مدت زمان شارژ باتری خودرو چقدر است؟

0

هیچ چیز بدتر از سوار شدن به ماشین در صبح سرد و داشتن باتری خالی نیست. به خصوص اگر چندین بار آن را شروع کرده باشید خسته کننده است و مکانیک مدام می گوید که مشکلی در آن وجود ندارد.

مدت زمان شارژ باتری خودرو چقدر است؟

شارژ باتری با پاور کامپیوتر نحوه شارژ باتری اتمی خودرو تست وضعیت شارژ باتری دستگاه شارژ باتری شارژ باتری علت خالی کردن باتری خالی شدن باتری پراید علت خالی شدن باتری سمند خالی شدن باطری ماشین شارژر باتری آموزش برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

ممکن است وسوسه شوید که باتری را پرتاب کنید و همه چیز را با یک باتری جدید شروع کنید. نکن یکی از رایج ترین دلایل پرش های مکرر این است که باتری پس از از بین رفتن هرگز به طور کامل شارژ نشد.

اگر باتری شما هرگز به سلامت کامل بازنگشت، جای تعجب نیست که همچنان بر سر شما می‌میرد. به همین دلیل است که پاسخ به این سوال که چه مدت باید باتری ماشین را شارژ کرد بسیار مهم است. اگر اجازه ندهید به اندازه کافی شارژ شود، ممکن است خود را در یک پارکینگ در جایی گیر بیاورید.

این به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین برای فهمیدن به خواندن ادامه دهید!

باتری شما چند آمپر است؟

نه، ما در اینجا در مورد آمپرهای میل لنگ سرد صحبت نمی کنیم. ما در مورد مدت زمانی صحبت می کنیم که باتری شما می تواند یک آمپر انرژی را بدون هیچ شارژی تولید کند. اکثر باتری های خودرو 48 آمپر هستند.

در حالی که ماشین شما از آمپر در ساعت استفاده نمی کند، این هنوز هم موثرترین راه برای تعیین مدت زمان شارژ باتری شما است. به این دلیل که سازندگان شارژرهای باتری را به همین روش تولید می کنند. پاسخ به این سوال که چه مدت شارژ باتری ماشین را آسان می کند.

اگر از شارژر 1 آمپری استفاده می کنید و باتری شما کاملاً تمام شده است (0 آمپر)، 48 ساعت طول می کشد. با این حال، اگر از شارژر 2 آمپری استفاده می کنید، 24 ساعت طول می کشد. هر آمپری که سازنده شارژر را برای آن رتبه بندی می کند، در هر ساعت یک آمپر باتری را بازیابی می کند.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که این به باتری نیز بستگی دارد. اگر سلول بدی دارد یا به دلیل کلسیفیکاسیون نمی تواند شارژ را نگه دارد، باید باتری را مدت بیشتری روی شارژر نگه دارید تا شانس بازگرداندن آن را داشته باشید.

باتری شما چقدر مرده است؟

 زمان پر شدن باتری ماشین  شارژ کردن باتری ماشین  شارژ کردن باتری خالی  دلایل شارژ خالی کردن باتری  علائم خرابی باتری 206  علائم خرابی باتری سمند  آموزش باتری سازی  آمپر باتری چیست

همه باتری های مرده یکسان ساخته نمی شوند. اگر باتری خود را تست کنید و 2 ولت باشد، نسبت به باتری 10 ولتی به زمان بیشتری روی شارژر نیاز دارد.

در حالی که ولتاژ شما لزوماً به شما نمی گوید که باتری چقدر آمپر باقی مانده است، ساده ترین چیز برای بررسی است و به طور موثر به شما اطلاع می دهد که آیا نیاز به صرف زمان بیشتری برای شارژر دارد یا خیر.

فقط به چراغ باتری در داشبورد خود وابسته نباشید. ممکن است روشن شود یا نباشد (بستگی به میزان شارژ باتری دارد).

ولتاژ مهم نیست … اما مهم است

ولتاژ ماشین را روشن نمی کند. آمپر انجام می دهد. با این حال، اگر باتری شما ولتاژ پایینی دارد، به این معنی است که آمپر پایینی دارد و باید آن را شارژ کنید.

بهترین راه برای از بین بردن آن این است که اگر باتری شما ولتاژ کمتری دارد، پس آمپر کمتری دارد. با این حال، فقط به این دلیل که باتری دارای ولتاژ کامل است، به این معنی نیست که آمپر کامل دارد.

برای اهداف شارژ، این خیلی مهم نیست – اگر باتری شارژ کامل داشته باشد و همچنان ماشین شما را روشن نکند، باتری معیوب است و باید تعویض شود. اما اگر باتری را با ولتاژ پایین شارژ کنید، تضمین نمی‌کند که در هنگام شارژ، ماشین شما روشن شود.

انواع شارژر باتری خودرو

 زمان پر شدن باتری ماشین  شارژ کردن باتری ماشین  شارژ کردن باتری خالی  دلایل شارژ خالی کردن باتری  علائم خرابی باتری 206  علائم خرابی باتری سمند  آموزش باتری سازی  آمپر باتری چیست

شارژر 40 آمپر

شارژرهای 40 آمپری (گاهی اوقات با برچسب 200 آمپری مشخص می شوند اما به شروع پرش اشاره دارد) سریع ترین راه برای شارژ باتری هستند، اما خطرات ذاتی دارند.

مهم ترین خطر این است که شارژر را به موقع خاموش نکنید و باتری را اضافه بار نکنید. اگر این کار را انجام دهید، باتری را خراب خواهید کرد و اگر این کار را برای مدت طولانی انجام دهید، حتی ممکن است باتری منفجر شود!

علاوه بر این، استفاده از هر چیزی بیش از یک شارژ قطره ای برای شارژ باتری می تواند به باتری آسیب برساند و ظرفیت عملکرد و چرخه عمر آن را کاهش دهد.

در حالی که اگر باتری خود را فقط یک بار شارژ می کنید و به موقع آن را از شارژر خارج می کنید مشکل بزرگی نیست، اگر نیاز به استفاده مکرر از شارژر باتری داشته باشید، می تواند پیامدهای مهمی داشته باشد.

شارژرهای قطره ای

شارژر قطره ای شارژرهای قطره ای معمولاً در دو اندازه آمپر مختلف عرضه می شوند – شارژرهای 1 آمپر و شارژرهای 2 آمپر.

شارژرهای 2 آمپری دارای مزایای ذاتی نسبت به شارژرهای 1 آمپری هستند. مهمترین مزیت آنها این است که می توانند باتری شما را در نیمی از زمان شارژ کنند.

اگر باتری شما کاملاً تمام شده باشد، شارژر قطره ای 1 آمپری 48 ساعت طول می کشد تا آن را به طور کامل شارژ کند. در همین حال، یک شارژر قطره ای 2 آمپری می تواند این کار را در 24 ساعت انجام دهد. در حالی که هنوز مدتی طول می کشد تا باتری شما به طور کامل شارژ شود، انجام آن در نیمی از زمان بسیار کارآمدتر است.

علاوه بر این، در حالی که شارژ سریع باتری شما اغلب منجر به ماندگاری کوتاه‌تری برای باتری شما می‌شود، لازم نیست با شارژر قطره‌ای 2 آمپری نگران این موضوع باشید. شارژ همچنان به اندازه کافی کند است تا آسیبی به آن وارد نشود.

بزرگترین ایراد شارژر 2 آمپر نسبت به 1 -شارژر آمپر قیمت است. اگر قرار است اغلب از آن استفاده کنید، قیمت بالاتر ارزش آن را دارد، اما اگر آن را در گاراژ خود نگه دارید زیرا ممکن است یک یا دو بار در سال به آن نیاز داشته باشید، شارژر 1 آمپری احتمالاً به خوبی کار خواهد کرد. برای شما.

شارژرهای هوشمند

شارژر هوشمند اگر نگران این هستید که باتری خود را به موقع از شارژر خارج کنید، توصیه می کنیم روی یک شارژر هوشمند سرمایه گذاری کنید. این شارژرها به طور خودکار شارژ باتری های شما را حس می کنند و خروجی شارژ را متناسب با آن تنظیم می کنند.

سازندگان با این فناوری هم شارژرهای 40 آمپری و هم شارژرهای قطره‌ای می‌سازند، و به همین دلیل است که ما به شدت توصیه می‌کنیم که برای تهیه آن پول اضافی خرج کنید. در حالی که کمی بیشتر برای شارژر پرداخت می کنید، حتی صرفه جویی در مصرف یک یا دو باتری از شارژ بیش از حد به راحتی این هزینه را جبران می کند.

علاوه بر این، شارژرهای هوشمند به شما امکان می‌دهند بدون نشستن و تماشای شارژ باتری، با خیال راحت به سایر قسمت‌های خودرو که ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند، بروید.

از آنجایی که توان خروجی شارژر به طور خودکار تنظیم می شود، احتمال آتش گرفتن یا منفجر شدن باتری در شما به طور قابل توجهی احتمال وقوع این اتفاق را در هنگام استفاده از شارژر هوشمند کاهش می دهد.

مزایا و معایب شارژ قطره ای

اگر وقت دارید، شارژرهای قطره ای راه حلی هستند. آنها مزایای زیادی را نسبت به شارژرهای 40 آمپری ارائه می دهند که مهم ترین آنها این است که احتمال آسیب کمتری به باتری شما دارند و عملکرد بهتری در حفظ طول عمر باتری شما دارند.

با این حال، جایی که یک شارژر 40 آمپری می تواند بیشتر باتری ها را در کمتر از یک ساعت احیا کند، شارژرهای قطره ای معمولاً یک یا دو روز طول می کشد. اگر لوکس انتظار طولانی مدت را ندارید، برای انجام کار به چیزی غیر از یک شارژر قطره ای نیاز دارید.

مزایای

  1. کمتر احتمال دارد به خمیر شما آسیب برساند
  2. طول عمر باتری را حفظ می کند
  3. به طور معمول ارزان تر است
  4. معایب
  5. به طور قابل توجهی بیشتر طول می کشد
  6. فراموش کردنش راحت تره

دینام چقدر طول می کشد تا باتری خودرو را شارژ کند؟

اگر تا به حال مکانیکی داشته اید که ماشین شما را راه اندازی کند، احتمالاً به شما گفته اند قبل از خاموش کردن آن، اجازه دهید کمی کار کند. بدین ترتیب دینام می تواند باتری شما را شارژ کند و به محض اینکه ماشین را خاموش کردید دوباره با باتری مرده گیر نخواهید کرد.

اما یک “بیت” چقدر طول می کشد و چه زمانی می توان دوباره ماشین خود را خاموش کرد؟ پاسخ به این سوال که چه مدت باتری ماشین را با دینام ماشین خود شارژ کنید، چندان ساده نیست.

این واقعاً به میزان سختی وسیله نقلیه خود بستگی دارد. دینام شما تسمه محور است و دور موتور شما مستقیماً سرعت تسمه را کنترل می کند.

هرچه سریعتر رانندگی کنید، دینام شما می تواند سخت تر کار کند. بنابراین، اگر در بزرگراه رانندگی می‌کنید، دینام شما معمولاً ظرف 30 دقیقه باتری شما را به حالت عادی برمی‌گرداند، اما اگر ماشین شما فقط در خیابان نشسته است، ممکن است چند ساعت طول بکشد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که دینام شما مانند یک شارژر 40 آمپری باتری شما را شارژ می کند، به این معنی که با حداکثر سرعت ممکن برق را به داخل آن می ریزد. اگرچه این کار در شارژ سریع باتری شما موثر است، اما می تواند باعث فرسودگی زودتر آن شود.

با این حال، دینام شما مانند یک شارژر هوشمند است. به محض اینکه باتری شما به ولتاژ صحیح رسید، شروع به ریختن ولتاژ اضافی به زمین می کند، به این معنی که لازم نیست نگران شارژ بیش از حد باتری خود باشید!

آیا می توانم ماشینم را با پرش و استارت زدن شارژ کنم؟

باتری ماشین مرده را راه اندازی کنید

اگر باتری شما به دلیل اینکه دینام شما به درستی کار نمی کند، تمام شده است، ممکن است فکر کنید که می توانید آن را با کابل های جامپر به وسیله نقلیه دیگری متصل کنید و اجازه دهید به این ترتیب کمی شارژ شود.

پاسخ کوتاه این است، این کار را نکنید. بله، کار خواهد کرد، اما با وجود تمام وسایل الکترونیکی در خودروهای امروزی، وصل کردن وسیله نقلیه شما از طریق کابل های جامپر به وسیله نقلیه دیگر، دستور العملی برای فاجعه است.

شما به راحتی می توانید لوازم الکترونیکی را کوتاه کنید و صدها دلار هزینه تعمیر را به همراه داشته باشید. ممکن است تعویض باتری در جایی که وسیله نقلیه در آن قرار دارد آزاردهنده باشد، اما در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه تعمیرات در جاده می شود.

در نهایت، اگر وسیله نقلیه شما دینام بدی دارد، سعی نکنید آن را به مغازه برانید. بدون شارژ شدن، باتری شما در هنگام رانندگی در جاده تمام می شود و این کار موتور شما را از بین می برد.

به جای گیر افتادن در پارکینگ یا راهرو، در کنار جاده گیر خواهید کرد و به یک کامیون یدک‌کش نیاز دارید تا شما را به جایی که می‌خواستید برسانید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.