آیا شستشوی مکرر ماشین به رنگ آن صدمه می رساند؟

0

ایا شستن زیاد ماشین ضرر دارد ،آیا کارواش برای ماشین ضرر دارد ،بردن ماشین به کارواش ،معایب کارواش ،بهترین روش شستن ماشین ،آسیب های کارواش ماشین چیست؟

در این مقاله قصد داریم تمامی آسیب های کارواش ماشین را در انواع مختلف روش های شستشو خودرو بررسی کنیم. که آیا کارواش برای ماشین ضرر دارد؟ آیا کارواش به قسمت های مختلف ماشین صدمه وارد می کند؟ هفته ای چند بار باید ماشین را کارواش کنیم که آسیبی به آن نرسد؟ همانطور که میدانید چهار روش برای شستشو ماشین وجود دارد. که عبارتند از: روش شستشو با آب فشارقوی، روش شستشو با استفاده از دستگاه که به آن کارواش اتوماتیک گفته می شود. شستشو با مواد نانو، و شستشو با بخار هرکدام از این روش ها میتواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد و آسیب های کارواش ماشین نیز در این روش های شستشو وجود دارد.

قبل از پرداختن به روش های مختلف و خطرات آن برای بدنه ماشین بگذارید ابتدا مسئله ای دفعات شستشو ماشین را بررسی کنیم سپس روش های مختلف و خطرات احتمالی آن برای بدنه و رنگ ماشین همچنین قیمت های مختلف ماشین را بررسی می کنیم. سوال اینجاست که آسیب های کارواش ماشین در مواقع شستشو زیاد چیست؟ و یا سوالاتی از این فبیل آیا می توان هفته ای دو بار ماشین خود را کارواش کرد؟ یا باید یک بار در هفته این کار انجام داد؟ شستشو هر روز خودرو چه آسیب های میتواند به بدنه و رنگ ماشین وارد کند؟ در ادامه پاسخ تمامی این سوالات را خواهیم داد.

دستمال تمیز کننده ماشین بهترین دستمال شستشوی خودرو دستمال بدنه خودرو دستمال برای شیشه ماشین شستشوی خودرو نحوه تمیز کردن شیشه خودرو هزینه نگهداری خودرو قیمت دستمال نانو قیمت دستمال جادویی

آیا شستشوی زیاد اتومبیل می تواند به آن آسیب برساند؟

مهم نیست که چه نوع خودروی را خریداری کرده اید و یا خودرو شما جدید است یا قدمی، خودرو ها یک سرمایه بزرگ مالی هستند. بنابراین طبیعی است که بخواهید از وسیله نقلیه خود مراقبت زیادی داشته باشید و ساده ترین راه برای انجام این کار از طریق شستشوی مکرر ماشین و تمیز کردن است. برای برخی ها این روال هفتگی است، و برای برخی دیگر ، تقریباً یک وسواس است. اما از آنجا که هر هفته ماشین خود را شستشو می دهید ، یا شاید حتی چندین بار در هفته ، فرد باید تعجب کند که آیا بیش از حد شستشوی ماشین می تواند به ماشین شما آسیب برساند یا خیر.

بگذارید خیال شما را راحت کنیم. آسیب های کارواش ماشین در حالی اتفاق می افتد که شستن اتومبیل به طور نامناسب انجام گیرد، اگر هر چند وقت یکبار ماشین خود را شستشو دهید به وسیله نقلیه شما آسیب نمی رسد ، حتی اگر این کار را هر هفته انجام دهید البته بخاطر داشته باشید که اگر اتومبیل خود را واکس بزنید ممکن است نیاز به استفاده مجدد از واکس بعد از هر بار شستن بسته به میزان نگه داشتن آن داشته باشید. بنابراین شستشوی هر روز ماشین میتواند یک کار غیر ضروری باشد. اما اگر بنظر خود ماشین تان هر روز نیاز به شستشو دارد، آسیب های کارواش ماشین نیز افزایش می یابد برای جلوگیری از این اتفاق باید از مواد شوینده با کیفیت استفاده کنید. و اگر ماشین را به کارواش میبرید باید از نوع مواد شوینده مورد استفاده در کارواش مطلع شوید.

آسیب های کارواش هر روز ماشین چیست؟

آسیب های کارواش ماشین که شما را پس از شستشو نگران می کند. صدمه دیدن رنگ و روکش فلزی خودرو است. اگر ماشین خود را به طور نامناسب شستشو دهید ، به آن آسیب خواهد رسید ، و شستن نامناسب به طور مکرر ، آسیب های بیشتری را نیز به اتومبیل شما وارد خواهد کرد. اما اگر وسواس به شستشو مکرر ماشین دارید. باید نکاتی را رعایت کنید تا از آسیب های کارواش ماشین در منزل جلوگیری کنید. برای استفاده از مواد شوینده دقت کنید که این مواد مناسب بدنه ماشین باشد. از دستمال های زبر و نخی که به بدنه ماشین آسیب وارد می کند استفاده نکنید سعی کنید از اسنفج کارواش و یا دستمال میکروفایبر برای شستشو خودرو استفاده کنید تا خط و خش های ریز روی بدنه ماشین ایجاد نشود.

آدرس کارواش در تهران مزایای کارواش اتوماتیک معایب شستشوی مکرر ماشین آسیب دیدن رنگ خودرو معایب کارواش فشار قوی از بین رفتن رنگ خودرو آموزش نکات فنی خودرو شستن زیاد ماشین ضرر دارد

هنگام خشک کردن نیز باید از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. وسایل نقلیه را کاملاً خشک کنید تا لکه های آب باقی نماند.

اما سوال واقعی در اینجا این نیست که میزان شستشوی اتومبیل چقدر است؟ سوال واقعی که باید بپرسید این است که چه موقع باید ماشین خود را بشویید و چند بار؟ خوشبختانه پاسخ به این سؤال به همین سادگی است: هر وقت کثیف شد ماشین خود را بشویید. اگر ماشین شما کثیف است ، آن را بشویید. اگر کثیف نیست ، پس خود را برای شستشو و یا بوجود آمدن آسیب های کارواش ماشین اذیت نکنید. این موضوع را نیز بخاطر داشته باشید که اگر نیاز به شستشو بسیار زیاد ماشین دارید باید با رعایت اصول اینکار را انجام دهید. اگر بدون رعایت کردن اصول و قواعد اینکار را انجام دهید بدلیل تکرار زیاد شستشو غیر اصولی آسیب های کارواش ماشین به شدت زیاد می شود.

آسیب های کارواش ماشین با آب فشارقویی

این روش شستشو ماشین در تمامی کارواش ها استفاده از پمپ کارواش صنعتی برای بالا بردن فشار آب در جهت شستشو ماشین می باشد. این روش سریعتر و آسانتر راه برای شستشو ماشین است. اما آسیب های کارواش ماشین در روش عبارتند از: ایجاد خط خش با استفاده از فشار بالای واترجت و استفاده از دستمال های نا مرغوب، تخریب رنگ در صورت استفاده از مواد شوینده نا مناسب، در زمان موتور شویی ممکن است فشار بالای آب به قطعات برقی ماشین آسیب وارد کند. در مورد ضررهای شستشو داخل ماشین با این روش میتوان به خیس شدن صندلی ها و ایجاد بوی نم در داخل ماشین اشاره نمود. برای جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین با استفاده از آب فشارشوی باید از واترجت با فشارکاری مناسب بدنه ماشین جهت شستشو بهره گرفت.

در زمان استفاده از فشار بالای آب اگر نواحی از رنگ ماشین آسیب دیده است از پاشش آب به آن قسمت خودداری  شود. از شامپو و مواد شوینده کارواش  سازگار با رنگ بنده ماشین استفاده شود. برای جلوگیری از خظ خش باید از دستمال های بسیار نرم چه در زمان کف مالی و چه در زمان خشک کردن ماشین استفاده شود. برای جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین در جهت موتورشویی باید تمامی قسمت های برقی و حساس ماشین را بپوشانید تا مقدار کمتری از آب داخل قطعات برقی نفوذ کند.

حداقل امکان مقدار فشارکاری واترجت را برای موتورشویی با آب کاهش دهید. تا آسیب به حداقل برسد. نازل های مناسب نیز میتوانند مقدار آسیب های کارواش ماشین با آب فشارقوی را کاهش دهند. اگز زاویه نازل خیلی تیز باشد میتواند به بدنه ماشین صدمه بزند.

آسیب های کارواش ماشین با دستگاه های مکانیکی یا کارواش اتوماتیک

اگر از دستگاه های مدرن و بروز و تحهیزات بروز در چنین کارواش های استفاده نشود ممکن است آسیب های کارواش ماشین در این روش بیشتر شود. مکانیزم عملکرد این نوع کارواش بدین صورت است که ماشین با استفاده از ریل های که در کف این نوع کارواش ها تعیبه شده است به حرکت می کند. در زمان حرکت ماشین طرف ماشین برس های وجود دارد که باعث تمیز شدن یا به اصطلاح کف مالی ماشین را انجام می دهند.

در انتها اگر دستگاه کارواش اتوماتیک دارای سیستم خشک کن باشد بدنه ماشین را خشک می کند اگر سیتستم خشک کن نداشته باشد توسط یک کارگر بدنه ماشین خشک می شود. تا لکه های آب روی بدنه ماشین بجا نماند. آسیب های کارواش ماشین بدلیل استفاده از برس های نامرغوب و مواد شوینده نامناسب رخ میدهد که میتواند به بدنه ماشین صدمه بزند.

حتی در زمان حرکت نیز در این ممکن است به رینگ و لاستیک ها نیز آسیب وارد شود. در زمان خشک کردن اگر دستگاه خشک وجود نداشته باشد خشک کردن بدنه ماشین با استفاده از دستمال های زبر خط و خش روی بدنه ایجاد می کند. برای جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین با این روش باید از تجهیزات و برس های با کیفیت که هیچ گونه خط و خشی رو ماشین بجا نمیگذارد استفاده شود. مواد مورد استفاده در این روش باید سازگار با رنگ بدنه ماشین باشد. باید تعمیر و نگهداری از این نوع دستگاه ها به موقع انجام شود تا در زمان حرکت از آسیب های کارواش ماشین به رینگ خودرو جلوگیری شود.

حداقل امکان از سیتستم خشک کن برای خشک کردن بدنه ماشین استفاده شود اگر امکان خرید سیستم خشک کن وجود ندارد از دستمال های نرم برای خشک کردن استقاده شود تا آسیب های کارواش ماشین کاهش یابد.

آدرس کارواش در تهران مزایای کارواش اتوماتیک معایب شستشوی مکرر ماشین آسیب دیدن رنگ خودرو معایب کارواش فشار قوی از بین رفتن رنگ خودرو آموزش نکات فنی خودرو شستن زیاد ماشین ضرر دارد

آسیب های کارواش ماشین با مواد نانو

بیشتر در کارواش سیار از روش شستشو با مواد نانو استفاده می شود. یسته به نوع مواد نانو مصرفی در این روش میتوان آسیب های کارواش ماشین را کاهش و یا افزایش داد بدین صورت که اگر از مواد نانو دارای کیفیت بالا  استفاده شود و طرز استفاده از نوع مواد نانو بطور کامل رعایت شود هیچگونه آسیبی به بدنه ماشین وارد نمی شود. اما اگر از مواد نانو بدون کیفیت و نامرغوب در این روش شستشو استفاده شود ممکن است باعث تخریب رنگ بدنه ماشین شود.

بیشتر مواد نانو های مورد استفاده در این نیاز به دستمال دارند برای جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین در این روش علاوه بر رعایت اصول استفاده از مواد شوینده مرغوب باید از دستمال نرم و با کیفیت استفاده شود. در مورد استفاده از مواد نانو در موتور ماشین نیز باید گفت که مواد نانو مناسب با قطعات و لوازم ماشین استفاده شود و جهت جلوگیری از آسیب های موتورخودرو در هنگام کارواش ماشین حداقل امکان قسمت های برقی ماشین را بپوشانید که این مواد به سیستم برقی ماشین آسیب وارد نکند.

آسیب های کارواش ماشین با بخار

در مورد شستشو با بخار اولین سوال که پیش می آید این است که آیا کارواش ماشین با بخار به رنگ بدنه ماشین آسیب وارد می کند؟ دمای بخار مگر بالا نیست چگونه میتوان آن را به رنگ ماشین پاشش نمود تا کثیفی ها را از بین ببرد؟ همانطور که میدانید رنگ ماشین تا دمای ۳۸۰ درجه را میتواند تحمل کند. دمای خروجی دستگاه کارواش بخار  ۱۴۰ درجه می باشد. پس بخار به خودی خود نمی تواند به بدنه ماشین آسیب وارد کند.

آسیب های کارواش ماشین با بخار در صورت استفاده از دستگاه های نامناسب بوجود می آید. همانطور که میدانید اساس کار این دستگاه ها دیگ بخار بویلر صنعتی است. برای اطلاع بیشتر میتوانید مقاله دیگ بخار چیست را مطالعه کنید. که اگر خروجی های آن و فشار کاری آن درست تنظیم نشود میتواند آسیب های بسیار زیادی را به رنگ بدنه ماشین وارد کند.

تمامی این دستگاه ها و بخار خروجی ان قابل تنظیم است و باید توسط افراد با تجربه تنظیم شود. اگر تنظیم دستگاه ها طبق اصول نباشد و توسط افراد بدون تجربه اینکار صورت گیرد آسیب های کارواش ماشین با بخار افزایش می یابد. در زمان شستشو ماشین با بخار  باید دقت شود که فشار کاری و حرارت دستگاه های مورد استفاده تنظیم باشد و مناسب بدنه ماشین طراحی شده باشد. سپس باید با نحوه صحیح شستشو ماشین با بخار اطلاع کافی داشته باشید. تا از آسیب های کارواش ماشین با بخار جلوگیری شود.

نتیجه گیری در مورد آسیب های کارواش ماشین

اگر ماشین شما نیازی به کارواش ندارد حساسیت نشان ندهید و که بخواهید هر روز آن را شستشو دهید یا به کارواش ببرید. اما اگر وسواس به اینکار دارید. برای کاهش آسیب های کارواش ماشین خودروی خود را به کارواش های مورد اطمینان ببرید. یا حداقل امکان از نوع مواد شوینده مورد استفاده در کارواش اطلاع کافی کسب کنید. همچنین اگر مشاهده کردید که فشارکاری واترجت های مورد استفاده در کارواشی بسیار زیاد است از شستشو خودرو منصرف شوید و به مکان دیگری بروید. بدلیل اینکه شما هر روز می خواهید ماشین خود را با فشارکاری بالا شستشو دهید این امر یکی از عوامل آسیب های کارواش ماشین است.

در مورد تمامی روش های و جلوگیری از آسیب های کارواش ماشین در انواع روش های کارواش توضیحاتی را دادیم. مهمترین موضوع موادشوینده مورد استفاده می باشد که متاسفانه افراد سودجو بعضا از شوینده های ارزان و یا شوینده های لباس و ظروف برای شستشو ماشین استفاده می کنند که اینکار مقدار آسیب های کارواش ماشین را افزایش می دهید. و تاثیر مستقیم روی کیفیت رنگ خودرو می گذارد. برای جلوگیری از اینکار از نوع مواد مورد استفاده اطلاعاتی کسب کنید تا هیچگونه مشکلی برای رنگ بدنه ماشین بوجود نیاید. مورد دوم استفاده از دستمال های زبر است که با یک نگاه میتوانید متوجه شوید کارواشی که به آن مراجعه کرده اید از دستمال های با کیفیت استفاده می کنند یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.