بررسی خودرو ام وی ام X55 پرو + عکس

0

یک تغییر ناگهانی برای ام وی ام X55 جدید رخ داده است! طبق تصاویر جاسوسی جدیدی که از محصول تازه مدیران خودرو در فضای مجازی منتشر شده، این شرکت درصدد مونتاژ تیپ PRO یا همان مدل 2021 این کراس چینی در ایران است؛ تیپی که هم جلوپنجره، هم صفحه کیلومتر و هم کنسول مرکزی متفاوتی نسبت به X55های نیوفیس (مدل‌های 2020) دارد.

البته این تغییر چهره، چندان دور از انتظار نبود چراکه مدیران خودرو تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو، آریزو 5 پرو و X22 پرو را به ایران آورده و می‌خواسته تا نسخه جدید X55 نیز به سبک و سیاق سایر برادران جدیدش باشد.


اولین تصاویر X55 نیوفیس در ایران

برکسی پوشیده نیست که چری از سال 1400 تصمیم گرفته که تمام اعضای خانواده‌اش را در بازار ایران، نونوار کند. آمدن ام‌وی‌ام 315 پلاس، اولین گام چری بود ولی در ادامه، شاهد مدل‌های جدید دیگری نیز بودیم؛ از X22 جدید و همچنین تیگو7 جدید بگیرید تا چری تیگو8 پلاس و حتی آریزو5 پرو، ازجمله محصولاتی هستند که تولیدشان در کشورمان، قطعی شده است.

اما در این میان، کسی به فکر به‌روزرسانی ام‌وی‌ام X55 نبود چراکه این کراس‌اور کوچک اما بسیار گران‌قیمت، به تازگی به بازار ایران آمده و هنوز هم جزو محصولات نسبتا جدید محسوب می‌شود. ولی ظاهرا در برنامه بلندمدت چری، تولید فیس‌لیفت X55 هم درنظر گرفته شده است؛ فیس‌لیفتی که حالا برای نخستین‌بار تصاویر جاسوسی آن در کشورمان منتشر شده.

با توجه به شروع تولید محصولات جدید چری در ایران، احتمالا از سال 1401 باید منتظر آمدن X55 جدید باشیم.
قیمت ام وی ام X55 مشخصات ام وی ام X55 مصرف سوخت ام وی ام X55 قیمت ام وی ام X55 پرو جدیدترین خودروهای وارداتی تازه های خودرو در ایران بهترین خودرو چینی در ایران معرفی خودرو

اگر از هواداران خودروهای چینی باشید، حتما به یاد دارید که مدیران خودرو از اواخر پاییز 1398، فروش ام‌وی‌ام X55 را برای اولین‌بار در ایران، آغاز کرد. قبل از هر چیز، باید این نکته را بگوییم که ام‌وی‌ام X55 در بازار چین با نام اختصاصی چری تیگو 5x شناخته می‌شود. البته مشتریان بازار آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، این خودرو را با نام چری تیگو 4 هم می‌شناسند.

ام‌وی‌ام X55 که متولد 2017 است، اولین فیس‌لیفت خود را در سال 2020 تجربه کرده و از اواسط تابستان 1399 نیز در اختیار مشتریان چینی، قرار گرفته است. اما آن نسخه‌ای که مدیران خودرو برای بازار ایران درنظر گرفته، فیس‌لیفت دوم این خودروست که در سال 2021 معرفی شده. ظاهرا طراحان چری، قصد انجام تغییراتی اساسی در این فیس لیفت نداشته‌اند چراکه جزییات مهم ظاهری خودرو، فرقی با گذشته ندارند. اما در این میان، چری، یکسری تغییرات جزیی انجام داده که نمی‌توان از آنها صرف نظر کرد.

در کنار رینگ‌های جدید، تغییر گرافیک چراغ‌های جلو، تغییر سپر خودرو و همچنین تغییر ورودی هوای سپر، مهم‌ترین اتفاقی که در چهره فیس لیفت ام‌وی‌ام X55 رخ داده، جلوپنجره جدید این خودروست؛ جلوپنجره‌ای که برخلاف گذشته، از نوع لانه زنبوری نیست و مانند سایر مدل‌های 2021 چری، اطلاحا از نوع جلوپنجره کهکشانی بوده و حالا شکل و شمایل مدرن‌تری نسبت به قبل، دارد.

در قسمت عقبی X55 PRO نیز تنها ویژگی بارزی که به چشم می‌خورد، تغییر لوگوی چری است. تا قبل از این، روی درب صندوق عقب این خودرو، لوگوی چری را می‌دیدیم. ولی در این فیس لیفت، حالا آن لوگو حذف شده و به‌جایش از عبارت CHERY استفاده شده است. در نمای بیرونی این خودرو، دیگر دنبال تغییری نباشید چون گفتنی‌ها را گفتیم؛ حالا بیایید سری به کابین جدید X55 پرو بزنیم؛ کابینی که هیچ چیز آن، دیگر شبیه کابین X55 قدیمی مدیران خودرو نیست.


کابین جدید ام وی ام X55 پرو

چری برای کابین X55 جدید، از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و به 7.5 اینچ رسانده است. البته در بازار چین، این صفحه کیلومتر فقط مختص تیپ‌های گران‌تر تیگو 5x است و تیپ‌های ارزان‌ترش هنوز هم از صفحه کیلومتر آنالوگی بهره می‌برند. ولی خوشبختانه در نسخه مونتاژی بازار ایران نیز وجود دارد.

رودری‌ها و شکل صندلی‌ها نیز کاملا تغییر کرده است. مانیتور 10.2 اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا از داشبورد جدا شده و همانند خودروهای اروپایی، در بالای داشبورد، جاخوش کرده است.


مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو

ام‌وی‌ام X55 جدید، از همان موتور 1.5 لیتری سابقش استفاده می‌کند که دو مدل (تنفس طبیعی و توربوشارژ) دارد. موتور تنفس طبیعی آن که با موتور چری آریزو5 یکسان است و می‌توان آنرا با گیبرکس 5 دنده دستی یا گیربکس CVT با 9 دنده مجازی سفارش داد، قدرتی در حدود 116 اسب بخار و گشتاوری در حدود 143 نیوتن متر دارد.

اما موتور توربوشارژش با ام‌وی‌ام X55 فیس قدیم، یکسان است و حدود 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتارو را تولید می‌کند. این قلب توربو را فقط می‌توان با گیربکس 6 دنده دوکلاچه اتومات، سفارش داد.
رقیبان X55 پرو در ایران

سال 1398 که X55 فیس قدیم به ایران آمده بود، خیلی‌ها آنرا با پژو 2008 ایران خودرو مقایسه می‌کردند؛ چراکه قیمتش، زیادی گران بود! پس احتمالا در فیس‌لیفت جدید X55 نیز باید منتظر شنیدن قیمت‌های نجومی‌تر برای این خودرو باشیم.

از آنجایی که ام‌وی‌ام X55 جدید در رده کراس‌اورهای کوچک است، پس باید رقیب مستقیمش را سوئیست DX3 از دیار خودرو بدانیم که قیمت ارزان‌تری از X55 دارد.

اما در یک سگمنت بالاتر، یعنی در رده کراس‌اورهای جمع و جور، انتخاب‌های بیشتری دارید مانند لیفان X70 از خودروسازان بم و فردا SX5 که البته تهدید مهمی برای X55 جدید نیستند. اما از طرف دیگر، خودروهایی هستند که می‌توانند بازار X55 جدید را آشفته کنند. محصولاتی مانند: اسکیلاس T60 از شهر خودرو، دوقلوهای SWM از سیف خودرو، دیگنیتی از بهمن موتور، جک S5 نیوفیس از کرمان موتور و هایما S5 پلاس و حتی هایما S7 پلاس از ایران خودرو.

همچنین خودروهای جادارتری مانند کی‌ام‌سی K7 از کرمان موتور، فردا T5 از خودروسازی فرداموتور، فیدلیتی پرایم از بهمن موتور و حتی چری تیگو7 جدید می‌توانند به لحاظ قیمتی، رقیبان مهمی برای ام‌وی‌ام X55 جدید باشند.
قیمت X55 پرو مدیران خودرو

در بازار چین، قیمت پایه‌ای چری تیگو 5x مدل 2020، با گیربکس دستی حدود 70 تا 82 هزار یوآن (معادل تقریبی 10 تا 11.7 هزار دلار) و با گیربکس CVT نیز حدود 86 تا 98 هزار یوآن (معادل تقریبی 12.3 تا 14 هزار دلار) است.

منبع : باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.