پس به یاد من باشید تا به یاد شما باشم (خداوند)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » نکات فنی و کاربردی در مورد جلوبندی خودرو

نکات فنی و کاربردی در مورد جلوبندی خودرو

نکات فنی و کاربردی در مورد جلوبندی خودرو

مجموعه‌ جلوبندی‌ شامل‌ سیبک‌ها، چپقی‌ها،اتصالات‌ چندگانه‌، میله‌ تعادل‌، طبق‌ و… بسته‌ به‌ نحوه‌ رانندگی‌ و ناهمواری‌ مسیر حداکثر هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر نیازبه‌ بازدید و سرویس‌ دارند.

سیستم جلوبندی خودرو تعمیر جلوبندی پژو 405 اجزای جلوبندی خودرو سیبک فرمان چیست نشانه های خرابی جلوبندی آموزش تنظیم باد نرم کردن کمک فنرها
هر دو هفته‌ یکبار فشار باد تایرها را مطابق‌ دستورات‌ سازنده‌ خودرو، تنظیم‌ نمایید که‌ این‌ عمل‌ باید هنگامی‌ که‌لاستیک‌ها سرد هستند و در شروع‌ حرکت‌ صورت‌ گیرد.

بین‌ هر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد رینگها ولاستیک‌ها را مجددا بالانس‌ کرده‌ و آنها را بصورت‌ ضربدری‌با یکدیگر جابجا نمایید ولی‌ چنانچه‌ جهت‌ گردش‌ در آنهاتعریض‌ شده‌ است‌، به‌ تعویض‌ تایرهای‌ محور جلو با محورعقب‌ در همان‌ سمت‌ اکتفا کنید.

کمک‌ فنرها تضمین‌کننده‌ نرمی‌ و سواری‌ راحت‌اتومبیل‌ هستند، برای‌ اینکه‌ همیشه‌ در بهترین‌ حالت‌باشند، پس‌ از پیمودن‌ هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر آنها را از لحاظ نشت‌ روغن‌ و صحت‌ عملکرد بازدید نمایید.

بسته‌ به‌ نوع‌ لاستیک‌ها برای‌ جلوگیری‌ از هر نوع‌پیشامد ناگوار، بین‌ ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر تایرهای‌جدید را با لاستیکهای‌ فرسوده‌ عوض‌ کنید.

به‌ یادداشته‌ باشید که‌ همواره‌ در هر محور ازلاستیکهای‌ هم‌ نوع‌، هم‌ نام‌ و هم‌ اندازه‌ استفاده‌ نمایید.

بازدید میزان‌ گیریس‌ بلبرینگ‌ چرخها می‌بایست‌ باتوجه‌ به‌ دفترچه‌ راهنمای‌ هر خودرو و مطابق‌ با دستورکمپانی‌ سازنده‌ صورت‌ گیرد.

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است