دلایل روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی

0

روشن شدن چراغ ترمز هنگام رانندگی

مشغول رانندگی هستید که ناگهان چراغ ترمز بر روی داشبورد ظاهر می شود.چراغ ترمز شما می تواند نشان دهنده عدم وجود سیستم ترمز باشد. در این مقاله ما متداول ترین دلایل روشن شدن چراغ ترمز و آنچه می توانید برای رفع آن انجام دهیم را بررسی خواهیم کرد.

ماشین شما چگونه متوقف می شود؟خیلی چیزهای فراتر از فشار دادن پدال ترمز وجود دارد.هنگامی که پای شما پدال ترمز را فشار می دهد ، ماشین شما آن نیرو را از طریق مایع ترمز به ترمزها منتقل می کند.از آنجا که ترمزها به نیروی قابل توجهی نیاز دارند ، ماشین شما باید این نیرو را افزایش دهد تا وسیله نقلیه متوقف شود.ترمزها از اصطکاک و مقاومت برای تغییر انرژی حرکتیاز انرژی گرما استفاده می کنند.این با نیروی هیدرولیک حاصل می شود.

 

مایع هیدرولیک از طریق خطوط ترمز حرکت می کند تا فشار لازم را برای فشار دادن لنت های ترمز در برابر روتورها ایجاد کند تا خودرو کند شود یا متوقف شود.ترمز شاید یکی از مهمترین ویژگیهای ایمنی در وسیله نقلیه شما باشد.ترمز همان چیزی است که باعث می شود وسیله نقلیه شما کند یا متوقف شود.هنگام شروع کار ، ممکن است راننده احساس ناراحتی کند یا نگران باشد که وسیله نقلیه آنها به هیچ وجه متوقف نشود.هنگامی که چراغ ترمز روشن شود ، دیگر نیازی به وحشت نیست.در اینجا شایع ترین دلایل آورده شده است:

دلایل روشن شدن چراغ ترمز:

صدای خرخر ماشین از کجاست علت صدای خرخر هنگام ترمز گرفتن علت روشن شدن چراغ abs پراید اطلاعات فنی خودرو روشن شدن چراغ ای بی اس آموزش مکانیک خودرو علت ضعیف شدن ترمز

-ترمز دستی:

شما مانند همه رانندگان ، در هنگام پارک کردن ، ترمز ترمز دستی را می کشید.اتومبیل شما با روشن کردن چراغ ترمز ، به شما این امکان را می دهد تا آن را خاموش کنید.حتی ممکن است نور با صدای نا متعارف همراه باشد تا توجه شما را جلب کند.به همین ترتیب ، بسیاری از وسایل نقلیه مجهز به سنسوری هستند که به خودرو اجازه می دهد از زمان روشن شدن ترمز دستی مطلع شود.

اگر ترمز دستی درگیر باشد ، حتی کمی ، وسیله نقلیه شما معتقد است که هنوز روشن است و به شما هشدار می دهد.رانندگی با ترمز دستی بالا کار مناسبی نیست.شما می توانید ترمزها را بیش از حد گرم کنید ، به مایع ترمز آسیب وارد کنید و یا روکش  ترمز یا لنت ها را فرسوده کنید.و در نهایت به ترمزهای جدید نیاز دارید.

-کمبود روغن ترمز:

این دومین دلیل متداول است که چراغ ترمز را روشن می کند.یک سنسور در سیلندر اصلی ترمز میزان مایع موجود در ترمز را اندازه گیری می کند.هنگامی که به اندازه کافی کم شود ، سنسور چراغ ترمز را روشن می کند تا به شما اطلاع دهد که سیستم ترمز نیاز به بازرسی دارد.

-مشکلات ABS:

قیمت پمپ ای بی اس 206 خرابی پمپ ای بی اس تعمیرگاه ترمز ای بی اس تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران آموزش تعمیرات ترمز ای بی اس آموزش تعمیر ترمز abs قیمت یونیت ای بی اس پراید آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 خرابی سیستم ترمز

چه با چراغ ABS همراه باشد یا نه ، چراغ ترمز می تواند مشکل سیستم ABS را نشان دهد.هنگامی که مطمئن هستید  ترمز دستی مشکلی ندارد. و روغن ترمز به اندازه کافی در مخزن وجود دارد. بنابراین یک تکنسین برای بازرسی از وسیله نقلیه و بررسی کدهای تولید شده توسط رایانه داخلی خودرو ، نیاز دارید. سنسورهای خطا چراغ ترمز می تواند در اثر حسگر سیال ترمز یا سنسور ترمز دستی روشن شود. یک تکنسین باید در صورت لزوم موضوع را تأیید و رفع کند.

اگر در هنگام رانندگی به طور ناگهانی چراغ ترمز روشن می شود ، به خاطر ایمنی ،خودرو را متوقف کنید. موتور خود را خاموش کرده و سطح مایع ترمز را بررسی کنید. در صورت لزوم ، روغن ترمز را به مخزن اضافه کنید. وسیله نقلیه خود را مجدداً راه اندازی کنید و داشبورد را بررسی کنید.

آیا چراغ خاموش شد؟

اگر بله ، ممکن است با خیال راحت به جاده برگردید و سفر خود را ادامه دهید. اگر نه زمان آن فرا رسیده است که با یک متخصص تماس بگیرید. در چنین مواردی توصیه می شود که از رانندگی وسیله نقلیه خودداری کنید. زنگ بزنید و وسیله نقلیه را به تعمیرگاه مورد اعتماد خود منتقل کنید. از آنجا که ترمزها معمولاً برای تعیین علت مشکلات ترمز شما نیاز به بازرسی دقیق دارند ، بهتر است برای نظر حرفه ای وسیله نقلیه خود را به مرکز تعمیر اتومبیل منتقل کنید.

علت ضعیف شدن ترمز علائم خرابي بوستر ترمز علت ترمز نگرفتن ماشین تعمیرات تخصصی خودرو آموزش تعویض لنت ترمز دلایل تمام شدن لنت ترمز

روشن شدن چراغ ترمز بر روی داشبورد

آیا چراغ ترمز روی داشبورد شما روشن می شود؟ احتمالاً شما نگران هستید که ترمزهای شما خراب است. چراغ های موجود در داشبورد شما ارتباط مستقیمی با وسیله نقلیه دارند. چراغ ترمز به دلایل مختلف روشن می شود. اگر برای شما پیش آمد، اول وحشت نکنید. هنگامی که روی پدال ترمز فشار می دهید ، نیرویی ایجاد می شود و به کمک مایع ترمز به ترمز منتقل می شود.

ترمزها برای متوقف کردن وسیله نقلیه شما به نیروی باورنکردنی نیاز دارند. بنابراین نیرو چند برابر می شود.سپس ترمزها با مقاومت در برابر اصطکاک و مقاومت، انرژی حرکتی را با نیروی هیدرولیکی وارد انرژی حرارتی می کنند. سپس مایع از طریق خطوط ترمز حرکت می کند و باعث می شود تا لنت های ترمز یا کفش ها مجبور شوند روی روتورها یا درامها فشار بیاورند و خودرو را متوقف کنند.

بکسل بجای حرکت دادن ماشین و گیر نکردن ماشین

چرا چراغ ترمز من روشن می شود؟

چراغ ترمز در داشبورد شما به دلایل مختلفی می تواند روشن شود. اگر ترمز دستی خودرو دلیل آن باشد، به راحتی می توان از آن صرف نظر کرد و چراغ باید بطور خودکار خاموش شود. اگر چراغ روشن بماند، وقت آن است که یک متخصص تعیین کنید که چرا چراغ ترمز شما روشن است.

1- بررسی کنید که ترمز دستی درگیر نشده باشد. اگرچه استفاده از ترمز دستی در حین توقف عادت رانندگی است و از حرکت خودرو جلوگیری می کند.  اگر ترمز دستی درگیر باشد، حتی اگر به نظر نرسد، باعث می شود که چراغ ترمز روشن شود. همچنین ممکن است با یک سر و صدا همراه باشد تا شما را نسبت به مشکل هشدار دهد. وسیله نقلیه شما می داند که ترمز دستی به دلیل داشتن سنسوری که هنگام استفاده تشخیص می دهد در حالت خاموش قرار دارد.

2- اگر می دانید که ترمز دستی مشکلی ندارد، باید بررسی های دیگری را انجام دهید تا ببینید علت این امر چیست. اگر در حال حرکت هستید، به یک منطقه امن بروید.

3- سطح مایع ترمز را در مخزن بررسی کنید. سیلندر اصلی ترمز دارای سنسوری است که تشخیص می دهد چه مقدار مایع در سیستم وجود دارد. اگر سیال فراتر از سطح معینی باشد، سنسور چراغ ترمز را برای روشنایی نشان می دهد. در اینجا نحوه بررسی مایعات ترمز شما آورده شده است:

– مخزن را که اغلب در قسمت عقب موتور قرار دارد، در نزدیکی جایی که پدال ترمز در آن طرف پارتیشن فایروال نصب شده است ، پیدا کنید.

– در وسایل نقلیه جدیدتر، یک مخزن شفاف باعث می شود سطح با خط کاملاً واضح “کامل” مشخص شود. این امر باعث می شود تا درپوش را جدا نکنید. و از ورود رطوبت یا گرد و غبار به داخل محل که باعث آلوده شدن مایعات می شوید جلوگیری کنید.

– اگر سطح مایعات زیر خط “کامل” است ، درپوش را برداشته و مایع صحیح برای وسیله نقلیه خود را تا خط پر اضافه کنید. زیادی پر نکنید.

4- پس از افزودن مایع ترمز، وسیله نقلیه خود را روشن کنید. اگر چراغ خاموش شد، می توانید رانندگی را به مقصد خود ادامه دهید. اگر چراغ خاموش نشد

5- یک کامیون یدک کش ترتیب دهید تا خودرو را به تعمیرگاه مورد نظر خود انتقال دهید. در آنجا تکنیسین ها به شما کمک می کنند تا مشکل را پیدا کنید. در اینجا دلایل احتمالی دیگری وجود دارد که تکنسین در طی بازرسی به دنبال آن خواهد بود:

–لنت های ترمز خراب:

پس از گذشت زمان و استفاده مکرر ، مواد اصطکاک روی لنت ها شروع به فرسودگی می کنند.

اگر کاملاً فرسوده باشند،  باعث آسیب بیشتر در ترمزها و هزینه های سنگین تعمیر می شود.

-نشت در سیستم هیدرولیک:

پس از تعیین وضعیت لنت های ترمز، تکنسین نشت هایی را که به دنبال مخزن مایع ترمز ، مکانیسم های ترمز ، خطوط ترمز ، شیلنگ های لاستیکی و اتصالات است جستجو می کند.

-سنسورهای معیوب:

سنسورها ساخته شده اند برای برآورد سطح مایع ترمز. تکنسین ها سنسورها را آزمایش می کند تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل کند و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنند.

-چراغ های ترمز عقب را بررسی کنید:

بعضی از وسایل نقلیه دارای لامپ های متعدد برای روشن کردن چراغ های ترمز عقب هستند. اگر فقط یک لامپ خارج شود ، کامپیوتر داخلی ماشین ممکن است یک تغییر در مدار را تشخیص دهد و باعث شود چراغ روشن شود.

-سیستم ترمز ضد قفل:

سنسورهای موجود در سیستم با رایانه خودرو ارتباط برقرار می کنند. وقتی چیزی در سیستم ABS خراب شود ، وسیله نقلیه کدی را تولید می کند که کامپیوتر در آن ذخیره می کند. تکنسین با استفاده از یک ابزار اسکن ، به کدها نگاه می کند تا به تعیین محل  مشکل را حل می کند. رانندگی با مشکلات ترمز می تواند خطری برای ایمنی شما و دیگران باشد. اگر چراغ هشدار ترمز شما روشن است. و وسیله نقلیه شما علائم دیگری از جمله صداهای ترمز و ارتعاشات را دارد یا بدتر از آن، پدال ترمز پایین است. باید در جست و جوی یک مایع کهربایی رنگ بر روی زمین باشید. زیرا ترمزها جوابگو نیستند.

یک تکنسین می تواند تشخیص دهد که آیا یک سنسور معیوب باعث روشن شدن چراغ است یا اینکه ترمزهای شما در وضعیت نامناسبی است و به تعویض نیاز دارد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.