی معاونین ریسات جمهوری ۲۰۲۰ میان کاملا هریس و مایک پنس، کاملا هریس، معاون بایدن با انتقاد از دولت ترامپ در خروج از برجام، گفت که آمریکا با اینکار به متحدانش پشت کرده است. با این وجود، بایدن نیز همچون اوباما حامی رژیم صهیونیستی است و بارها از اسرائیل به عنوان مهمترین متحد آمریکا نام برده است. استیون اسرائیل، نماینده‌ی سابق نیویورک در کنگره، مردادماه امسال گفته بود:«بایدن نامزد اسرائیل است.»

بایدن که زندگی‌اش با فجایع خانوادگی و شکست‌های سیاسی همراه بوده است، اینک اظهار داشته که انتظار دارد با تکمیل شمارش آرا و کسب پیروزی در تعداد کافی ایالت‌ها، پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش خبر فوری و به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این معاون پیشین رئیس‌جمهور در دلاور، ایالت محل اقامت‌اش، گفت که هنوز اعلام پیروزی نمی‌کند، اما معتقد است که با تکمیل شمارش آرا قادر خواهد بود اکثریت آرا را در کالج انتخاباتی کسب کند و ترامپ را شکست دهد.

بایدن گفت: «روشن است در این مسیری که اینک در آن قرار گرفته‌ایم، ۲۷۰ رأی کالج انتخاباتی مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را به دست خواهیم آورد. من و کامالا هریس، یار انتخاباتی اش، این‌جا نیامده‌ایم تا اعلام پیروزی کنیم. اما من این جا هستم تا گزارش دهم ما معتقدیم که وقتی شمارش آرا پایان یابد، برنده خواهیم بود.»

جو بایدن عمری را در سیاست گذرانده است. وی ۳۶ سال سناتور بود و هشت سال در دولت اوباما خدمت کرده است.

اما درباره مردی که می‌تواند رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده باشد چه می‌دانیم؟

 در کودکی لکنت زبان داشت

بایدن پیش از آن‌که در ۱۰ سالگی همراه خانواده به ویلمینگتون در ایالت دلاور نقل مکان کند، دوران کودکی خود را در اسکرانتون در ایالت فیلادلفیا گذراند. در مدرسه همکلاسی‌هایش او را به دلیل لکنت زبانش مسخره می‌کردند. آن‌ها وقتی او می‌خواست نام خانوادگی خود را بر زبان آورد، او را با «بای‌بای» پاسخ می‌دادند.

همسر جو بایدن بیوگرافی جو بایدن نظر جو بایدن درباره ایران رئیس جمهور آمریکا تعداد آرای جو بایدن جو بایدن کیست برداشتن تحریم های آمریکا بیوگرافی سیاستمداران اخبار آمریکا Joe Biden بیوگرافی دونالد ترامپ

در دبیرستان فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد

معاون سابق رئیس جمهور در آکادمی آرچمیر که یک مدرسه کاتولیک است، فوتبال آمریکایی بازی می‌کرد. او ۱۹ گل با حرکت شش‌امتیازی به ثمر رسانده است.

برای جنگ ویتنام به خدمت فراخوانده شد اما در آزمون پزشکی موفق نشد

بایدن جوان دانشکده حقوق را در دانشگاه سیراکوز به پایان رساند. پس از آن برای خدمت در جنگ ویتنام فراخوانده شد. اما به دلیل آسم در آزمون پزشکی رد شد.

 اینک ۷۷ساله است، اگر پیروز انتخابات شود، در مراسم تحلیف، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود، او در ۲۰ نوامبر ۷۸ساله خواهد شد

وی  در ژانویه سال جاری، بسیار جلوتر از پیروزی‌اش در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، اظهار داشته بود که به واسطه سن بالایش کسی را به عنوان معاونت خود بر خواهد گزید، که از همان روز اول برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمادگی داشته باشد.

وی در مورد این موضوع در آیووا اظهار داشته بود که «حداقل هشت زن، و حداقل چهار یا پنج زن رنگین‌پوست» وجود دارند که به اعتقاد او «کاملاً واجد شرایط معاونت ریاست جمهوری هستند.»

«اما برای من نامزد صالح برای معاونت ریاست جمهوری باید حائز دو ویژگی باشد. یکی این است که باید قادر باشد که رئیس جمهور شود، چرا که من مرد سن‌وسال‌داری هستم.»

 برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد و دوباره در سال ۲۰۰۸ برای ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد

با این حال او انصراف داد و نامزد معاونت ریاست‌جمهوری اوباما شد. اما برگزیده شدن او توسط اوباما به عنوان معاونش به هیچ وجه مسلم نبود. بایدن در جریان انتخابات مقدماتی اوباما رقیب دموکرات خود را، به عنوان «اولین آفریقایی-آمریکایی متعارف با بیان خوب  و هوش بالا، ظاهر تر و تمیز و خوش قیافه» خوانده بود.

همسر جو بایدن بیوگرافی جو بایدن نظر جو بایدن درباره ایران رئیس جمهور آمریکا تعداد آرای جو بایدن جو بایدن کیست برداشتن تحریم های آمریکا بیوگرافی سیاستمداران اخبار آمریکا Joe Biden بیوگرافی دونالد ترامپ

شاهد چند فاجعه خانوادگی در زندگی‌اش بود

بایدن در سال ۱۹۷۲ همسر اول خود نیلیا و نوزاد دخترش به نام نائومی را در یک تصادف رانندگی از دست داد. دو پسر او بو و هانتر نیز در آن خودرو بودند اما زنده ماندند. پسر بزرگ او بو در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

 فیلم مورد علاقه او «ارابه آتش» است 

بایدن در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۸ گفت: «ارابه‌های آتش احتمالاً فیلم مورد علاقه من است.»

وی گفت: «حقیقت این است که جذابیت این فیلم برای ما آنجایی است که قهرمان  شهرت و شکوه شخصی را فدای اصول می‌کند. برای من، این علامت قهرمانی واقعی است. وقتی کسی چنین انتخابی می‌کند.»

 جو بایدن عاشق بستنی است 

بایدن اعتراف می‌کند که ذائقه شیرینی ‌دارد و وقتی بخواهد خود را خوشحال کند، بستنی می‌خورد. او در سال ۲۰۱۶ گفت: «نام من جو بایدن است و من عاشق بستنی هستم.» وی افزود: «من مشروب الکلی نمی‌نوشم. سیگار نمی‌کشم اما زیاد بستنی می‌خورم.»

در سال ۱۹۶۷ یک توله سگ برای همسر اول خود نیلیا خریداری کرد و آن را «سناتور» نام نهاد

بایدن در حال حاضر دو سگ دارد که میجر و چمپ نام دارند. او در سال ۲۰۰۸ چمپ را که از نژاد ژرمن شپرد است، وقتی سه ساله بود، و میجر را که از همان نژاد است، در سال ۲۰۱۸ به فرزندی قبول کرد.

همسر جو بایدن بیوگرافی جو بایدن نظر جو بایدن درباره ایران رئیس جمهور آمریکا تعداد آرای جو بایدن جو بایدن کیست برداشتن تحریم های آمریکا بیوگرافی سیاستمداران اخبار آمریکا Joe Biden بیوگرافی دونالد ترامپ

 در سال ۱۹۷۷ با همسر فعلی خود جیل تریسی جیکوبز که معلم است، ازدواج کرد

این زوج در سال ۱۹۷۵ با هم دیدار کردند. بایدن مجبور شد پنج بار خواستگاری کند تا از تریسی جواب مثبت بگیرد.

بایدن غالباً با افتخار از خود به عنوان «شوهر جیل بایدن» یاد می‌کند. وی پس از کسب نامزدی حزب دموکرات به حضار گفت: «به آموزگار مورد علاقه خود فکر کنید که به شما اعتماد به نفس داد. آن آموزگار همان بانوی اولی است جیل خواهد بود.»

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.