نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم
نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم:
هیچگاه سوییچ باز، کانکتور رله ی دوبل را جدا نکنیم. هیچگاه سوییچ باز، سر باتری را بر نداریم. هیچگاه سوییچ باز، کانکتور ECU را جدا نکنیم.
زیرا هر سه مورد فوق باعث می شود به تغذیه ECU شوک وارد شده و یک یا چند IC از بورد آن بسوزد. این مسئله حتی ممکن است منجر شود که ECU کاملأ بسوزد.
روش صحیح چیست؟
ابتدا سوییچ را ببندید سپس سرباتری منفی را بردارید (اگر بجای منفی مثبت را بردارید لحظه جدا شدن جرقه ی بیشتری می زند و این یعنی شوک به تغذیه ECU ها وارد می شود ) حال می توان بی هیچ مشکلی کانکتور هر یک از ECU ها جدا کرد.
ضمنأ توجه داشته باشید وقتی کانکتور یک ECU را جدا می کنید نباید دست روی پایه های کانکتور آن بکشید چون الکتریسیته ی ساکن بدن می تواند بسادگی باعث سوختن مدار ECU بشود .
آموزشی
توصیههایی ساده در مورد نگهداری خودرو
1_ هر 20 هزار کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.( بسته به جنس و نوع شمع ، برخی شمع ها بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر طول عمر مفید دارند)
2_ صافی بنزین و لنت ترمز هر 15 هزار کیلومتر تعویض شود.
3_ از تمیز کردن فیلتر هوا جداً خودداری کنید، زیرا ذرات موجود در آن سرطان زا میباشد.
4_ ماهی یک بار کولر خودرو را به مدت چند دقیقه، جهت مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن و جلوگیری از فاسد شدن آن روشن نمایید.
5_ با روشن شدن چراغ stop خودرو را متوقف نموده و با نمایندگی تماس بگیرید.
6_ در اول صبح بعد از روشن نمودن خودرو نیازی به گرم کردن خودرو در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه خودرو را حرکت دهید و مسافت کوتاهی را با دنده ۱ و ۲ برانید.
کارستان