تفاوت موتور XU7P با XU7 چیست ؟

66

موتور xu7p چیست

موتور XU7 پلاس در واقع نمونه بهبود یافته موتور XU7 است. توانایی موتور بهینه ایران خودرو نسبت به قبل افزایش و مصرف سوخت آن کاهش یافته است. در ابتدا، این موتور روی چهار محصول ایران خودرو نصب خواهد شد.

حدود ۳۰ سال است که موتور XU7 در خط تولید ایران خودرو، روی محصولات مختلفی نصب می شود. در ابتدا پژو ۴۰۵ با این موتور وارد بازار شد. ایران خودرو، این موتور را روی نخستین محصول ملی خود، یعنی سمند نیز نصب کرد. پژو پارس نیز با تجهیز به این موتور، وارد بازار شد.

 تقویت موتور XU7 علت سوختن واشر سرسیلندر XU7 معایب موتور XU7 مشخصات موتور XU7 مزایای موتور XU7 موتور XU7 با EF7 مشخصات موتور XU7P انواع موتور خودرو انواع موتور احتراق داخلی آشنایی با انواع موتورهای خودرو انواع موتورهای ایران خودرو تازه های خودرو در ایران

تفاوت موتور XU7P با XU7 چیست

موتور XU7 پلاس به لحاظ طراحی جدید منیفولد ورودی هوا و قالپاق سوپاپ ظاهر متفاوت نسبت به موتور مبنا دارد، همچنین بعضی از قطعات اصلی موتور نیز از نظر طراحی جدید هستند،  مانند  میل بادامک، پوسته یاتاقان، میل لنگ، سر سیلندر، مجموعه شاتون، رینگ و پیستون، روغن موتور، مسیر گازهای خروجی از محفظه لنگ و کلاچ در XU7P نسبت به XU7 متفاوت است. نوع شمع و تسمه مورد استفاده در این موتور نیز ارتقاء یافته و دارای عمر بالاتر هستند.  همچنین استفاده از ریل گاز و انژکتور CNG برای هر سیلندر یکی دیگر از فناوری هایی هست که در مدل دوگانه سوز این موتور استفاده شده است.

مجله خودرو معرفی خودرو مشخصات پژو 405 GLX قیمت پژو 405 GLX تفاوت پژو 405 GLX با SLX پرفروش ترین خودرو در ایران معایب پژو 405 امنیت پژو 405 مشکلات موتور پژو 405 نمای داخلی پژو 405

پارس سال با موتور جدید از بهمن سال ۱۴۰۰ وارد بازار شده و اختلاف قیمت اندکی با موتور XU7 دارد .

نکته جالب در این زمینه این است که ۹۵ درصد قطعات موتور مشابه یک دیگر اند و تغییرات انجام شده بر روی موتور XU7P  شامل تغییر در سیستم هوا رسانی ، لوله های سوخت نسبت ضریب دنده ها و سیستم برقی و رگلاتور گاز میباشد .

 

مشخصات فنی پژو پارس سال موتور جدید

کد کلاس(های) خودرو

۳۵۱۰۱-۳۵۱۰۳

نوع موتور

XU7 P

حجم موتور (cc)

۱۷۶۱

حداکثر توان موتور (hp)

۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور (Nm)

۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه

نسبت تراکم

۹.۳

تعداد سوپاپ

۸

نوع سوخت سازگار

بنزین بدون سرب اکتان۸۷ و ۹۵

سیستم انژکتوری

پاشش چند نقطه ای

حداکثر سرعت (km/h)

۱۹۰

شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)

۱۱

سیستم انتقال قدرت

۵ دنده دستی

مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km)

۷.۰۶

طول خودرو (mm)

۴۴۹۸

عرض خودرو(mm)

۱۷۰۴

ارتفاع خودرو (mm)

۱۴۱۰

فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)

۲۶۶۹

وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)

۱۱۶۵

گنجایش مخزن سوخت (Lit)

۴۷۰

حجم فضای صندوق عقب (Lit)

۶۶

گارانتی

۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)

 

موتور XU7 پلاس را بشناسید

موتور XU7 پلاس در واقع نمونه بهبود یافته موتور XU7 است. توانایی این موتور نسبت به قبل افزایش یافته و در ابتدا این موتور روی چهار محصول ایران خودرو نصب خواهد شد.

تفاوت موتور XU7P با XU7 :

موتور XU7 پلاس به لحاظ طراحی جدید چند راهه ورودی هوا و درپوش موتور ظاهر متفاوت نسبت به موتور مبنا دارد، همچنین بعضی از قطعات اصلی موتور نیز از نظر طراحی جدید هستند، میل بادامک، پوسته یاتاقان، میل لنگ، بستار، مجموعه دسته سمبه، حلقه و سمبه، روغن موتور، مسیر گازهای خروجی از محفظه لنگ و کلاچ در XU7P نسبت به XU7 متفاوت است. نوع شمع و تسمه مورد استفاده در این موتور نیز ارتقاء یافته و دارای عمر بالاتر هستند.  همچنین استفاده از چند راهه سوخت و افشانه گاز برای هر سیلندر یکی دیگر از فنآوری هایی هست که در مدل دوگانه سوز این موتور استفاده شده است.

اصلاحات انجام شده برای افزایش عمر آب بند بستار موتور XU7 پلاس

در موتور XU7P از آب بند بستار مشابه موتور XU7 دوگانه سوز استفاده می شود که دارای بهبود کیفی است. همچنین در این موتور سامانه خنک کاری جدید طراحی و ساخته شده و با اضافه شدن منبع انبساط مجزا، هواگیری سامانه خنک کاری مشابه موتورهای TU5 و EF7 بطور خودکار انجام می شود.

افزایش توان موتور XU7 پلاس

توان و گشتاور این موتور ده درصد افزایش یافته است. به طور مثال، دور موتور در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت نسبت به موتور قبلی حدود 500rpm کمتر است.که این میزان کاهش دور باعث کاهش استهلاک و همچنین کاهش میزان نفوذ صدای موتور به کابین می شود. طراحی محفظه احتراق جدید XU7P نسبت به موتور XU7 بهبود یافته و نسبت تراکم موتور از 9.3 به 10.5 افزایش پیدا کرده است.

دیسک و صفحه کلاچ بدلیل افزایش توان وگشتاور بزرگتر شده که علاوه بر بهبود عملکرد دارای دوام بیشتر نیز شده است. شتاب صفر تا ۱۰۰خودروی پارس با موتور مذکور، حدود یک ثانیه نسبت به قبل کاهش یافته است و با توجه به تست های انجام شده در شرایط استاندارد، به رقمی حدود ۱۲.۵ ثانیه رسیده است.

میانگین قدرت موتور XU7، حدود ۶۵ کیلو وات است. این رقم در موتور XU7 پلاس ۷۲ کیلو وات است. حداکثر توان موتور XU7 در سرعت دورانی 6000 rpm و در موتور XU7 پلاس در سرعت دورانی 5500rpm حاصل می شود. گشتاور موتور XU7  در سرعت دورانی 3000 دور در دقیقه، حدود ۱۳۳ نیوتن متر بوده و در موتور XU7P گشتاور موتور ۱۴۶ نیوتن متر در سرعت دورانی 4200 دور در دقیقه است.

موتور XU7 پلاس را می توان موتوری بهینه تر و بروزتر از XU7 توصیف کرد. تکنولوژی موتور XU7 متعلق به ۳۰ سال گذشته است. اما با اعمال تکنیک های جدید، موتور بهبود یافته است. توان نسخه گازسوز موتور XU7P با توجه به افزایش نسبت تراکم، نسبت به XU7 نیز بهبود یافته است.

این موتور همانند موتور XU7 هشت دریچه است.

تغییرات صدای موتور XU7 پلاس

رستم مهرزاد: دور آرام موتور نسبت به موتور مبنا حدود 150rpm کاهش داشته و دور آرام آن 700rpm است. موتورXU7  و XU7P در دورهای پایین دارای سطح صدای یکسان بوده ولی در سرعت‌های بالاتر موتورXU7P بدلیل دور بیشینه کمتر نسبت به موتور مبنا دارای سطح صدای پایین تری نسبت به موتور مبنا است.

موتور بهبود یافته با استاندارد اروپا پنج

این پیشرانه دارای سطح استاندارد آلایندگی اروپا 5 بوده و مجوزها آن از سازمان محیط زیست و استاندارد ایران نیز دریافت شده است.

موتور XU7 پلاس با نشان ایران خودرو

موتور XU7P با نشان ایران خودرو روی محصولات نصب خواهد شد. حق مالکیت این موتور با ایران خودرو است. ۹۵ درصد از قطعات این موتور، ساخت داخل است.

تغییرات ECU در موتور XU7 پلاس

سخت افزار ECU در موتور XU7 پلاس، مشابه با XU7 مبنا است. دراین طرح نرم افزار ECU تغییر یافته و نگاشت آن برای نسخه بنزینی و دوگانه سوز متفاوت است.

نصب دریچه گاز برقی درآینده بر روی موتور XU7P

مانند موتور XU7 که دریچه گاز آن مکانیکی است، در موتور XU7P نیز همانگونه است. در آینده برای نصب کروز کنترل دریچه گاز برقی نیز روی این موتور نصب خواهد شد.

جعبه دنده موتور XU7P

در جعبه دنده این موتور، نسبت دنده نهایی تغییر یافته و سبک تر شده است. مابقی نسبت ها در جعبه دنده این موتور، مشابه با XU7 هستند. ماهیت جعبه دنده، مشابه با جعبه دنده پژو ۴۰۵ است.

نصب موتور XUP بر روی خودروهای متنوع

این موتور روی خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند نصب خواهد شد. نسخه تک سوز موتور XU7  پلاس روی خودروهای پژو پارس و سمند و نسخه دوگانه سوز، روی پژو ۴۰۵ و پژو پارس نصب خواهد شد. موتور XU7P روی پژو ۴۰۵ صرفاً برای کاربری تاکسی نصب خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
66 نظرات
  1. V.s می گوید

    نیم موتور xup همون موتور اریسان قدیمه فقط کمی خودشون دستکاری کردن و ریدن تو موتور xu7 قیمت این موتور ۵۶ تومنه و در بازار هم وجود ندارد گارانتی هم میگه ۳ هفته طول می‌کشه موتور تعویض کنم خب اشغالای دزد چرا حجم موتور رو میارید پایین قیمت میرسه بالا ریدم ب سر در ایران خودرو و سایپا

  2. V.s می گوید

    حروم زاده های دزد اریسان ۲ خشک گرفتم به قول خودتون موتور بهینه xu7p ماشین ۱۰ هزار کار کرده شاتون زده

  3. علی می گوید

    اینا مگه چه گلی به سر این موتور زدن که روغن از ۲۰ ۵۰ تبدیل شده به ۰ ۲۰
    فیلر که هیدرولیک نشده
    پول بیخود ندین روغن گرون بخرید
    این موتور خیلی بهش حال بدی همون ۱۰ ۴۰ بستشه

  4. امیر می گوید

    فقط میشه گفت ایران‌خودرو ریده همین

  5. حسین می گوید

    من موتور جدید خریدم
    متاسفانه صدای موتور بسیار بالایی در داخل کابین دارد که باعث اذیت می شود

  6. کامران می گوید

    با همین پول یه نیسان پیکاپ ژاپنی خریدم ازش لذت میبرم سواری یه پرادو رو بهم میده …

  7. فریدون می گوید

    حیف پول که برای خودرو داخلی هزینه بشه الان تمام دنیا به فکر فشرده سازی سوخت تعداد سوپاپ های بیشتر نرمی و صدای کمتر ماشین هستن ما ایرانی های بدبخت هم دنبال آشغال های ایران خودرو با تکنولوژی 40 سال پیش

  8. مجتبی می گوید

    سلام و وقت بخیر بخدا همون موتور معمولیه هیچ فرقی ندارن اینم تو فشار بزاری واشر می زنه..یه خورده دور موتور شو اوردن پایین تا پول بیشتری به جیب بزنن هیچ فرقی نداره این یه نوع سیاسته ایران خودروعه فقط یدونه پلاس داره :)))

    1. محمد می گوید

      بدتر از قبل شده متاسفم برا خودمون

  9. ملا نصرالدین می گوید

    عراق جنگ زده دارن بهترین ماشین های روز دنیا رو با کمترین قیمت ها میخرن،ما رو آخوندا تحریم کردن که از محصولات کارخانه هایی استفاده کنیم که درآمد حاصل از فروشش مستقیم به جیب خودشون میره و جز آشغال چیزی بیرون نمیدن استفاده کنیم و سر این آشغال ها هم ب جون هم بیفتیم،چ ملتی شدیم

  10. سعید کاظمی می گوید

    اولین تغییر تو ماتور xu7 و تبدیل به 1900 خوب بود هم مصرف کمتر هم قدرت بیشتر البته اندکی اما احتمالا دیدن نمی صرفه امدن یک ماتور زدن با قدرت و گشتاور کمتر شتاب سرعت نهایی کمتر فقط مصرفش اوردن پایین احتمالا دلیلش ارزون تمام شدن بود مگر نه xum خوب بود واقعا

  11. sasan می گوید

    سلام.. اسفند امسال این موتور جدید که به xu7p مشهوره یکساله میشه… هرچقدرهم تکنولوژی رو به نظر خودشون ارتقا دادن ولی کیفیت قطعات دسته سوم چینی یا ایرانی , خوب یا بد بودن ماشینو نشون میده…. ما پژو داشتیم مدل 73 نمیدنستینم واشرسوختن یعنی چی…. پارس 87 هم داشتیم تا 13سال واشرش سالم بود… دوستان ما 1400 پارس خریدن به ده هزارتا سرسلیندر تاب برداشته…. قضاوت باشما…..

    1. کامیار می گوید

      درود بر شما هر وسیله ای اصلش خوبه باید اصالت داشته باشه شرکت سازنده سال ۷۳ اومده سرسیلندر آلومنیومی فورج شده تولید و نصب میکرد الان حضرات برداشتن سرسیلندر ریخته گری سنتی از پاکشتان میارن داخل با برند های گوناگون میفروشن

  12. رضا حسینی می گوید

    سلام
    کسی میدونه چه روغنی بریزیم بصرفه و با کیفیت باشه!؟؟‌و هر چند کیلومتر روغن تعویض بشه!؟؟

    1. عرفان می گوید

      روغن ۲۰۲۰ هر ۸ هزار تا نهایت تا ۱۰ هزار تا

  13. منصور می گوید

    احسنت به این میزان توانایی شگرف تحلیل مسائل موتور و مملکت و حاکمیت. درود به اووون شرفت

  14. میثم می گوید

    سلام،XU7 همون پارس ساله؟

  15. وحید می گوید

    واشر زدن هم شده نون دونی ایران‌خودرو ، اخه مگه میشه ندونند که مشکل ماشیناشون چیه ، هر ماشینی هم که خوب میشه تولیدش رو متوقف میکنند مثل ریو ، یا زانتیا

  16. وحید می گوید

    دو گزینه موجوده در ایران ، سایپا مثل تیبا ، ساینا و وو که قیافه و ایمنی نداره باید بخری از نظر موتوری یه کن خیالت راحت باشه ، و کاری به مردم و اینکه چه ماشینی سوار میشی نداشته باشی یا ماشینی ایران‌خودرو که ظاهراً نسبت به سایپا قیافه خوبی داره بخری و همش نگران واشر زدن و خراب شدن موتور باشی ، ولی ماشین قیافه دار تری سوار بشی ، حالا نمی دونم باید چه انتخابی کنیم ، حرف مردم و چشم مردم یا راحتی خودت ، نظر شما؟

  17. نقی زاده می گوید

    سلام من دو ماهه خریدم عالیه دیگه توجیه ندارد تی یو فایو رو ۶۰ میلیون گرونتر بخری .کم مصرف وبی صدا شده دمشون گرم

    1. علی می گوید

      با سلام من ۶ ماهی که خریدم قبلش هم slx داشتم این کجا و اون tu5 کجا از نظر شتاب و کم مصرف سوخت مثل tu5 اصلا نمی تواند باشد امروز روغن موتور بدون فیلتر عوض کردم یک و دویست هزار تومان درحالی که tu5 چهارصد هزار تومان اصلا با tu5 قابل مقایسه نیست

      1. یه بنده خدا می گوید

        tu5باید هر ۵هزار تا عوض کنی اما اینو هر ۱۵هزار تا

    2. حسین می گوید

      صدای موتور داخل اتاق خیلی بالاست من تازه خریدم چه مشکلی دارد

  18. فرامرز می گوید

    سلام
    بزرگترین مشکل پژو 405 واشر زدن هست که اگه این مشکل رو ایرانخودرو رفع کنه واقعا ماشین خیلی خوبیه به مراتب از این ماشینهای چینی که قیمت خیلی بیشتری هم دارند بهتر هست امیدواریم که این مشکل خیلی آزار دهنده پژو 405 را به تقویت سیستم خنک کنندگی و هواگیرید و تقویت واشر سرسیلندر و مخصوصا سیلندر و سرسیلندر که اگه از نوع چدنی بود خیلی بهتر از نوع آلومینیومی هست که عمری کار میکرد و نیاز به تعویض نداشت حتی اگه قیمت پژو 50 ملیون هم بالاتر بره اما این مشکل موتورش رفع بشه به مراتب از ماشینهای چینی بهتر و سواری نرم تری داره و با این که یک ماشین نسبتا قدیمی هست اما محبوبیت خاصی برای مردم داره

  19. رامین می گوید

    من سه ماهه دارم
    عالیه
    صدای کم
    پرقدرت
    شتاب خوب
    کم سوخت
    گرم نمیکنه
    همه چیزش خوبه من بدی ندیدم
    روغن هم سوپر رانا بهران 0/20 بریزید قیمتش هم 550 تومن هست
    نمایندگی گرون تر میده

  20. رهگذر می گوید

    متاسفانه هر روز یک موتور قدیمی که توی کشورهای مبدأ بلا استفاده شده رو دستکاری کرده با تعریف و تمجید قالب میکنن به ملت ،ما از استعمار واستثمار خارجی مینالیم غافل از اینکه داخلیا زدن رو دست اونا

  21. مسعود می گوید

    موتورش خیلی صدای بدی میده همش روی مخ ادمه من همش باصدای بلند رادیو ظبط میرم

  22. حامد می گوید

    سلام کد محصول 351داخل سایت زده.طبق تماس تلفنی کد پژو پارس رو 35103اعلام کردن میخواستم بدونم آپشنهای تجهیزاتی واقعا اضافه شده است در پژو پارس سفارشی با موتورxu7pمثلا شیشه عقب دودی ترمز عقب دیسکی و رینگ های آلومینیومی15اینچ کسی تحویل این خودرو را داشته راهنماییم کند ممنون میشم؟

    1. اسلام می گوید

      سلام همه اونها سر جاشه ازلحاظ بدنه وقطعات هم خوبه دنده ۵هم واقعا فوق العادس

    2. هادی می گوید

      پایش باد لاستیک ها، صندلی های خلبانی ولی بدون تنظیم برقی که در مدلهای پایین بود، چراغ بدرقه تا منزل، فلاشر در کاهش سرعت ناگهانی، ایموبلایزر، مانیتور و نشانگر عدد دنده در صفحه کیلومتر، کروز کنترل در مدل های بعدی البته خواهد آمد، فرمان دی شکل با قرار دادن دکمه های پخش موزیک و تماس

    3. حسین سلطانی می گوید

      سلام عزیزمن تحویل گرفتم دقیقاًمواردیکه اعلام کردی درسته(شیشه های طرفین عقب وعقب دودوی،رینگ ولاستیک15،ترمزعقب دیسک)

  23. مهران می گوید

    به جای ۰۲۰ اگر ۱۰ ۴۰ بریزیم چی میشه با تشکر

    1. ناشناس می گوید

      اویل پمپ نابود میشه

    2. هادی می گوید

      موتورهای پایه ی شرکت psa که همون xu7 هستن به شدت به نوع روغنی که وارد موتور میشه حساس هستن و نمیشه از هر روغنی استفاده کرد حتما به توصیه شرکت سازنده توجه کنید وگرنه باعث خرابی اویل پمپ و خرابی میل لنگ و میل سوپاپ خواهد شد..

  24. امین گری می گوید

    بجای روغن0_20 از 10_40 استفاده کنیم بهتر نمیشه صدای موترش هم اضافه هست

    1. امید می گوید

      یعنی ۱۰/۴۰بریزیم؟!

    2. هادی می گوید

      روغن با درجه گرانروی و ویسکوزیته 0w20p که شرکت های الف، توتال، پروفیکار اون رو تولید میکنند درحال حاضر در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ قیمت ۱۱۶۰ هزار تومان برای ۴ونیم لیتر روغن هست.. یا علی

      1. امیر علی می گوید

        تاریخ ۲۳بهمن قیمت روغن شده ۱۹۰۰ برای موتور جدید

  25. علی می گوید

    سلام در مورد واشرش کسی میدونه ممنون

  26. حسن می گوید

    جالبه که زیر این خبر در قسمت “ممکن است شما دوست داشته باشید” خبر معرفی تویوتا سوپرا 2023 هست. اونوقت ما داریم راجع به این میخونیم که کیفیت الاغ بهتره یا قاطر؟!

  27. Javad می گوید

    سلام بنده از این پارس موتور جدید خریدم ولی هر جا میبرم نوع روغن این ماشین رو نمیدونن چی هست و چی باید توش ریخت.بعدشم یه مشکلی بدی که داره سر سیلندر که گذاشتن خیلی اشغال هست الان از من به صدا بدی افتاده پیش هرکی هم میبرم میگن باید عوض بشه

    1. مهدی غضنفری می گوید

      روغن با درجه گرانروی 0w20 که ایران خودرو هنوز به نمایندگی ها نداده و قیمت بالایی در حدود یک میلیون و صد هزارتومان دارد.
      در صورت نیاز به راهنمایی تماس بگیرید

    2. حمید می گوید

      طبق توصیه ایران خودرو باید روغن 0w20 بریزید که خیلی هم گرونه

  28. رضا می گوید

    آقا جان خودشون میدونن این موتور درسره از واشر سوزی تا سوخت بالا هرچه هم به دزدان حکومتی بگین فایده نداره مردم کیلو چند این موتور قبلا بصورت ۱۶ سوپاپ روی پارس نصب شده نه واشر میزنه نه سوختش زیاده تازه قدرتشم۱۱۰ اسب بخاره وقتی دزدی در راس حاکمیت باشه مردم عددی نیستند

    1. اژدر می گوید

      خودتون دزدید
      به خودتون توهین کنید.
      وقتی عادت کردین همیشه به خود تحقیری دیگه امیدی بوجود نمیاد برای پیشرفت.

      1. سام می گوید

        اژدر جان خب چرا زورت میاد مردم راست میگن ایران خودرو و سایپا خون مردم را داخل شیشه کردن مثل اینکه خوشت میاد خونت داخل شیشه کنن بعد از چهل سال شما هنوز درس عبرت نگرفتی این تعصب مسخره را بذار کنار

      2. جوات می گوید

        تو هم احتمالا با این دزدها همکاری و دستتون تو یه کاسه هست .وگرنه کیه که در مقام مقایسه کیفیت و قیمت خودروهای داخلی و خارجی ندونه که بی کفایتی و دزدی حاکمه.

    2. Amir می گوید

      اشپزی میکنی همه چی رو قاطی میکنی، هزیون نگو

    3. هادی می گوید

      روی موتور ۱۶ سوپاپ هم واشر میزنه.. من دیدم

    4. حسام می گوید

      سلام ماها چون همش از همدیگه دزدی میکنیم فک میکنیم کل عالم دزدن.

    5. ع می گوید

      داری چرت میگی

    6. علی می گوید

      آیا موتورxu7p مثل موتور xu7 مشکل ضعف سرسیلندر و واشر سرسیلندر دارد

  29. M می گوید

    خاک عالم تو سرشون بعد سی سال یادشون افتاده ک موتور رو بهبود دهی کنن واقعا خاک عالم تو سرشون کشورهای دیگه هر سالع یک موتور طراحی میکنن اینام واقعا دزدن دزد بعد سی سال ک دیگه فرانسوی ها یه آدم پنجاه ساله بزور این موتور رو یادش میاد اینا اومدن ب خیال خودشون موتور طراحی میکنن تا هزار سال دیگه هم عرضه طراحی موتور رو ندارن تا وقتی عادت ب دزدی دارن.

  30. علی میرزایی می گوید

    خیلی عالی..با تغییراتی که داده شده .این موتور خیلی بهینه میشه..مصرف کم با قدرت بیشتر ..

    1. حمید می گوید

      طبق نظر کارشناسان ایران خودرو این موتور مصرف کمتر قدرت کمتر و مهم تر از همه گشتاور کمتر داره.

      1. سعید کاظمی می گوید

        مهترین مزیت xu7 به تیوفایو گشتاور بالا در دور پایین بود که هم شتاب بالا هم کشش خوب در سربالایی داشت من دو لیتر بنزین بیشتر برای داشتن کشش و شتاب بهتر ترزش داره

    2. سلطان می گوید

      سلام ببخشید ک اینو میگم ما ایرانیا خیلی وقته خودمون بیهینشو سوار میشیم مثلا من ۳سال پیش فقط گیر بکس پارس سال رو با زانتیایی عوض کردم ضریب ۱۷،۷۱دور موتور روی۳۰۰۰هزار ۱۱۲کیلومتر در ساعت شده،قبلی فابریکی روی دور موتور۳۰۰۰هزار ۱۰۰تا بود بعله ۱۰۰کیلومتر در ساعت،شتاب اولیه م عالیه مصرف سوختم کمتر شده،اینو همه پارس سوارها میدونن،تازه میشه فقط هم کرانویل و پنیون عوض کرد کرد ۷۱در۱۹ یا ۷۱در۱۷

  31. سیداسدالله نجفی می گوید

    مگر قرار نیست که سمند و ۴۰۵ از خط تولید خارج شود؟

  32. حمد می گوید

    هیچکدام

  33. مهدی می گوید

    Xu7p بهتره یا Tu5؟

    1. Abbss می گوید

      Tu5

    2. مهدی می گوید

      Xu7p

      1. Amir می گوید

        Tu5 فقط بدرد ۲۰۶ میخوره ولاغیر

    3. علس می گوید

      Xu7p فوقالعاده است ،سوار نشده نظرندید

      1. A می گوید

        شما دارید؟

  34. بهنام خاضع نژاد می گوید

    با سلام در جدول مشخصات xu7 p ارقام نوشته شده در گنجایش صندوق عقب و حجم باک سوخت جا بجا نوشته شده😉

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.