نیسان IMx در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد + عکس و مشخصات

0

رونمایی نیسان از خودروی مفهومی IMx با آلایندگی صفر در نمایشگاه خودروی توکیو

نیسان IMx در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد؛ IMx یک کراس‌اوور مفهومی کاملا الکتریکی است که برد باتری آن ۶۰۰ کیلومتر است و رانندگی کاملا خودران را در اختیار راننده می‌گذارد. این خودروی مفهومی نوآورانه، نمایی از آینده حمل و نقل هوشمند نیسان را به نمایش می‌گذارد.

رونمایی نیسان از خودروی مفهومی IMx با آلایندگی صفر در نمایشگاه خودروی توکیو

«حمل و نقل هوشمند» رویکرد نیسان به خودروهای آینده است: خودروها با چه نیرویی کار می‌کنند؟ چگونه رانده می‌شوند و چگونه با جامعه یکپارچه می‌شوند؟ این رویکرد پیوند راننده و خودرو را تقویت می‌کند و باعث می‌شود خودرو به عنوان شریکی قابل اطمینان همیشه در کنار راننده باشد. با «حمل و نقل هوشمند»، رانندگی امن‌تر، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. با ارائه لذتی بی‌سابقه در حرکت و توانایی نوع رانندگی خودرو، نیسان IMx قصد دارد زندگی روزمره رانندگان را دگرگون سازد.

دانیل شیلاچی، مدیر بازاریابی و فروش جهانی نیسان در حوزه خودروهای الکتریکی گفت: «خودروی مفهومی IMx با آلایندگی صفر، تجسمی از آینده حمل و نقل هوشمند نیسان است. با تکیه بر این رویکرد، نیسان متعهد شده است که شیوه برقراری ارتباط میان راننده و خودرو و همچنین شیوه تعامل خودرو و جامعه را در آینده نزدیک متحول کند.»

رانندگی هوشمند نیسان: سفرهایی لذت‌بخش‌تر

در قلب فناوری‌های نیسان IMx، نسخه آینده فناوری پروپایلوت آرمیده است که عملکرد کاملا خودران خودرو را به ارمغان می‌آورد. وقتی حالت رانندگی پروپایلوت انتخاب شود، فرمان خودرو در داشبورد پنهان شده و صندلی‌ها کمی عقب‌تر می‌روند تا سرنشینان خودرو فضای آزادتری در اختیار داشته و از سفر خود لذت ببرند. وقتی حالت رانندگی دستی انتخاب شود، فرمان و صندلی‌ها به جای پیشین خود بازگشته و بی‌درنگ کنترل خودرو در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

انرژی هوشمند نیسان: ارتقای راحتی و لذت رانندگی با خودروهای الکتریکی

https://cdn01.zoomit.ir/2017/10/e890efb8-9a21-4971-a702-93c4e66bf18d.jpg

پلتفرم جدید خودروهای الکتریکی نیسان در IMx به کار گرفته شده است. این پلتفرم برای حداکثر بهره‌وری طراحی شده و این امکان را فراهم می‌سازد که کف خودرو کاملا تخت باشد. در نتیجه کابین خودرو فضای بازتری داشته و کیفیت دینامیک رانندگی خودرو افزایش می‌یابد. با تکیه بر مرکز ثقل پایینتر، این شاسی می‌تواند هندلینگ بسیار تند و تیزی را در اختیار راننده قرار دهد که در کلاس خودروهای کراس‌اوور یک تحول و استاندارد جدید را رقم می‌زند.

نیرومحرکه بی‌صدا و قدرتمند این خودرو هیجان سواری آن را دوچندان می‌کند. IMx به دو موتور الکتریکی قدرتمند در جلو و عقب مجهز است که قابلیت AWD (چهار چرخ محرک) را به راننده عرضه می‌کند. این موتورها در مجموع ۳۲۰ کیلووات (۴۳۰ اسب بخار) توان و گشتاور شگفت‌آور۷۰۰ نیوتن‌متر را به راننده ارزانی می‌دارند. انرژی خودرو از باتری‌های پرظرفیتی تأمین می‌شود که بازطراحی و بازمهندسی شده‌اند تا انرژی بیشتری را در خود ذخیره کنند. این باتری‌ها می‌توانند با یک بار شارژ تا ۶۰۰ کیلومتر انرژی خودرو را تامین کنند. در نتیجه سرنشینان می‌توانند بدون نگرانی از بابت اتمام شارژ، به سفر و تفریح بپردازند.

یکپارچگی هوشمند نیسان: تبدیل خودرو به بخشی از زیرساخت اجتماعی

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/8/3/755453_639.jpg

نیسان IMx مشارکتی بی‌سابقه در زیرساخت اجتماعی خواهد داشت. برای مثال، IMx پس از رساندن مالک خود به فرودگاه، در محلی مستقر شده و قدرت باتری خود را به عنوان یک «نیروگاه مجازی» در اختیار شبکه برق می‌گذارد. این حرکت در امتداد مفهوم اتصال خودرو-به-خانه و خودرو-به-ساختمان است. وقتی مالک خودرو باز می‌گردد، IMx به فرودگاه رفته و مالک خود را به خانه می‌رساند. تمام این فرآیند به لطف ظرفیت بالای باتری و فناوری خودران بی‌وقفه، با بهره‌وری بسیار بالا صورت می‌گیرد.

فلسفه‌های جدید طراحی خودروهای الکتریکی برای عصر خودروهای خودران

تا کنون خودروها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمایزی شفاف میان طراحی داخلی و خارجی آن‌ها باشد. طراحی خارجی حسی از امنیت را القا می‌کند و طراحی داخلی فضای مناسب برای حفظ تمرکز راننده بر رانندگی را فراهم می‌سازد.

این تمایز هدفمند احتمالا با آغاز عصر خودروهای کاملا خودران دستخوش تغییراتی خواهد شد. طراحان نیسان کوشیده‌اند تا در کنار حس حفظ حریم خصوصی، حسی از بازبودن فضا را در کابین IMx تداعی کنند. برای دستیابی به این هدف، آنها فضایی را طراحی کردند که بیرون و درون خودرو را به یکدیگر پیوند می‌دهد.

علاوه بر این، طراحان نیسان می‌خواستند که ویژگی‌های اصلی یک خودروی الکتریکی یعنی بی‌صدایی، نرمی و سبکی و در عین حال، قدرت و پویایی را در این خودرو به نمایش بگذارند. آنها در این زمینه از مفاهیم ژاپنی «ما» به معنای حسی از فضا و زمان، و «وا» به معنای «هماهنگی» الهام گرفتند و کوشیدند تا دو حس متضاد، یعنی سکون و حرکت را در این خودرو به تصویر بکشند.

طراحی خارجی: نمایش خصوصیات منحصر به فرد یک خودروی الکتریکی

https://cdn01.zoomit.ir/2017/10/ff3e2fc1-1b40-49a7-89e4-7001ff884c47.jpg

استایل IMx، ویژگی‌های پاک، الکتریکی و اسپرت‌بودن خود را با به کار‌گیری سبک طراحی نیسان به تصویر می‌کشد. خط جانبی خودرو از جلوپنجره Vشکل به سمت بالا حرکت می‌کند و به سمت عقب خودرو جریان می‌یابد. سطوح گلگیرهای جلو با شکلی منحصر به فرد از جلوپنجره آغاز شده و بدون هیچ وقفه‌ای به سمت قسمت‌های جانبی بدنه سرازیر می‌شوند و حسی از «لایه‌لایه‌بودن» را به بیننده القا می‌کنند.

رنگ‌پردازی خودرو و کنتراست شفاف بدنه با رنگ سفید صدفی از «اوراماساری» الهام گرفته شده است که زیبایی بی‌پروای کیمونو (لباس سنتی ژاپن) را تصویر می‌کند.

طراحی داخلی: دل‌باز، آرم‌بخش و ساده

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/8/3/755457_849.jpg

طراحی داخلی IMx، وامدار مفهوم بنیادی «فضا» در خانه‌های سنتی ژاپنی است که حسی از بازبودن را به بیننده عرضه می‌کند. داشبورد خودرو که یک پانل تصویری یکپارچه OLED آن را پوشانده است، تصویری از فضای خارجی را به نمایش می‌گذارد. یک نمایشگر جدا که طرح پس‌زمینه آن بافت چوب است، در زیر داشبورد قرار گرفته و در ادامه خطوط رودری‌ها ادامه می‌یابد. این نمایشگر حسی ناملموس از بیرون را به سرنشینان عرضه می‌کند: دست مانند یک شوجی؛ شوجی به پرده سنتی ژاپنی گفته می‌شود که جنس آن از کاغذ است.

الگوی مورب «کاتاناگاره» صندلی‌ها با دقت به کمک دستگاه برش لیزر ساخته شده است. پشت سری که الگوی «کومیکی» (نوعی پازل چوپی ژاپنی) آن را پوشانده است، با ابرِ سیلیکون پر شده و چارچوب آن با چاپگر سه بعدی ساخته شده است.

هوش مصنوعی به راننده این امکان را می‌دهد که داشبورد را با حرکات چشم و دست کنترل کند. این واسط کاربری خلاقانه باعث شده است تا نیاز کمتری به کنترل‌ها و کلید‌های فیزیکی باشد. در نتیجه کابین خودرو ساده‌تر و بهره‌ورتر شده و راحتی سرنشین دوچندان می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.