نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم

0

نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم:

نقشه فیوز رانا نقشه ecu رانا تعمیرات تخصصی رانا سیم کشی رانا سیم کشی ecu رانا نقشه سیم کشی ECU نقشه برق رانا نقشه رله های رانا آموزش تعمیر ecu تعمیر کولر رانا سیم کشی کولر رانا
هیچگاه سوییچ باز، کانکتور رله ی دوبل را جدا نکنیم. هیچگاه سوییچ باز، سر باتری را بر نداریم. هیچگاه سوییچ باز، کانکتور ECU را جدا نکنیم.
زیرا هر سه مورد فوق باعث می شود به تغذیه ECU شوک وارد شده و یک یا چند IC از بورد آن بسوزد. این مسئله حتی ممکن است منجر شود که ECU کاملأ بسوزد.

روش صحیح چیست؟

ابتدا سوییچ را ببندید سپس سرباتری منفی را بردارید (اگر بجای منفی مثبت را بردارید لحظه جدا شدن جرقه ی بیشتری می زند و این یعنی شوک به تغذیه ECU ها وارد می شود ) حال می توان بی هیچ مشکلی کانکتور هر یک از ECU ها جدا کرد.
ضمنأ توجه داشته باشید وقتی کانکتور یک ECU را جدا می کنید نباید دست روی پایه های کانکتور آن بکشید چون الکتریسیته ی ساکن بدن می تواند بسادگی باعث سوختن مدار ECU بشود .

ecu چیست آموزش تعمیر ecu آموزش ریمپ ecu تعویض ECU ماشین ایرادات ECU ماشین نشانه های سوختن ECU علت خرابی ecu

آموزشی

 توصیه‌هایی ساده در مورد نگهداری خودرو

1_ هر 20 هزار کیلومتر شمع خودرو تعویض گردد.( بسته به جنس و نوع شمع ، برخی شمع ها بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر طول عمر مفید دارند)
2_ صافی بنزین و لنت ترمز هر 15 هزار کیلومتر تعویض شود.
3_ از تمیز کردن فیلتر هوا جداً خودداری کنید، زیرا ذرات موجود در آن سرطان زا می‌باشد.
4_ ماهی یک بار کولر خودرو را به مدت چند دقیقه، جهت مخلوط شدن گاز با روغن مخصوص آن و جلوگیری از فاسد شدن آن روشن نمایید.
5_ با روشن شدن چراغ stop خودرو را متوقف نموده و با نمایندگی تماس بگیرید.
6_ در اول صبح بعد از روشن نمودن خودرو نیازی به گرم کردن خودرو در حالت توقف نیست و در کمتر از یک دقیقه خودرو را حرکت دهید و مسافت کوتاهی را با دنده ۱ و ۲ برانید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.