۵ تکنیک برای خرید خودروی سالم/ درجه‌بندی خودروهای تصادفی چیست؟

0
با درجه‌بندی خودروهای تصادفی آشنا شوید
خرید خودرو همیشه یک چالش بزرگ برای افرادی است که پولی را جمع کرده اند و نمی دانند چه خودروی می تواند مناسب آن ها باشد. چنین افرادی همیشه در معرض سو استفاده و کلاهبرداری افراد سودجو هستند و ممکن است خودروی تصادفی به جای خودروی سالم به آن ها فروخته شود.
 تشخیص خودرو تصادفی  تشخیص خودروی چپی  تشخیص ماشین چپی  مشکلات ماشین چپی  راه های تشخیص خودرو چپی  علت چپ کردن پژو 206  نشانه های ماشین چپی  آموزش و راهنمای خرید خودرو  درجه بندی اتاق خودرو  درجه‌بندی خودروهای تصادفی  جالب و خواندنی  دانستنی های خرید خودرو  قیمت خودرو تصادفی

خودروهای تصادفی درجه بندهای مختلفی دارند که شامل چهار حرف انگلیسی A، B، S و N است. هر کدام از این حروف نشانگر یک وضعیت خودرو تصادفی است که می تواند شما را با اصطلاحات چنین خودروهایی بیشتر آشنا کند. در این گزارش قصد داریم با معرفی درجه بندی های خودروهای تصادفی، نکات کاربردی برای انتخاب بهتر یک خودرو را به شما آموزش دهیم تا اسیر کلاهبرداران و سودجویان نشوید.
درجه A

این دسته بندی مختص به خودروهایی است که به شدت آسیب دیده اند و تنها کاربرد آن ها اسقاط شدن و استفاده دوباره از آهنشان است. این گروه خودروهای اسقاطی شناخته می شوند.

درجه B

این دسته از خودروها به شدت آسیب دیده اند و قابل تعمیر نیستند اما به حدی خراب نشده اند که جزو دسته اسقاطی ها به شمار بیایند. این خودروها را می تواند تکه تکه کرد و از برخی قطعات آن ها به عنوان لوازم یدکی بار دیگر بهرمند شد.

درجه S

این دسته از خودروها آسیب شدید در بدنه دیده اند اما می توان آن ها را بار دیگر تعمیر و استفاده کرد. خودروهای این چنین در آینده بسیار خطرناک هستند چرا که با تعمیرات متعدد بدنه آنها قدرت سابق را ندارد و خطرات آن همواره سرنشینان را تهدید می کند.

درجه N
این خودروها آسیب شدید در بدنه نداشته اند و با تعمیرات جزئی بار دیگر قابل استفاده هستند به همین دلیل می توان آن ها را خریداری و سال ها استفاده کرد. البته برای خرید این خودرو باید نکات مختلف را نیز در نظر گرفت چرا که ممکن است به سیستم های ایمنی خودرو آسیب هایی وارد شده باشد که اثرات جبران ناپذیری داشته باشند. قیمت این خودروها بسیار پایین تر از حد انتظار است به همین دلیل خریداران را ترغیب می کند.
در ادامه این گزاش به سراغ نکات مهمی می رویم که باید هنگام خرید خودرو به یاد داشته باشید تا مبادا یک خودروی تصادفی درجه S نصیبتان شود.
مراقب دلالان پنهان باشید

برخی دلالان بدون پنهان کاری فعالیت می کنند اما در مقابل عده ای از آن ها به عنوان افراد شخصی ظاهر می شوند و خودروی های مختلف را به شما پیشنهاد می دهند. خرید از فروشندگان شخصی امری خطرناک است و امکان دارد با یک کلاهبردار یا دلال پنهان مواجه شوید به همین دلیل تا حد امکان خرید از فروشندگان شخصی را کاهش دهید.

سوال کردن را فراموش نکنید

شما قصد دارید یک خودرو خریداری کنید پس از سوال کردن نترسید. سوالاتی مانند آیا خودرو تصادفی است؟ کدام قسمت خودرو دچار سانحه شد؟ آیا عکسی از وضعیت تصادف وجود دارد؟ می تواند شما را در انتخاب بهتر خودرو همراهی کند. گاهی اوقات سوال های کوچک می تواند راهنمای بزرگی برای شما در انتخاب درست باشد.

از کارشناسان کمک بگیرید

برخی افراد هستند که به عنوان شغل های جانبی، کارشناسی خرید خودرو ارائه می دهند. این افراد می توانند کمک مثبتی برای خرید یک وسیله نقلیه باشند. یک کارشناس خودرو هزینه مشخصی را دریافت و تمام جنبه های خودرو را بررسی می کند. از کارشناسان برای خرید خودروهای ارزان استفاده کنید چرا که یک خودروی ارزان به احتمال فراوان به مشکلات مختلفی همراه است که گاها پنهان هستند.

خودروی جدید؛ قیمت ارزان، مراقب باشید

با نگاهی به اگهی فروش خودرو سریع به سراغ خودروهای ارزان نروید چرا که این خودروها گاها با مشکلات مختلفی هراه هستند یا تصادف های شدید داشته و سپس تعمیرات سنگینی را پشت سر گذاشته اند. گاهی اوقات خودروهای جدید با قیمت های ارزان به فروش می رسند که نشانه واضحی از تصادفی بودن خودرو خواهد بود.

از آسیب های شاسی دوری کنید

اگر به سراغ خرید یک خودروی تصادفی رفته اید، حتما به یاد داشته باشید که خودروهایی با مشکلات شاسی اصلا گزینه خوبی برای خرید نیستند. شاسی خودرو اگر از حالت عادی اش خارج شود دیگر برای استفاده مناسب نیست و یک عمر تعمیرات و مشکلات را به همراه خواهد داشت.

محمد امین زمانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.