طرز تهیه آش کشک بادمجان خوشمزه

0

اگر جزو افرادی هستید که به آش علاقه دارید باشید تو این هوای سرد و زمستونی یه آش خوشمزه و متفاوت برای خودتون بپزید اینم بگم اگر تو خونتون هستن عزیزانی که به بادمجون علاقه ندارن با این روش میتونید به بادمجون علاقه مندشون کنید.

آش بادمجان

مواد لازم :

بادمجان قلمی: سه عدد متوسط

پیاز: سه عدد درشت

عدس: یک و نیم پیمانه

نعناع خشک: ۲ قاشق غذاخوری

سیر: ۴ حبه

کشک :۲ قاشق غذاخوری سرپر

نمک و فلفل و زردچوبه

آشپزی ساده سریع فوت و فن آشپزی کتاب آشپزی مجله آشپزی طرز تهیه کشک بادمجان غذایی خوشمزه با بادمجان

طرز تهیه :

ابتدا بادمجون هارو پوست گرفته و حلقه حلقه برش میدیم : نمک زده نیم ساعت استراحت میدیم بعد با دست کمی فشار میدیم تا تلخی بادمجون گرفته بشه سپس سرخ میکنیم در اواخر سرخ شدنش سیر رنده شده رو هم بهش اضافه میکنیم بعد از سرخ شدن با گوشتکوب برقی بادمجونارو له میکنیم میزاریم کنار . در مرحله بعد پیاز هارو نگینی خرد کرده و با یه قاشق زردچوبه سرخ میکنیم پیاز رو هم میزاریم کنار .

عدس رو که ازشب قبل خیس دادیم رو با یک قاشق پیاز داغ میزاریم خوب بیزه در اواخر پخت بهش نمک و فلفل اضافه میکنیم در این مرحله بادمجان و پیاز داغ و نعناع داغ و کشک رو بهش اضافه کرده و بیست دقیقه بهش زمان میدیم تا خوب جا بیفته بسیار آش خوشمزه ایه حتما امتحان کنید که زود خیلی فوری آماده میشه.برای تزیین هم میتونید مجدد از نعناع و سیر و پیاز داغ استفاده کنید . نکته : شما میتونید از گوشت پخته ریش ریش شده و یا آب گوشت برای پخت این آش استفاده کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.