دلایل سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست ؟

0

سفت شدن پدال ترمز خودرو | دانستنی های خودرو | مقالات فنی خودرو | ترمز خودرو

دلایل مهم سفت شدن پدال ترمز خودرو و راه حل های رفع این مشکل

کارستان ؛ممکن است در برخی مواقع پیش آمده باشد که پدال ترمز به سختی فشار داده شود و رانندگان مجبورند برای کارکردن آن فشار زیادی را به آن وارد کنند تا خودرو متوقف شود.  که علت سفت شدن پدال ترمز چیست و راهکارهای رفع این مشکل هم ارائه خواهد شد.

عوامل مهم در سفت شدن پدال ترمز خودرو

  • سفتی پدال ترمز ناشی از وجود گل و لای:

مایع ترمز، مایعی است که چسبنده بوده و آب را به خود جذب می کند وجود آلودگی ها در این قسمت به مرور باعث سفتی آن می شود.

  • ضعیف شدن بوستر ترمز

چنانچه بوستر ترمز ضعیف باشد قادر به تولید خلا نخواهد بود و به معنی آن است که در زمان فشار بر روی پدال کمکی از سوی بوستر وجود ندارد و پدال سفت می شود.

علت چوب شدن پدال ترمز علت چوب شدن ترمز abs علت چوب شدن ترمز پراید سفت شدن پدال ترمز از چیست سفت شدن پدال ترمز سمند سفت شدن پدال ترمز پژو 206 علت ضعیف شدن ترمز علت ترمز نگرفتن ماشین بوستر ترمز چیست علائم خرابي بوستر ترمز بوستر ترمز 206 تعمیر بوستر ترمز پژو 405

  • وجود نشتی در شلنگ خلا

در حالیکه اصلی ترین دلیل سفت شدن پدال ترمز همان پوستر می باشد اما عواملی مانند نشتی شلنگ خلا در سفت شدن آن بی تاثیر نیست.

  • مناسب نبودن قطعات تعویض شده مانند بوستر

اگر قطعاتی مانند بوستر به تازگی تعویض شده اند و دارای سایزهای اشتباهی هستند باعث سفت شدن پدال ترمز خواهند شد.

  • مشکل در دریجه بررسی کننده

دریچه بررسی کننده وظیفه دارد تا خروج هوا از بوستر را کنترل کرده و از ورود هوا به آن جلوگیری کند اما اگر شکسته شود و یا عملکرد نامناسبی داشته باشد باعث می شود که پدال ترمز سفت شود.

راه های حل مفید برای حل مشکل سفت شدن پدال ترمز خودرو

تقویت بوستر ترمز پراید قیمت بوستر ترمز پراید تعمیرگاه بوستر ترمز تعویض بوستر ترمز پراید تعمیر بوستر ترمز 206 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پراید علائم خرابی بوستر ترمز خراب شدن سیستم ترمز آموزش عیب یابی ماشین

اگر علت آن مایع ترمز باشد باید در ابتدا:

برداشتن کلاهک مخزن با آچار و پیچ گوشتی و سپس خارج کردن مایع داخل ترمز که می توان تست روغن را به صورت دستی نیز انجام داد به این صورت که در ابتدا:

یک ظرف سوراخ دار در زیر عقب در سمت راست قرار داده شود و در این مورد قانونی که وجود دارد این است که می توانید از ترمزی شروع شود که از سیلندر کمی دورتر باشد و منظور همان چرخ سمت راست است و اینکار را تا جایی ادامه دهید که به سمت چپ ماشین خاتمه پیدا کند.

دریچه خروجی را می توان تا نصفه باز کرده و در همین زمان یک نفر دیگر سعی کند پدال ترمز را فشار دهد تا زمانی که جریان مایع ترمز به آرامی جریان داشت می توان دریچه مخرن را بسته و درپوش آن را قرار دهید.

مجددا از فردی بخواهید که ترمز را فشار داده و این کار را تکرار کند تا مایع ترمز شفاف و یکدست شود و هیچ حبابی درون آن وجود نداشته باشد.

ااین عملیات را برای هر دو چرخ باید انجام داد تا به صورت کامل رفع مشکل شود.

راه حل دوم برای رفع مشکل سفتی پدال ترمز خودرو

تقویت بوستر ترمز پراید قیمت بوستر ترمز پراید تعمیرگاه بوستر ترمز تعویض بوستر ترمز پراید تعمیر بوستر ترمز 206 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پراید علائم خرابی بوستر ترمز خراب شدن سیستم ترمز آموزش عیب یابی ماشین

در حالت نرمال وکیوم یا مکش موتور برای تامین قدرت موتور استفاده می شود و علت استفاده خودروها از مکش این است که نیرو را به داخل موتور چندین برابر کنند که برای ترمز استفاده می شود.

درپوش جلویی در خودرو عاملی است که می تواند علتی برای مشکلات مکش و ترمز باشد و در طول زمان باعث ناکارآمدی می شود که این نشان دهنده آن است که پوستر و سیلندر نیاز به تعویض داشته و وجود یک لوله خرطومی بین موتور و پوستر که باعث افزایش مکش می شود در اولین فرصت باید مورد بررسی قرار گیرد.

در صورتیکه مشکل از این قسمت باشد باید مجددا لوله را متصل کرده و یا آن را جابه جا کرد که اگر نشتی نداشته باشد موتور روشن می شود و برای تست آن می توانید دو مهره بسته شده از سیلندر بوستر را شل کرده و همزمان نیز پدال ترمز فشار داده شود در این زمان صدایی که از بوستر و سیلندر ایجاد می شود نشان دهنده نشتی از درپوش جلویی بوستر است.

منبع:22 شرقی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.