بیوگرافی مهرانه مهین ترابی بازیگر زن + عکس های جدید

0

مهرانه مهین ترابی Mehraneh Mahin Torabi متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج ، بازیگر سینما و تلویزیونی است .فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد که از تئاتر شروع کرد و در قاب تلویزیون بسیار درخشید.

خانواده و علاقه به هنر

فرزند چهارم خانواده است و چهار برادر و یک خواهر دارد و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد .
می گوید در ۱۰ سالگی که بچه های دیگر دنبال بازی بودند و آهنگ های الکی گوش می کردند شدیدا به آهنگ های شارل آرناوور ، خواننده فرانسوی علاقه داشتم. ساعت ها می نشستم پای گرامافون و لذت عجیبی از صدای او می بردم.

کار در کمرگ تا ورود به تئاتر

در ۱۸ سالگی بعد از گرفتن دیپلم ، وارد رشته ارزیابی گمرک شد و بعد از دو سال با مدرک کاردانی در گمرک مشغول بکار شد تا اینکه به مست علاقه اش تئاتر رفت. مدتی در کرج به کلاس های تئاتر رفت تا اینکه سال ۱۳۵۶ وقتی ۲۰ ساله بود با نمایشی بنام تله، وشته محسن یلفانی اولین تجربه جدی بازیگری را بدست آورد.

دانشگاه در بحبوحه انقلاب

سال ۱۳۵۸ چند ماه بعد از پیروزی انقلاب وارد دانشگاه شدم ، واقعا باید بگویم که در بدترین شرایط موجود تصمیم گرفتم بازیگر شوم و خیلی بدشانس بودم در اوج جوانی ام عملا زیاد نتوانستم کار کنم چون در آن زمان و شرایط، فیلم زیادی ساخته نمی شد.

اولین تجربه جلوی دوربین

اولین فیلم سینمایی ام را در سال ۱۳۶۴ با فیلم گلبهار در ۲۸ سالگی ام به کارگردانی زنده یاد تهمینه اردکانی تجربه کرد که فیلم با کیفیتی هم نبود به هر حال موقعیت آن زمان آنطوری بود، جالب اینجاست که چند بار از تلویزیون پخش شد و خیلی ها کار را دیدند.

ورود به تلویزیون

اولین کاری که در تلویزون انجام دادم ، مش خیرالله و صندوقچه اسرار در سال ۱۳۶۹ بود آنجا برای اولین بار با فردوس کاویانی همبازی شدم سریالی اپیزودیک بود که یک اپیزود سه – چهار قسمتی اش را ما بازی کردیم.

شهرت با همسران

مهرانه مهین ترابی با نقش آفرینی در مجموعه همسران در سال ۱۳۷۳ و خانه سبز در سال ۷۵ به کارگردانی بیژن بیرنک و مسعود رسام به اوج شهرت رسید.

علت کم کاری در سینما

با اینکه کارم را با سینما شروع کردم اما نتوانستم موفقیت خاصی به دست بیاورم علت اصلی اش فکر می کنم همان پایین بودن آمار ساخت فیلم در آن سال ها بود چون تا سال ۷۴ – ۷۳ فیلم چندانی در سینما ساخته نمی شد

پیاده روی در پارک

خانه من نزدیک پارک آب و آتش است و آنجا را خیلی دوست دارم و هر موقع که وقت کنم با دوستانم به آنجا می روم که پیاده روی کنیم.

ورزش تخصصی

من سال های زیادی یک ورزش که برای یک خانم آمریکایی هست به نام کالام پیک نی انجام می دادم، نام ورزش کل نتیکس است اما متاسفانه ما به خاطر شغل مان نمی توانیم برنامه ریزی های همیشگی داشته باشیم، من سال ها ورزش کردم و سلامتی الان خود را مدیون آن ورزش ها هستم.

غذای مورد علاقه

من غذاهای زیادی را خیلی خوب درست می کنم از جمله قورمه سبزی و بیف استراگانفی که می پزم ، بسیار خوشمزه می شوند همه غذاها را دوست دارم به موقع خودش اما قورمه سبزی را جور دیگری دوست دارم.

عشق سفر اما با رفاه

سفر را بسیار دوست دارم، هر وقت که پای سفر در میان باشد آماده ام و بیشتر دوست دارم با خانواده ام به سفر بروم بارها دوستانم به سفرهای کمپی رفتند، تورهای طبیعت گردی که در چادر و کیسه خواب می خوابند، اما من همراهی شان نکردم بیشتر دوست دارم وقتی مسافرت می روم در یک هتل باشم و یک رفاه نسبی را داشته باشم، چون به نظم خیلی اهمیت می دهم.

علاقه به گل و گیاه

در خانه تنها سرگرمی من پرورش گل و گیاه است، روی میز من پر از بنفشه آفریقایی است و پشت پنجره هام پر از شمعدانی است از گیاهانی که دارم خیلی خوب مراقبت می کنم، طوری که همه از سرحال بودن این گل ها و گیاه ها تعجب می کنند.

علت مجرد ماندن

تصمیم به مجرد ماندن سخت‌ ترین تصمیم زندگی‌ ام بود ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ ماندم، من هم عاشق فرزند هستم دوست دارم برای افراد خانواده‌ ام آشپزی کنم اما بازیگری وجودم را ساخته بود نمی توانستم به راحتی از حرفه‌ ام بگذرم …

تکذیب خبر ازدواج در دورهمی !

در برنامه دورهمی با حضور مهران احمدی ، وقتی اسم خانم مهین ترابی آمد ، مهران مدیری گفت که ایشان ازدواج کرده است که همین او را به صدر اخبار کشاند ساعاتی بعد اما خواهرزاده خانم مهین ترابی این خبر را تکذیب کرد.

عشق اصفهان

دیوانه اصفهان هستم با تمام وجودم می گویم که به شدت عاشق اصفهان هستم و بعد از آن شیراز، خیلی زیاد این دو شهر را دوست دارم.

بیوگرافی مهرانه مهین ترابی همسر مهرانه مهین ترابی علت ازداوج نکردن مهرانه مهین ترابی اخبار بازیگران اینستاگرام مهرانه مهین ترابی ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران بازیگران زن ایرانی بیوگرافی بازیگران

تصویر جدید Mehraneh Mahin Torabi

خواندن کتاب

کتاب دور و بر من زیاد است، یعنی روی تختم، بالای کاناپه و همه جا، منتها به موقع یعنی وقتی سوالی برایم پیش می آید، زیاد اهل خواندن رمان نیستم فکر می کنم.

علاقه به نجاری و اره

از کودکی نجاری را دوس داشتم، نمی دانم چرا از بوی چوب خوشم می آید دوست دارم وقت های بیکاری یک جایی باشد بروم و یک چیزی را اره کنم.

سالی یکبار به سنیما می روم

معمولا سالی یکبار به سینما می روم و آن هم فقط به دیدن فیلم هایی که تعریف شان را شنیده ام و نقدهای خوبی درباره شان خواندم. زیاد تلویزیون تماشا نمی کنم و برای بقیه فیلم ها هم سی دی آنها را میگیرم و در منزل می بینیم.

از عکاسی بدم می آید

به هیچ عنوان اهل خاطره بازی و نوستالژی نیستم برا همین از عکس بدم می آید ، نمی فهمم چرا بعضی ها مدام از خودشان و دور برشان عکس می گیرند.

کار سینمایی

● آتش ‌بس ۲ – ۱۳۹۳

● دو – ۱۳۹۳

● پاتو زمین نذار – ۱۳۸۷

● جنایت و جنحه – ۱۳۸۴

● برگ برنده – ۱۳۸۲

● نگین – ۱۳۸۰

● شور زندگی – ۱۳۷۷

● سفر پرماجرا – ۱۳۷۴

● فاتح – ۱۳۷۴

● دادستان – ۱۳۷۰

● مسافران دره انار – ۱۳۷۰

● ملک خاتون – ۱۳۶۹

● راز کوکب – ۱۳۶۸

● دوران سربی – ۱۳۶۷

● ردپایی بر شن – ۱۳۶۶

● گلبهار – ۱۳۶۵

کار تلویزیونی

● آرماندو – ۱۳۹۷

● دلدادگان – ۱۳۹۷

● آنام – ۱۳۹۶

● همه چیز آنجاست – ۱۳۹۳

● بچه‌ های نسبتاً بد – ۱۳۹۲

● زمانه – ۱۳۹۱

● گپ – ۱۳۹۱

● در مسیر زاینده ‌رود – ۱۳۸۹

● پرانتز باز – ۱۳۸۹–۱۳۸۸

● شمس‌ العماره – ۱۳۸۸

● همه بچه‌ های من – ۱۳۸۸–۱۳۸۷

● مأمور بدرقه – ۱۳۸۷

● تله ‌فیلم عشق گمشده – ۱۳۸۶

● پنجره – ۱۳۸۶–۱۳۸۵

● کتاب ‌فروشی هدهد – ۱۳۸۵

● صاحبدلان – ۱۳۸۵

● نرگس – ۱۳۸۵

● اگه بابام زنده بود – ۱۳۸۳

● قهر و آشتی – ۱۳۸۳

● بانویی دیگر – ۱۳۸۲

● عروس – ۱۳۸۲

● نوعروس – ۱۳۸۱

● در کنار هم – ۱۳۸۱

● باران عشق – ۱۳۸۱

● شب چراغ – ۱۳۸۱–۱۳۷۸

● یادداشت ‌های کودکی – ۱۳۸۰

● نیستان – ۱۳۸۰–۱۳۷۹

● دلبر آهنی – ۱۳۷۸

● داستان یک شهر – ۱۳۷۸

● روز ایپریت – ۱۳۷۸

● آژانس دوستی – ۱۳۷۸–۱۳۷۵

● راه سوم – ۱۳۷۷

● قطار ابدی – ۱۳۷۶

● سرزمین سبز – ۱۳۷۶

● خانه سبز – ۱۳۷۵

● نوعی دیگر – ۱۳۷۵

● ب مثل بهار – ۱۳۷۵

● آخرین فرصت – ۱۳۷۴

● بهاران در بهار – ۱۳۷۳

● همسران – ۱۳۷۳

● تله ‌تئاتر استپان – ۱۳۷۲

● مسافران دره انار – ۱۳۷۰

● مش‌ خیرالله صندوقچه اسرار – ۱۳۷۰

شبکه خانگی

● و با تشکر از خانواده رجبی – ۱۳۹۸

● عشق تعطیل نیست –۱۳۹۳

منبع :فوتوکده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.