تعمیر کمربند ایمنی پراید ، پژو ۴۰۵ ،پژو ۲۰۶+ تصاویر

16

آموزش تعمیر کمربند ایمنی پراید

تعمیر کمربند ایمنی ۲۰۶ ،تعمیر کمربند پژو ۴۰۵ ،قیمت کمربند ایمنی خودرو ، تعمیر کمربند ایمنی پژو ،تعویض کمربند ایمنی ۲۰۶  ، قیمت کمربند ایمنی ۲۰۶ ،تعمیر کمربند ایمنی

تعمیر کمربند ایمنی پراید

تعمیر کمربند ایمنی پراید

تصویر

کمربند ایمنی یکی از وسایل مورد نیازاست که اگر شل و وارفته شود و هنگام بیرون آمدن از اتوموبیل جمع نشود و تا روی آسفالت خیابان آویزان گردد ، موجب ناراحتی راننده شده و درآن وقت است که ، راننده از پدر جد سازنده گرفته تا نصاب و تعمیرکار را مورد عنایت قرار میدهد .
مشکل کمربند ایمنی پراید بنده ، در تصویر زیر دیده میشود .

تصویر

ابزار لازم
۱ – پیچ گوشتی چهارسو
۲ – آچار تخت ۱۷موجود در کیف ابزار
۳ – چاقو یا کارد
۴ – گریس یا روغن موتور به مقدار لازم

مراحل اجرای کار
۱- پیچ های چهارسوی کائوچویی رکاب درب جلو و عقب را باز میکنم .

تصویر

تصویر

تصویر

۲ – مجموعه قرقره کمربند ایمنی ، در پشت کائوچویی پایین ستون وسط قرار دارد . برای دسترسی به آن ابتدا نوار دور در را که در ستون وسط ، لبه های جلو و عقب کائوچویی را در برمیگیرد تا وسط ستون جدا میکنیم .
لازم به یادآوری است که دوباره جا زدن نوار به راحتی صورت میگیرد و هیچگونه نگرانی ندارد .
سپس کائوچویی ستون وسط را که بوسیله ۲ خار به ستون وسط متصل میباشد ، از ستون وسط جدا میکنیم .

تصویر
کائوچویی پایین ستون وسط

تصویر

۳ – اکنون پیچ بالا و پایین قرقره کمربند را بوسیله پیچ گوشتی چهارسو و آچار ۱۷ موجود در کیف ابزار باز میکنیم و مجموعه قرقره را از جای خود بیرون می آوریم .

تصویر
مجموعه قرقره کمربند ایمنی

تصویر
محل خالی ستون وسط (جایگاه قرقره کمربند ایمنی)

قرقره کمربند دارای دو محفظه قفل کمربند و فنر تسمه جمع کن میباشد . محفظه فنر تسمه جمع کن کمی کوچکتر از دیگری است . هر یک از محفظه ها بوسیله دو خار در بالا و یک پیچ و مهره در پایین به بدنه قرقره متصل میباشند .

تصویر

محفظه فنر تسمه جمع کن را در تصویر زیر مشاهده مینمایید . بعضی مواقع فنر در اثر خشک شدن و یا زنگ زدگی دچار کندی و یا سفتی در جمع کردن تسمه میشود که در اینصورت باید چند قطره روغن موتور در داخل آن چکاند تا عمل جمع کردن تسمه را روان تر انجام دهد .
۴ – برای جدا کردن محفظه فنر از روی مجموعه قرقره کمربند ، باید ابتدا پیچ و مهره آن را که در تصویر فوق دیده میشود باز کرده و با دست دیگر محفظه فنر را محکم نگهدارید تا ناگهان در اثر فشار فنر از مجموعه جدا نگردد . سپس چاقو و یا کاردی را که قبلا آماده کرده ایم مابین محفظه فنر و قسمت فلزی قرقره فرو میکنیم و کم کم محفظه فنر را به همراه قطعات متعلقه از قرقره جدا میکنیم . مانند تصویر زیر :

تصویر

چنانچه در اثر اشتباه در بیرون آوردن فنر، ناگهان فنر از جای خود به بیرون پرتاب شود ، اصلا ناراحت نشوید (البته مواظب چشمان خود باشید) و خونسردی خود را حفظ کنید ، زیرا جا انداختن آن آسان و بدون دردسراست. فنر کمربند پس از در رفتن مانند تصویر زیر خواهد شد .

تصویر

فقط باید دقت کنید آن را چطور در سر جای خود قرار دهید .
محفظه فنر از ۴ قطعه تشکیل شده است
۱ – فنر
۲ – قرقره
۳ – نگهدارنده فنر
۴ – درپوش فنر

تصویر

تصویر

فنر دو سر دارد ، سر بیرونی شکل قلاب را دارد و در محلی که در تصویر فوق نشان داده شده است قرار میگیرد و سر داخلی گرد است که قرقره در داخل آن قرار میگیرد .
۵ – برای جا انداختن فنر درمحل خود ، با نگاه کردن به تصویر زیر ، قلاب را در جای خود قرار داده سپس فنر را به تدریچ به صورت حلقوی در نگهدارنده جای دهید . قبل از جا انداختن فنر آنرا با کمی روغن یا گریس چرب نمایید تا کشش آن بهتر گردد .

تصویر

۶ – قبل ازنصب محفظه فنر در محل خود ، ابتدا با دست تسمه کمربند را تا ۵۰ سانت مانده به انتهای آن ، دور قرقره ببندید ، تا هنگام استفاده از کمربند ایمنی ، فنر تسمه جمع کن مانند روز اول خرید اتوموبیل از کمپانی شود .
۷ – پس از انجام این کار ، قرقره را همرا با درپوش در محل خود قرار دهید . دقت کنید خار روی درپوش باید به سمت بیرون باشد و هنگام نصب محفظه فنر بر روی قرقره کمر بند ، ضمن نصب خارهای روی نگهدارنده فنر و همچنین خار روی درپوش در محل خود قرقره فنر و قرقره کمربند به صورت نر و ماده در جایگاه خود قرار گیرند .

تصویر

در صورت نصب درست فاصله ای بین محفظه فنر و قرقره کمربند وجود نخواهد داشت .
۸ – در اینصورت پیچ را در محل خود قرار داده و مهره را به همراه واشر مربوط محکم ببندید .
۹ – مراحل نصب مجموعه قرقره کمربند ، برعکس باز کردن آن میباشد .
در انتها لازم است عرض کنم که کلیه ابزار و وسایلی که دارای سیم جمع کن میباشند ، مانند جارو برقی ، یا برخی از سیمهای رابط از همین سیستم پیروی مینمایند .
سوالات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
16 نظرات
  1. حامد می گوید

    سلام طریقه ی صحیح جا زدن فنر حلزونی کمر بند ایمنی پراید چطوری ممنون میشم راهنماییم کنید.

  2. عرفان مرزبان می گوید

    سلام بچها من تعمیر انواع کمربند. ایمنی تمامی خودرو های ایرانی خارجی انجام میدم و همچنین تعویض تسمه کمربند در رنگ های مختلف
    اگر در اثر تصادف کمربند شما قفل کرد و ایربگ ماشین شما عمل کرده است تنها راه تعمیر کمربند است چون اگر بخاید کمربند نو بخرید باید در واقع کمربند روی ایربگ شما تعریف بشه پس اگر بخاین ایربگ رو هم فعال کنید کلا هول هوش ۱۵ میلیون تا ۲۰ میلیون هزینه داره پس تعمیر عالی شماره:۰۹۰۵۴۱۸۸۷۲۱

  3. حسن روزبهانی می گوید

    پژو ۲۰۶‍ مدل ۸۷ ،لوازم فرانسوی هستش.راجب جا زدن فنرهایش و روان کردن کمربند راهنماییم کنید

  4. حسن روزبهانی می گوید

    لطفا طریقه روان سازی کمربند عقب که گیر کرده و طریقه جا زدن فنرهایش که بیرون زده ، کمکم کنید.

  5. حسن روزبهانی می گوید

    داداش ۲۰۶ مدل ۸۷ دارم کم بند عقب سمت شاگرد باز نمیشد،درب پلاستیکی دو پیچ داشت باز کردم و فنرها بیرون زد.هر جا رفتم میگن باید نو بخری.مطمئنم قابل تعمیر و جا زدن هست ولی با راهنمایی شما و باز نشدن تصاویر برایم ممکن نیست.لطفا راهی نشانم دهید.ممنونم

  6. یوسف می گوید

    فنر کمربند پراید من ومحفظه فنر اصلا شبیه به این نیست و هر کاری میکنم نمیدانم چطور فنر رو نصب کنم

  7. علی می گوید

    پراید صبا مدل ۸۵ دارم که وقتی هوا سرد میشه کمر بند راننده قفل میکنه و بیرون نمیاد

  8. محمد می گوید

    سلام من تصادف کردم اربک باز شدالان کمربند دیگه جمع نمیشه بعد تمیر کار گفته باید ۱۰۰هزار بدی تا بازش کنم اما دیگه خودش جمع نمیشه باید با دست بکنی جا لطفا راهنمایی کنید ممنون

  9. رضا می گوید

    دمت گرم به قولی به کون گشاد کار بگو راه حل بشنو

  10. danial می گوید

    در خیردش شک نکنید من رنگ ها آبی و سیزش رو هم دیدم همشون عالیه منتها نصب بسیار بسیار سختی داره متاسفانه فروشنده های بازار هم هیچ کدوم خودشون نصب نمیکنن یک سری شماره بهتون میدن که وقتی زنگ میزنید با قیمت هایی روبرو میشید که باور کردین نیست چند برابر هزینه خرید کمربند رو ازتون میخوان تا براتون نصب کنن من خودم مجبور شدم نصب کنم چون دیگه خریده بودم (از دیجی خرید نکردم ولی قیمت دیجی الان که میبینم کمتر هست) سمت شاگرد رو شروع کردم که اگر خراب شد بتونم بی کمربند سر کنم سمت شاگرد کم کم ۵ ساعت شایدم ۶ ساعت زمان برد تا بتونم نصبش کنم البته نبود آچار مناسب هم مزید بر علت شد ولی سما راننده رو از روش دیگه ای انجام دادم روی قاب کمربند رو باز کنید لازم نیست کل سیستم کمربند رو باز کنید کمبربند قدیمی رو بکشید تا انتها باز بشه از انتها با فاصله ۵ سانت قیچی کنید هواستون باشه که نباید نباید اون بخشی که بردیده شده از دستتون در بره وگرنه کارتون تمومه و دخلتون میاد بعد با نخ کمربند جدید رو به قدیمی بخشه کنید توی دوختش وقت کم نزارید و حسابی محکمش کنید ۱۰ سطر بدوزید بهتره اینجوری در کمتر از ۱ ساعت هر دو سمت رو میتونید عوض کنید.
    یاد بیل گیتس میوفتم که میگفت من همیشه آدم های تنبل رو برای کارهای سخت استخدام میکنم چون همیشه یک راه ساده و راحت تر پیدا میکنن
    موفق باشید

    1. علی میرزایی می گوید

      دمت گرم دقیقا کاری که تو فکر من بود رو انجام دادی فقط نمیدونستم که حتما جواب میگیرم یا نه

      1. شایان می گوید

        سلام نصبش خیلی ساده س هرکی میخواد بیاره پیش من مجانی براش درست کنم کلا بیست دقیقه کار داره البته کرمانشاه هسدم

  11. محسن می گوید

    لطفا روش تعمیر پیچش یا تاخوردگی کمربند را هم ذکر کنید

  12. بهزاد می گوید

    سلام.اقا مشکل من اینه کمربند باز نمیشه گاهی گیر میکرد یا سفت بود اما الان بازنمیشه ک ببندمش راحت جمع میشه اما باز نمیشه نمیدونم خارش کجاست ک بادست فشار بدم کمربند اراد بشه بتونم بازش کنم

  13. danial می گوید

    بچه های برای عوض کردن کمربند هم همین کارو باید انجام بدیم فقط فکرک نم دیگه لازم نیست قرقره و فنر رو باز کنیم درسته؟ یا باید باز کنیم که بشه نوار کمربند جدید رو جا بندازیم؟

  14. امین می گوید

    ممنون بابت راهنمایی .خیلی مفید بود. خدا خیرتون بده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.