با ۶۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟

0

محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان تا مدتی پیش جولان‌گاه شاسی‌بلندهای کوچک ژاپنی و کره‌ای بود، اما امروزه تنها می‌توان محصولات اقتصادی را در آن یافت که به خوبی قبل به نظر نمی‌رسند.

آن‌چه در این نوشتار مورد بررسی قرار می‌گیرد، خودروهای در دسترس با بودجه ۶۰۰ میلیون تومان هستند. خودروهایی که در این مقاله ذکر شده‌اند، مبدا برند اروپایی یا کره‌ای دارند و خرید آن‌ها می‌تواند تا مدت‌ها رضایت خاطر مشتریان را جلب کند. سعی کرده‌ایم تا سلایق مختلف را در این لیست پوشش دهیم؛ از این رو از هر سگمنت نماینده‌ای در این لیست ذکر شده‌است. در ادامه همراه ما باشید.

کیا سراتو TD وارداتی ۲۰۱۵

امکانات کیا سراتو بهترین روغن موتور سراتو تعمیرات تخصصی سراتو تعمیرگاه کیا سراتو دفترچه راهنمای سراتو آپشنال دفترچه راهنمای فارسی خودرو کیا سراتو قیمت سراتو سایپا مزایا و معایب سراتو آپشنال معایب سراتو سایپا روغن موتور مناسب سراتو هزینه تعمیر جلوبندی سراتو دفترچه راهنمای خودرو مجله خودرو کارستان مشخصات کیا سراتو

در ابتدای مقاله ” با ۶۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ ” به سراغ کیا سراتو می‌رویم. پیش از آن‌که نسل دوم کیا سراتو توسط سایپا در تیراژ انبوه به تولید برسد، این خودرو در نسخه‌های وارداتی به بازار کشورمان عرضه شد. نمونه‌های وارد شده از کیا سراتو TD به بازار کشورمان در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۶ به ایران رسیدند و از آنجایی که قیمت سراتو TD مدل ۲۰۱۳ در حدود ۵۸۵ میلیون توان است، اکنون یکی از گزینه‌های پیش روی خریداران در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

کیا سراتو TD در حقیقت نمادی از تلاش شرکت کره‌ای کیا موتورز برای تولید خودرویی مشابه مزدا ۳ ژاپنی است. کیا سراتو و مزدا ۳ از آن زمان تاکنون رقیب یکدیگر هستند، با این تفاوت که کیا سراتو همواره به دلیل قیمت پایین‌تر، نظر خریداران حساس به قیمت را جلب کرده است.

نسخه‌های وارداتی کیا سراتو TD نسبت به نمونه‌های تولید شده توسط سایپا چند تفاوت دارند. نخست آن‌که اغلب آن‌ها از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به جای گیربکس شش سرعته بهره می‌برند، به انواع سیستم‌های ایمنی نظیر کنترل پایداری مجهز هستند، ترمزهای عقب آن‌ها دیسکی است و در نهایت رینگ‌های ۱۷ اینچی دارند. اگر به دنبال خودرویی مطمئن، کم استهلاک و قابل اعتماد هستید، خرید سراتو TD وارداتی یکی از بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان است.

هیوندای اکسنت بلو ۲۰۱۵

همانند کیا سراتو، هیوندای اکسنت نیز پیش از تولید توسط کرمان موتور در نسخه‌های وارداتی به کشورمان رسیده است. نسخه‌های وارداتی نسل چهارم هیوندای اکسنت طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ وارد بازار کشورمان شدند و همانند سراتو، دارای چند تفاوت با نسخه‌های مونتاژی هستند.

بزرگترین تفاوت هیوندای اکسنت وارداتی با مونتاژی، به پیشرانه آن مربوط می‌شود. نسخه‌های وارداتی هیوندای اکسنت به کیت کاهش مصرف سوخت مجهز هستند و با نام اکسنت بلو شناخته می‌شوند و مصرف سوخت آن‌ها نسبت به مدل‌های فاقد این آپشن حدود ۹ درصد کمتر است. علاوه بر این ویژگی، نسخه‌های وارداتی اکسنت به روکش چرمی صندلی‌ها و آینه الکتروکرومیک نیز مجهز هستند که این دو آپشن در نمونه‌های مونتاژی مشاهده نمی‌شود. اگر به خودروهای کوچک، اقتصادی و بادوام نظیر رنو تندر ۹۰ علاقه دارید، اما در عین حال به امکانات رفاهی و فناوری‌های جدید علاقمند هستید، خرید اکسنت بلو ۲۰۱۵ گزینه مناسبی برای شما در محدوده قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود. در حال حاضر قیمت اکسنت بلو ۲۰۱۷ در حدود ۶۷۵ میلیون تومان است.

قیمت رنو دست دوم قیمت رنو ساندرو قیمت ساندرو استپ وی قیمت مگان قیمت خودرو دست دوم قیمت محصولات رنو نمایندگی رنو در ایران مشخصات رنو ساندرو قیمت رنو کپچر رنو تلیسمان قیمت

رنو کپچر ۲۰۱۵

در ادامه مقاله ” با ۶۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ ” به سراغ محصول فرانسوی رنو کپچر می‌رویم. تنوع کراس‌اوورها در بازار کشورمان طی سالیان اخیر به شدت افزایش یافته است و امروزه می‌توانید کراس‌اوورهای رنگارنگ چینی را در اشکال مختلف و با قیمت‌های گوناگون خریداری کنید. با این حال اندک کراس‌اوورهایی با برند اروپایی و به صورت وارداتی در بازار کشورمان حضور دارند که یکی از آن‌ها رنو کپچر است.

واردات و عرضه رنو کپچر در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ انجام گرفت که مسئولیت آن را ایران خودرو برعهده داشت. رنو کپچر به همراه چند کراس‌اوور اروپایی و کره‌ای دیگر، به رقیب جدی محصولات چینی در بازار ایران تبدیل شدند. رنو کپچر را می‌توان نسخه بلندقامت رنو کلیو دانست که با ظاهری جذاب سعی در جلب توجه مخاطبان دارد. مشتریان هدف رنو کپچر، افراد جوان و با سطح درآمد قابل قبول هستند که برای مشخصه‌هایی همچون ایمنی و اعتبار برند اهمیت قابل توجهی قائل می‌شوند.با توجه به قیمت رنو کپچر، با بودجه‌ای در حدود ۶۰۰ میلیون تومان، قادر به خرید رنو کپچر در نسخه‌های ساخت سال ۲۰۱۵ خواهید بود.

با وجود اینکه ایران در طی دهه‌های اخیر کشور جوانی محسوب می‌شد، اما واردکنندگان و عرضه کنندگان خودرو توجه کمتری به قشر جوان داشته‌اند. یکی از معدود خودروهای جوان‌پسند و خوش قیمت بازار که امروزه با بودجه ۶۰۰ میلیون تومان قادر به خرید آن هستید، هیوندای ولستر است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد.

هیوندای ولستر در سگمنت خودروهای هاچبک قرار دارد و برای افرادی با سلیقه منحصر به فرد مناسب است. درواقع با خرید ولستر می‌توان به طور همزمان از رانندگی لذت برد و بخشی از بودجه در دسترس را نیز پس انداز کرد. هیوندای ولستر از نظر ایمنی نیز در سطحی قابل قبولی قرار دارد و از این رو برای افرادی که نسبت به استحکام بدنه و ایمنی خودرو حساسیت دارند، گزینه مناسبی خواهد بود. قیمت ولستر فول موتور MPI مدل ۲۰۱۶ در حدود ۷۵۰ میلیون تومان برآورد شده‌است.

رنو فلوئنس ۲۰۱۵

سدان‌های خانوادگی از دهه‌ها پیش تاکنون در بازار خودرو ایران مطرح بوده‌اند و معمولا حجم بالایی از فروش را به خود اختصاص داده‌اند. رنو فلوئنس نیز یکی از همین خودروها است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در دو چهره و با گیربکس‌های اتوماتیک و دنده‌ای وارد بازار کشورمان شد. این خودرو در دوران حیاتش زیر سایه محصولاتی همچون مزدا ۳، رنو مگان و هیوندای الانترا قرار داشت، اما اکنون به یکی از گزینه‌های مهم خرید در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان تبدیل شده‌است.

اشتراک فنی رنو فلوئنس و رنو مگان بزرگترین برگ برنده این خودرو است، چرا که خیال خریدار را از بابت خدمات فنی و تهیه قطعات یدکی آرام نگه می‌دارد. فلوئنس همانند دیگر محصولات رنو عملکردی اقتصادی دارد و با کیفیت ساخت قابل قبولش شما را راضی نگه خواهد داشت. کابین بزرگ و جادار، ایمنی رضایت‌بخش و سیستم تعلیق نرم از دیگر مزایا رنو فلوئنس هستند که این سدان اقتصادی فرانسوی را به گزینه‌ای ایده آل برای مصارف خانوادگی تبدیل می‌کند. مزایا رنو فلوئنس نسبت به معایب آن برتر است و اگر در زمینه خرید خودرو بی‌تعصب عمل می‌کنید، خرید رنو فلوئنس تا سال‌ها شما را از هر خودرو دیگری بی‌نیاز خواهد کرد. ناگفته نماند که قیمت رنو فلوئنس E4 مدل ۲۰۱۷ نیز در حدود ۸۰۰ میلیون تومان است.

جمع‌بندی؛ با ۶۰۰ میلیون تومان چی بخرم؟

در انتهای مقاله ” با ۶۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟ ” و با جمع‌بندی گزینه‌های موجود در متن می‌توان گفت خودروهایی که امروزه با بودجه تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان برای مشتریان ایرانی قابل خرید هستند، به اندازه شاسی‌بلندهای تویوتا و هیوندای جذابیت ندارند، اما نمی‌توان آن‌ها را محصولاتی کسل‌کننده نامید.

رنو فلوئنس و کیا سراتو دو سدان خانوادگی معقول و کارآمد هستند که یکی از آن‌ها برای سبک رانندگی آرام و دیگری برای سبک رانندگی هیجانی طراحی شده‌است. هیوندای ولستر هاچبکی جوان‌پسند است که کمتر خودرویی را با چنین مشخصاتی و با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد. رنو کپچر برای دوست‌داران کراس‌اوورهای خاص طراحی شده و در نهایت هیوندای اکسنت بلو نیز با مصرف سوخت اندک، به دنبال جلب نظر خریداران حساس به قیمت و مصرف سوخت است. به جرات می‌توان گفت در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان برای هر سلیقه‌ای یک خودرو وجود دارد و مشتریانی که قصد خرید خودرو با این بودجه را دارند، دست خالی از بازار خارج نخواهند شد.

به نظر شما جای چه خودروهایی در بازه قیمتی ۶۰۰ میلیون تومان خالی است؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع:همراه مکانیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.