برترین کانسپت‌های نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷

0

کانسپت‌های نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷

بی‌تردید کانسپت GT را می‌توان نگین غرفه مرسدس در نمایشگاه ژنو امسال دانست، یک سدان عملکرد بالای ۴در که قرار است به دو صورت سدان و کانورتیبل به بازار عرضه شود.

نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ از نظر نمایش محصولات جدید خودروسازان به مراتب بهتر از سالهای گذشته بود. بسیاری از خودروسازان معتبر جهان کانسپت های خیره‌کنندهای را ارائه نمودند. با ما همراه باشید تا با برترین کانسپت های نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ آشنا شوید.

 

کانسپت AMG GT

کانسپت AMG GT

بی‌تردید کانسپت GT را می‌توان نگین غرفه مرسدس در نمایشگاه ژنو امسال دانست، یک سدان عملکرد بالای ۴در که قرار است به دو صورت سدان و کانورتیبل به بازار عرضه شود.

اگرچه طراحی GT چنان خیره‌کننده است که هر نگاهی را به خود جلب می‌کند اما این ماشین چیزی بسیار فراتر از یک ظاهر زیبا برای عرضه کردن دارد. کانسپت ‌AMG GT که از موتور الکتریکی جدید EQ پاورپلاس موجود در خودروی فرمول یک W08 بهره می‌برد، دارای رانشگری هیبرید است.

این ماشین از همان موتور ۴ لیتری توئین‌توربوی V8  موجود در نسخه دو دور GT بهره می‌برد اما به مدد موتور الکتریکی توان آن به ۸۰۰ اسب‌بخار ارتقا یافته است. این نیرو به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بیشتر از ۶۷۱ اسب‌بخار در کانسپت پورشه پانامرای توربو  S ای-هیبرید است.

کانسپت پیل سوختی هیوندای

کانسپت پیل سوختی هیوندای

کانسپت پیل سوختی FE جدید هیوندای که در نمایشگاه ژنو به معرض دید عموم درآمد، بخشی از برنامه این کمپانی ژاپنی برای عرضه دستکم ۱۴ مدل پاک تا سال ۲۰۲۰ است.

این خودرو با نام FE که مخفف «فیوچر اکو» است، انعکاس‌دهنده فناوری‌های جدید و خلاقانه‌ای است که بر دوستدار محیط‌زیست بودن این ماشین تاکید می‌‌کند. اما این شاخص‌ترین ویژگی این خودرو نیست و این کانسپت قادر است به مدد نسل چهارم فناوری پیل سوختی هیوندای، با یک‌بار شارژ بیش از ۸۰۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد.

به لطف این فناوری، پیل سوختی ماشین در مقایسه با پیل توسان ix35 حدود ۲۰درصد سبک‌تر، ۱۰درصد بهینه‌تر و ۳۰درصد چگالی انرژی آن بیشتر است.

کانسپت اینستینکت پژو

کانسپت اینستینکت پژو

پژو به خوبی می‌داند چگونه کانسپت‌های زیبا درست کند اما کانسپت جدید این کمپانی که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده، بسیار چشمگیرتر و زیباتر از هر کانسپت دیگری محسوب می‌شود که توسط این شرکت ساخته شده است.

این کانسپت که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ با نام اینستینکت به نمایش درآمده، از ظاهری جسور، با خطوط زاویه‌دار، گل‌گیرهای پهن در عقب و یک جلوپنجره بزرگ مستقرشده است، در  سپر جلو بهره می‌برد.

نکته قابل‌توجه دیگر که ظاهر پرتکلف این ماشین را چشمگیرتر کرده، درهای خودکِش آن است که در فقدان ستون B ورود و خروج را به این ماشین آسان‌تر می‌‌کند.

نکته قابل‌توجه دیگری که در مورد این کانسپت وجود دارد، نبود فرمان یا هرگونه پدالی در آن به‌دلیل کانسپت تمام‌خودران آن است.  هرچند راننده ماشین می‌تواند با وسیله‌ای به نام آی-دیوایس کنترل اینستینکت را در هر نقطه به دست بگیرد.

پاپ‌آپ محصول ایرباس و ایتال‌دیزاین

پاپ‌آپ محصول ایرباس و ایتال‌دیزاین

همکاری میان یک شرکت‌ خودروسازی و یک شرکت هواپیماسازی چندان مرسوم نیست اما وقتی این اتفاق می‌افتد، قابل‌انتظار است که محصول نهایی علاوه‌بر داشتن چهار چرخ قابلیت پرواز هم داشته باشد.

این دقیقا همان چیزی است که کانسپت پاپ‌آپ عرضه کرده است. پاپ‌آپ یک وسیله‌ نقلیه برای حمل‌و‌نقل در سطوح مختلف است که سرنشین‌ آن را علاوه‌بر زمین در هوا نیز منتقل می‌کند.

این کانسپت از سه بخش جداگانه تشکیل شده است؛ یک کپسول برای سرنشینان، یک پلت‌فرم هوشمند و یک مدول پرنده که به کپسول نصب می‌شود. شیوه کار آن به این صورت است که شخص با نرم‌افزاری شبیه به اوبر، درخواست سفر می‌کند و پس از مدتی، بسته به مکانی که در آن قرار دارد، یک کپسول به صورت پرنده یا با چهار چرخ برایش فرستاده می‌شود.

در ادامه هم بسته به مسیر، این کپسول می‌تواند تا نقطه‌ای را به صورت پرنده و از آن به بعد را مانند خودرویی چهار چرخ به حرکت خود ادامه دهد.

کانسپت تمام‌الکتریکی بنتلیکانسپت تمام‌الکتریکی بنتلی

بنتلی در ساعات آغازین نمایشگاه ژنو امسال با رونمایی از کانسپت EXP12 اسپید ۶e به‌‌طور رسمی ورود خود را به بازار خودروهای تمام‌الکتریکی لوکس اعلام کرد. در رونمایی این کانسپت خودروساز افسانه‌ای بریتانیایی نشان داد به هیچ‌‌وجه برای رسیدن به یک محصول تمام‌الکتریکی عملکرد و کیفیت خودرو را کاهش نداده است.

در مراسم رونمایی این ماشین ولفگانگ دورهایمر، رئیس کمپانی بنتلی گفت: « EXP12 اسپید ۶e کانسپتی است برای نمایش این‌که بنتلی قصد دارد تعریفی از خودروهای تمام‌الکتریکی در بازار لوکس‌ها ارائه دهد، در کنار فناوری صحیح، با مواد اولیه فوق‌العاده باکیفیت و سطوح رفاهی که شما از یک خودروی بنتلی انتظار دارید، سروکار دارید.»

در داخل EXP12 اسپید ۶e ویژگی‌هایی مانند کنسول مرکزی مجهز به یک نمایشگر OLED و دیگر عناصر لوکس بسیار خودنمایی می‌کرد.

کانسپت اسکیلا

کانسپت اسکیلاکانسپت اسکیلا

کانسپت اسکیلا که در نمایشگاه ژنو به نمایش درآمده، محصول همکاری میان دانشجویان طراحی حمل‌و‌نقل در انستیتوی طراحی اروپا (IED) واقع در شهر تورین، کمپانی پانینفارینا و البته دبیران مجله خودرویی کواتروروت است.

این ماشین که در غرفه این نشریه در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شده، حدودا اندازه فراری ۴۸۸ اما حدود ۴ اینچ خوابیده‌تر از آن است. در این ماشین ۱+۱ سرنشین می‌توانند مانند جت‌های جنگنده، یعنی به صورت پشت سر هم سوار شوند.

این کانسپت از یک موتور تمام‌الکتریکی برخوردار است و از  تجهیزات نیمه‌خودرانی نیز بهره می‌برد. این کانسپت پیشتاز بیش‌تر از آن‌که پاسخ‌هایی به ما ارائه دهد، سوال‌هایی را در سر ما طرح می‌کند. اما می‌توانیم خوشحال باشیم که همکاری‌هایی از این دست می‌توانند آینده خودروسازی را به تولید خودروهایی پاک و ایمن سوق دهند.

کانسپت سدریک فولکس‌واگن

سدریک فولکس‌واگن

گروه خودروسازی فولکس‌واگن در روز نخست نمایشگاه ژنو از کانسپت سدریک رونمایی به‌عمل آورد که خودرویی در سطح پنجم رانندگی به شمار می‌رود. سدریک که مخفف سلف درایووینگ کار (ماشین خودران) است، چشم‌انداز گروه خودروسازی فولکس‌واگن را برای آینده حمل‌‌و‌‌نقل اشتراکی به نمایش می‌گذارد، آینده‌ای که در آن دیگر نیازی به راننده نخواهد بود.

این نخستین کانسپت خودران از این دست است که توسط گروه خودروسازی فولکس‌واگن ارائه می‌شود و انتظار می‌رود در آینده نزدیک برندهای زیرشاخه فولکس‌واگن نسخه‌های مختلفی از آن را ارائه دهند.

نحوه کار این کانسپت هم این‌گونه است که شما با فشردن یک دکمه، ماشین را احضار می‌کنید و آن هم شما را به مقصد موردنظرتان می‌رساند. شیشه جلوی این ماشین یک نمایشگر OLED بزرگ است که به‌عنوان یک مرکز ارتباطی و سرگرمی عمل می‌کند.

کانسپت آی-تریل

کانسپت آی-تریل

تویوتا همواره جزو بزرگ‌ترین خودروسازان جهان معرفی می‌شود اما اگر حواسش به آینده نباشد، طولی نمی‌کشد که این لقب و مقام را از دست خواهد داد. اینجاست که پای کانسپت‌هایی مانندآی-تریل به میان می‌آید.کانسپت آی-تریل که در غرفه این خودروساز ژاپنی به نمایش درآمده، از یک ظاهر غیرمعمول برخوردار است.

چیدمان چرخ‌های این کانسپت بیشتر شبیه یک موتور سه چرخه است اما در واقع چرخ‌های این کانسپت در عقب به هم نزدیک‌تر از جلو هستند. در این کانسپت سه نفر می‌توانند سوار شوند.

این کانسپت با ۶۰۰ کیلوگرم وزن و طولی کمتر از ۳ متر به‌وسیله‌ای بسیار انعطاف‌پذیر در جاده‌های شهری بدل می‌شود. این کانسپت نیروی خود را از یک موتور تمام‌الکتریکی نامشخص تامین می‌کند اما به‌گفته‌ تویوتا گستره مسافتی آن حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.