نکات مهم در خرید موبایل

0

با توجه به افزایش روز افزون گوشی‌های جدید و برندهای مختلف این موضوع که چه موبایلی برای ما مناسب خواهد بود کمی سخت هست. همچنین سلیقه‌ها نیز بسیار متفاوت هست. نکته دیگر که باعث شده موبایل در چند سال اخیر فروش و علاقمند بیشتری را به سمت خود بکشاند، تکنولوژی‌ و برنامه‌های کاربردی زیاد در این گوشی‌های لمسی هست. برندهای موبایل به قدری توانسته‌اند در تولید موبایل پیشرفت کنند که در هر مدل توانسته‌اند هر سلیقه را پوشش دهند.

پیشنهاد می‌کنم که حتماً این مقاله را بخوانید و در مورد تصمیم خود برای خرید موبایل بیشتر فکر کنید.

نکات مهم در خرید موبایل

در این اینجا مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب گوشی هوشمند خود دقت کنید را لیست کرده‌ایم . اکثر کاربران برای خرید موبایل این موارد را در اولویت خود قرار می‌دهند.

بررسی قیمت موبایل

خیلی از افراد در هنگام خرید موبایل مهم‌ترین موردی که به آن توجه می‌کنند قیمت آن هست. خوشبختانه تمام برندها توانسته اند هر مدل گوشی را با تکنولوژی‌های متفاوت برای کاربرانی با سلایق و درآمد متفاوت تولید کنند. برند شیائومی یکی از گزینه‌هایی هست که توانسته کیفیت خوبی را در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا عرضه کند.

این برند در طی این چند سال توانسته برندهای زیادی را کنار بزند و به عنوان پرفروش ترین برند در ایران شناخته شود. البته برندهای دیگر هم با توجه به کیفیت تولیدات خوبی که دارند، گزینه‌های خوبی برای خرید هستند.  اما اگر شما به دنبال یک موبایل با امکانات زیاد، ولی با قیمت کم هستید بهترین گزینه مدل‌های مختلف برند شیائومی هست.

بررسی کیفیت ساخت موبایل

اصولا برندهای قدیمی همیشه کیفیت بهتری را به خاطر تجربه تولیدات بیشتر در طی سال‌های متمادی ارائه می‌دهند.  ما هم به شما توصیه می‌کنیم که اگر کیفیت ساخت موبایل برای شما اولویت بالایی دارد حتماً برندهایی مانند هواوی و سامسونگ را در اولویت قرار دهید.

همچنین این برندها به خاطر اینکه سالیان زیادی در داخل کشور فعالیت داشته و نمایندگی‌های زیادی را دارند، قطعات موبایل آنها راحت‌تر پیدا می‌شود.

یکسری از مهم‌ترین نکات در کیفیت موبایل شامل: بررسی باتری، کیفیت بدنه آن، حافظه داخلی موبایل، کیفیت صفحه نمایش ( نشان دادن فیلم و بازی با حجم بالا بدون لگ)، بررسی تکنولوژی دوربین هست.

موجود بودن قطعات موبایل

همانطور که در بخش بالا بیان کردیم، یکی از مهمترین مواردی که باعث می‌شود اکثر کاربران موبایل هوشمند به سمت برندهای قدیمی‌تر بروند وجود قطعات موبایل زیاد آنها در نمایندگی‌های متفاوت در کل کشور هست. اگر شما در خارج از تهران هستید و یک برند نسبتاً گمنام را خرید کنید، احتمال اینکه در شهر شما نمایندگی وجود نداشته باشد زیاد هست.

 

همین‌طور اگر بخواهید برای خرید قطعه از تهران سفارش دهید احتمال اینکه یک قطعه تقلبی و یا بدون گارانتی خوب به ‌دست شما برسد هم زیاد هست. بهترین راهکاری که ما برای شما داریم این هست که بررسی کنید آیا گوشی موردنظر در شهر شما گارانتی دارد و آیا قطعات آن به راحتی پیدا می‌شود یا نه؟

در غیر این صورت به سراغ برندهایی مانند الجی، هواوی، سامسونگ بروید. البته شیائومی هم نسبتاً در طی ۲  سال اخیر توانسته به خوبی در بازار ایران فعالیت کند و نمایندگی‌های زیادی در انواع شهرها قطعات این برند را موجود دارند.

 

گوشی فیک بخرم یا اصل؟

به هیچ عنوان این موضوع را توصیه نمی‌کنیم.  بهتر هست بجای هزینه کردن برای این نوع گوشی‌ها، این مبلغ را برای خرید یک گوشی اندرویدی با کیفیت که بتواند تا مدت‌های طولانی به خوبی کار کند پرداخت کنید.

 

این نوع گوشی‌ها با کوچک‌ترین مشکل از کار خواهند افتاد و شما دوباره باید برای خرید یک گوشی دیگر هزینه مجدد کنید. ضمن اینکه این موبایل‌های فیک هیچ پشتیبانی و گارانتی محصولی نخواهند داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.