5 نشانه پایان یافتن عمر باتری چیست؟

0

یکی از بدترین صداهایی که به گوش می رسد، کلیک خوردن استارت ماشین است. این صدا وقتی ناراحت کننده تر می شود که شما می خواهید به جلسه مهمی برسید.

در همچین مواقعی به احتمال زیاد باتری ماشین شما مشکل پیدا کرده است.

در زیر به ۵ نشانه ی ضعیف شدن باتری ماشین اشاره می کنیم :

تولید کنندگان قطعات خودر

۱. نشانگر باتری ماشین روی داشبورد روشن شده باشد.

روشن بودن این نشاگر گویای این است که باتری ماشین شما در حال دشارژ شدن است.

۲. پوسته باتری متورم باشد.

آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو مجله مکانیک مکانیک پراید تعمیرکار دانش خودرویی تعمیرات تخصصی پراید بهترین سایت مکانیکی

وقتی در کاپوت ماشین را باز می کنید متوجه تورم پوسته باتری می شوید. این تورم ناشی از دو دلیل است :

  • گرمای بیش از حد موتور
  • رشد شبکه درونی باتری

۳. نور چراغهای ماشین ضعیف باشد.

اگر چراغ های ماشین شما کم نور است یا غالبا سوسو می زند، نشان از این دارد که قدرت باتری ماشین شما کم شده است و وسایل برقی خودرو شما نمی توانند نیروی لازم را از باتری خودرو دریافت کنند.

۴. موتور به سختی استارت می خورد

آموزش روشن کردن خودرو علت خالی کردن باتری هل دادن ماشین اتوماتیک روشن کردن ماشین بدون باتری دانلود فیلم آموزش تعمیر گیربکس پراید فیلم آموزش برق خودرو

اگر صدای استارت زدن ماشین شما سخت و سنگین باشه به این معناست که باتری شارژ کافی ندارد یا قدرت استارت زدن ندارد و اگر ماشین شما برای روشن شدن نیاز به استارت زدن بیش از اندازه داشته باشد به این معناست که باتری ماشین شما رو به اتمام است.

۵. استارت خوردن باتری شما یک دغدغه همیشگی نیست

در یه روز خوب، ماشین شما بطور عادی استارت می خورد و شما به موقع به کارهای خود می رسید. در طول مسیر برای چند دقیقه در حد گرفتن یک قهوه توقف می کنید، می خواهید ماشین را روشن کنید، استارت نمی خورد، در همچین مواقعی می توانید با استفاده از منبع دیگری مانند باتری به باتری کردن استارت کنید، اما به یاد داشته باشید که انجام مداوم این کار می تواند به باتری و حتی خودرو شما آسیب وارد نماید.

آموزش باتری سازی افزایش عمر باتری ماشین طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری اتمی تعمیر و نگهداری خودرو آموزش برق خودرو کاهش استهلاک خودرو

اگر این مسئله مرتب تکرار شد، ترمینال های باتری شما ممکن است خورده، شل و یا دچار خوردگی نمک کلسیم شده باشد. ابتدا کابل های باتری را بررسی نمایید و در صورت شل بودن بست های باتری آن ها را محکم کنید، هر چند مساله استارت نخوردن می تواند نشانه دیگری از پایان یافتن عمر باتری شما باشد.

باتری های کلسیمی بدون نیاز به نگهداری آب کمتری را از دست می دهند و برای مدت زمان بیشتری قدرت ماشین شما را تامین می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.