بررسی مزایای رنو مگان ۲۰۰۰

1

رنو مگان یکی از سدان های خانوادگی محبوب بازار ایران است. این خودرو در کنار انتقاداتی که به طراحی اش وارد است، یک خودروی موفق در بازار ایران است که باعث شده امروز به بررسی مزایای رنو مگان ۲۰۰۰ بپردازیم.

رنو مگان ۲۰۰۰ یکی از خودروهای محبوب  فرانسوی بازار است. یک خودروی خانوادگی که از سال ۲۰۰۶ وارد بازار ایران شد و چند سال بعد پارس خودرو تصمیم به مونتاژ این خودرو گرفت. رنو مگان زمانی که وارد بازار شد رقبایی چون هیوندای آوانته ، تویوتا کورولا ، کیا سراتو و حتی سیتروئن زانتیا داشت. می توان گفت این خودرو ، خودروی موفقی بود و حتی بعد از مونتاژ توسط پارس خودرو نیز بازار  بسیار خوبی داشت. تفاوت اصلی بین مدل های وارداتی و مونتاژی در مدل خلاصه می شود. یعنی اگر بخواهید یک مگان مدل بالا سوار شوید باید سراغ مونتاژی های پارس خودرو بروید و اگر خواهان وارداتی سواری هستید مدل های قدیمی تر برای شما وجود دارند. تفاوت در امکانات بسیار جزئی هست و حتی در کیفیت هم اختلاف آشکاری نیست. پارس خودرو در مونتاژ خوب عمل کرده و کیفیت فرانسوی تا حدود زیادی حفظ شده است. در ادامه با Z4Car همراه باشید تا نقاط قوت و مزایا رنو مگان ۲۰۰۰ را با هم بررسی کنیم.

مصرف سوخت مناسب

رنو مگان 2000 قیمت رنو مگان معایب و مزایای رنو مگان مشخصات رنو مگان تعمیر تخصصی رنو مگان مشاوره خرید خودرو مجله خودرو بررسی خودرو اصول کارشناسی خودرو

این خودرو با موتور ۲ لیتری و ۱۶۰۰ سی سی به بازار عرضه می شد. اما موتور ۲ لیتری با اینکه حجم نسبتا زیادی دارد مصرف سوخت خیلی بالایی را دارا نیست و با حجم موتور یکسان حدود ۱ لیتر کم تر از آوانته مصرف می کند. مصرف سوخت این خودرو حدود ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است که باز هم نسبت به رقبای خود کمتر است و میتوان گفت بهینه سازی مصرف سوخت در رنو مگان به خوبی انجام شده است . پس با یک خودروی بزرگ اما کم مصرف طرفیم!

کابین جادار و راحت

https://z4car.com/wp-content/uploads/2020/05/RENAULT_MEGANE_hatchback_3_2008_interior-photos_o_renault-megane-hatchback-3-doors-2008-model-interior-photos-0.jpg

مهم ترین ویژگی که یک خودروی خانوادگی باید داشته باشد داشتن یک کابین جا دار است. خودروی خانواده باید دارای کابین بزرگ ، صندوق عقب جادار و صندلی های نرم  باشد و مگان همه ی این ویژگی ها را دارد. در داخل کابین مگان فضای خیلی خوبی وجود دارد و می توان گفت شاید مقداری بهتر از کرولا و در حد آوانته است. اما در بحث راحتی چندین پله بالاتر از آوانته قرار می گیرد. صندوق عقب خودرو بزرگ است و عمق مناسبی دارد و به راحتی میتواند وسایل و ملزومات  یک خانواده ۵ نفره برای مسافرت را در خود جای دهد.

پشت فرمان

پشت فرمان مگان اولین چیزی که به نظر می آید نرمی بیش از حد فرمان است. این بیش از حد بودن اصلا بد نیست و بسیار در شهر کاربردیست. فرمان مگان خیلی نرم است و سواری نرم و لذت بخشی دارد. صندلی های بزرگ و نرمی هم  دارد و همه ی اینها باعث میشود با یک خودروی آرام و البته خانوادگی و با رانندگی لذت بخش مواجه شویم.  خودرو بسیار نرم تر از آوانته است و به نسبت سواری بی روح کرولا هم لذت بخش تر است. یک خودروی مسافرتی عالی!

استهلاک کم

رنو مگان یک خودروی فرانسوی است و در مقایسه با رقبای کره ای خود استهلاک کمتری دارد. یعنی مگان شما را کم تر روانه تعمیرگاه می کند. میتوان‌ گفت مگان از لحاظ استهلاک در حد و اندازه ی تویوتا کرولا است. و هنگامی که یک خودروی فرانسوی پا به پای یک خودروی ژاپنی می آید یعنی خیال شما تا حد زیادی میتواند راحت باشد!

نتیجه گیری

در کل باید گفت رنو مگان یک خودروی خانوادگی عالی است.  شاید شتاب کم تر از آوانته باشد اما بسیار نرم تر و راحت تر است و از کرولا هم ارزان تر است. خودرویی که برای مسافرت خانواده ها طراحی شده و آنقدر ویژگی های مثبت دارد که مشکل قدیمی بودن طراحی داخل ، خنگی گیربکس و طراحی ظاهری نه چندان دلچسبش را نادیده بگیریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. بهزاد می گوید

    مگان یه خودرو مزخرف و پر خرج هست،، حتی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی از خرید آن ناراحت هست، امیدوارم با این خودرو به تعمیرگاه راهی نشین، چون پوست آدم کنده میشه، فقط سواری خوبی داره، والا اصلا بادوام نیست، از ناحیه ترمز، کلاچ، برق، و سیستم خنک کننده، سیستم اکسل به زودی خراب میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.