لاستیک رادیال چیست و چه مزایایی دارد ؟

0

لاستیک رادیال را می توان از انواع جدید لاستیک در برابر لاستیک های بایاس دانست. وجه تمایز این لاستیک چیست؟

 فرق لاستیک رادیال با معمولی  قیمت لاستیک رادیال  لاستیک رادیال چیست  مشخصات لاستیک رادیال  معایب و مزایای لاستیک رادیال  انواع لاستیک  بهترین لاستیک ایرانی  بهترین تایر و لاستیک  دانستنی های فنی خودرو  دانستنی های فنی

تقریبا امروزه بیشتر لاستیک های استفاده شده در خودروهای سبک لاستیک رادیال هستند.

لاستیک های رادیال که سیمی نیز نامیده می شوند در برابر لاستیک های بایاس جدیدتر هستند.

بدنه‌ تایر از چندین لایه‌ تنیده‌ شده تشکیل شده است.

معمول‌ ترین لایه‌ مورد استفاده نخ‌ های پلی ‌استر است.

در لاستیک‌های رادیال این نخ ‌ها به‌صورت عمود بر آج تایر قرار گرفته‌اند.

شعاعی بودن بافت در این لاستیک ها سبب نرم تر بودن لاستیک می شود.

این نرمی باعث می شود مانند دمپر، نیروهای جاده به نرمی دفع شود.

البته این عامل در سطح برخورد لاستیک با جاده سبب کمی و کاستی می شود.

سایز انواع لاستیک خودرو قیمت انواع لاستیک راهنمای خرید لاستیک بهترین تایر و لاستیک قیمت لاستیک کویر تایر جنس لاستیک مشخصات لاستیک تابستانی لاستیک چهار فصل چیست آموزش نکات فنی خودرو

این نقص هم با بافت های مورب بهبود پیدا می کنند.

هرچه زاویه این بافت ها در لاستیک بیشتر باشد، سختی بیشتری حاصل می شود.

از طرفی این مورب بودن و جنس تسمه، می تواند تحمل افزایش بار را هم بالا ببرد.

نخ های گفته شده در لاستیک های سیمی از جنس فولاد یا نایلون هستنند.

که البته بیشتر لاستیک های رادیال از نخ های فولادی تولید می شود.

لاستیک رادیال که امروزه ساخته می شود در دو  مدل تابستانی و زمستانی است.

یکی از مهم ترین ویژگی های لاستیک رادیال مقاومت پایین غلتشی آن است که به مصرف سوخت کمتر کمک می کند.

چسبندگی بهتر با زمین، نرمی رانندگی به خاطر انعطاف بیشتر دیواره تایر، ترمزگیری موثرتر و عملکرد بهتر در پیچ ها، از مزایای لاستیک های رادیال هستند.

روی بخش جانبی لاستیک ها کدی حک شده است که این کد با یک حرف انگلیسی شروع می شود.

اثر سایز لاستیک بر مصرف بنزین

این حرف بیانگر نوع تایر است.

در حال حاضر روی بیشتر تایرها حرف R نقش بسته که بیانگر رادیال بودن تایر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.