سرشاسی ،سینی و ریل شاسی پراید کجاست؟

0
نکات ضروری درمورد شاسی پراید که لازم است بدانید ،شاسی پراید همانند شاسی یا frame سایر خودروها در واقع چهارچوب یا اسکلت اصلی آن می باشد که فلزی و عمدتا از فولاد سبک ساخته می شود.

همانند سایر خودروها شاسی پراید به صورت چهار ضلعی و نردبانی ساخته می شود که سایر قسمت های خودرو همچون بدنه و موتور و سیستم های ترمز، فرمان، انتقال نیرو روی آن سوار می شوند.

مهمترین قسمتی که در خرید پراید دست دوم باید به آن دقت کافی نمود شاسی پراید می باشد، طوری ضربه شدید به آن موجب افت شدید قیمت می شود هرچند به دلیل اینکه در خودروی پراید دیفرانسیل جلو می باشد ضرب دیدگی عقب آن اهمیت زیادی پیدا نمی کند ولی باز موجب افت قیمت خواهد شد.

 سر شاسی پراید کجاست شاسی پراید کجاست شماره شاسی پراید کجاست لچکی پراید کجاست لچکی چیست سینی شاسی کجاست مهم ترین قسمت شاسی کجاست ریل شاسی پراید اندازه سرشاسی پراید

اما اگر از قسمت جلو شاسی پراید آسیب ببیند می تواند موجب لاستیک سابی و استهلاک بالای جلوبندی شود. سلامت سرشاسی های جلو پراید هم از اهمیت ویژه برخوردار است طوری که اگر این قسمت ها معیوب باشند موجب خروج پی در پی پلوس ها از سرپلوس می شوند و این عیب به راحتی قابل رفع نیست.

ریل شاسی پراید (سرشاسی پایین)

 سر شاسی پراید کجاست  شاسی پراید کجاست  شماره شاسی پراید کجاست  لچکی پراید کجاست  لچکی چیست  سینی شاسی کجاست  مهم ترین قسمت شاسی کجاست  ریل شاسی پراید  اندازه سرشاسی پراید  آموزش شاسی کشی خودرو  تعمیرکار

در واقع شاسی یک سازه فلزی است شامل دو تیرآهن فولادی و توخالی که به صورت موازی در زیر اتاق که توسط قطعه ای آهنی به نام رام به هم وصل می شود. هرچند شاسی پراید و سایپا به صورت یکپارچه با اتاق طراحی و تولید می شود اما ریل شاسی که در بین مردم به عنوان سرشاسی پایین چپ و سرشاسی پایین راست شناخته می شود. به صورت قطعات یدکی تولید می شوند که توسط صافکار ماهر می تواند تعویض شود.

 سر شاسی پراید کجاست شاسی پراید کجاست شماره شاسی پراید کجاست لچکی پراید کجاست لچکی چیست سینی شاسی کجاست مهم ترین قسمت شاسی کجاست ریل شاسی پراید اندازه سرشاسی پراید آموزش شاسی کشی خودرو تعمیرکار

معمولا قلاب هایی در جلو عقب شاسی پراید تعبیه شده است در صورت ضرب دیدگی با شاسی کشی تعمیر می شوند هرچند که دیگر آن استحکام قبلی را دارا نخواهد بود. سینی کف، ستون ها و دیوارهای صندوق عقب و دیواره جلو موتور به صورت ثابت به شاسی ماشین پراید متصل است.

هرچند شاسی پراید به صورت یکپارچه با اتاق طراحی و تولید می شود اما سینی شاسی و ریل شاسی که در بین مردم به عنوان سرشاسی پایین چپ و سر‌شاسی پایین راست شناخته می شود، به صورت قطعات یدکی تولید می شوند که توسط صافکار ماهر می تواند تعویض شده و به سینی شاسی جوش داده شود.

قیمت شاسی پراید چقدر است؟

قیمت سرشاسی های جلو حدود سیصد هزار تومان می باشد که اجرت تعویض آن هم حدود همان سیصد هزار تومان می باشد. سر شاسی ها به سینی شاسی جلو جوش داده می شود.

اندازه دهنه و سرشاسی پراید

شاسی پراید همانند شاسی یا frame سایر خودروها در واقع چهارچوب یا اسکلت اصلی آن می باشد که فلزی و عمدتا از فولاد سبک ساخته می شود.برخلاف برخی خودروها که شاسی نردبانی و به صورت چهار ضلعی است شاسی پراید مانند اکثر سواریها به صورت منوکوک یعنی شاسی و اتاق به صورت یکپارچه می باشد.

ابعاد

ابعاد شاسی پراید به صورت می باشد: طول آن ۳۹۳۵ میلی متر و عرض ۱۶۰۵ میلی متر می باشد. فاصله مرکز چرخ های عقب با یکدیگر ۱۳۸۵ میلیمتر بوده و این فاصله برای چرخ های جلو ۱۴۰۵ میلی متری می باشد. همچنین فاصله استاندارد بین محور چرخ های عقب و محور چرخ های جلو ۲۳۴۵ میلی متر است.

شماره شاسی پراید

محل حک شماره شاسی پراید پشت داشبورد روی سینی شاسی و در سمت راست می باشد که همین شماره شاسی به همراه شماره موتور و کد رنگ با پلاکی دقیقا در بالای محل حک پرچ می شود. طبق ماده ۷۲ آیین نامه راهور ناجا شماره شاسی باید در کارت ماشین و بیمه نامه درج گردد و اصالت شماره شاسی بر منطبق با شماره درج شده در کارت ماشین انجام می شود.

پوسیدگی یا ضرب دیدگی

شاسی پراید در اثر تصادف و یا پوسیدگی ممکن است دچار انحنا و کمانه گردد و موجب از کار افتادن جلوبندی و… گردد. معمولا قلابهایی در جلو عقب شاسی پراید تعبیه شده است که در صورت ضرب دیدگی یا پوسیدگی و.. با شاسی کشی تعمیر می شوند هرچند که دیگر آن استحکام قبلی را دارا نخواهد بود.

سینی کف، ستونها و دیوارهای صندوق عقب و دیواره جلو موتور به صورت ثابت به شاسی پراید متصل است. شاسی کشی معمولا با دستگاههای مکانیزه همچون تیفور یا جک های ویژه و یا به صورت دستی در موارد جزئی انجام می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.