خودرو پراید مدل ۹۲ دارم و چندروزی است چراغ‌های جلو، عقب و حتی راهنماهای آن روشن نمی‌شود

0

عدم کارکرد صحیح چراغ‌های جلو و عقب و حتی راهنما می‌تواند ناشی از خرابی یا اشکال یکی از مصرف‌کننده‌های الکتریکی موجود در مدار باشد.

 خودرو پراید مدل ۹۲ دارم و چندروزی است چراغ‌های جلو، عقب و حتی راهنماهای آن روشن نمی‌شود. این درحالی‌است که در زمان استفاده از چراغ راهنما یا روشن کردن چراغ‌ها با استفاده از دسته مخصوص به‌آن، درپشت آمپر تمام علائم ظاهر می‌شود. علت چیست؟

عدم کارکرد صحیح چراغ‌های جلو و عقب و حتی راهنما می‌تواند ناشی از خرابی یا اشکال یکی از مصرف‌کننده‌های الکتریکی موجود در مدار باشد. البته برای عیب‌یابی صحیح باید از فرد متخصص و مکانیک باتجربه کمک بگیرید تا این سه‌عامل را بررسی کند. ۱- درمدارهای الکتریکی با توجه به‌اینکه یک کلید قطع و وصل وجود دارد، درصورت خرابی کلید یا مکانیزم قطع یا وصل جریان که در خودرو دسته راهنما و چراغ است، منجربه‌عدم عملکرد صحیح مصرف‌کننده‌های الکتریکی می‌شود. زیرا جریان الکتریکی مدار کامل نیست و بنابراین خاموش باقی می‌ماند. دراین‌حال باید دسته راهنما بررسی و درصورت نیاز این قطعه تعویض شود. ۲- اما باتوجه به‌اینکه شما بیان کردید تمام علائم پشت پنل روشن می‌شود، بنابراین باید گفت دسته راهنما سالم بوده و باید فیوز مربوط به‌چراغ‌ها و راهنماها بررسی شود. زیرا اگر به‌دلیل آمپربالای مدار الکتریکی، در فیوز اتصالی کوتاه رخ داده باشد یا فیوز سوخته باشد، به‌دلیل شدت جریان بالای مدار، امکان درست کارکردن مصرف‌کننده‌های الکتریکی وجود ندارد. بنابراین برای رفع مشکل باید فیوز چراغ‌ها و راهنما تعویض شود. ۳- اما اگر با تعویض فیوز مشکل همچنان وجود داشته باشد، باید مصرف‌کننده‌های الکتریکی همچون لامپ‌های چراغ و راهنما تعویض شوند. اما در زمان تعویض این قطعات الکتریکی، باید سیم‌کشی‌های آن و سوکت‌های مربوطه نیز بررسی شود تا درصورت نیاز برای رفع مشکل این قطعات که در مدار الکتریکی از نقش مهمی برخوردارند، تعویض شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.