خطرات ریختن وایتکس در مخزن بنزین خودرو ؟

0

در حالی که بعید است که شما عمداً وایتکس را در مخزن بنزین خود ریخته باشید، برای مردم غیرمعمول نیست که سعی کنند با مخلوط کردن چیزها در مخزن بنزین خود، به کسی که دوستش ندارند پاسخ دهند.

وایتکس در مخزن بنزین  ؟ (اثرات کوتاه مدت و بلند مدت)

 شستن ماشین با وایتکس
 ریختن وایتکس تو بنزین
 اثرات وایتکس رو موتور ماشین
 خطرات ریختن نوشابه در باک
 خطرات ریختن وایتکس تو باک خودرو
 دانش خودرویی
 دانستنی های فنی

اما اگر مشکوک باشید که قربانی کسی هستید که داخل مخزن بنزین شما وایتکس ریخته است، چه می‌کنید؟ چقدر بد است؟ حقیقت ممکن است بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید تعجب آور باشد.

چرا نباید وایتکس و بنزین را مخلوط کنید؟

در حالی که افسانه شهری این است که شکر موجود در مخزن بنزین موتور شما را از بین می برد، حقیقت این است که وایتکس آسیب بسیار بیشتری وارد می کند. هنگامی که وایتکس با سوخت داخل مخزن بنزین  مخلوط می شود، دو واکنش اصلی رخ می دهد.

اولاً، از آنجایی که وایتکس عمدتاً آب است، به سمت پایین مخزن بنزین  می نشیند. این آب در حین رانندگی خودرو به مشکلات عملکردی قابل توجهی منجر خواهد شد.

واکنش دوم زمانی رخ می دهد که کلر با سوخت مخلوط می شود. هنگامی که کلر به سوخت برخورد می کند، بلافاصله واکنش نشان می دهد. این واکنش باعث سوختن کلر از وایتکس می شود که دو کار را انجام می دهد.

با تبدیل شدن به یک اکسید کننده خورنده شروع می شود که می تواند انواع مشکلات را ایجاد کند. علاوه بر این، سوختی را که با آن تماس گرفته است عمدتاً خنثی می کند.

هنگامی که این سوخت به موتور برخورد می کند، عملکرد را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد. هر چه وایتکس بیشتر اضافه شود، اثر آن مشخص تر می شود، به خصوص که مقدار زیادی آب در موتور وجود خواهد داشت.

اثرات کوتاه مدت

اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که موتور شما برای روشن ماندن دچار مشکل می شود یا ضعیف کار می کند. اینکه دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد بستگی به مقدار سفیدکننده‌ای که فردی به مخزن سوخت اضافه کرده است و میزان پر بودن مخزن بنزین  هنگام مخلوط کردن سفیدکننده بستگی دارد.

هرچه مخلوط رقیق تر باشد، وضعیت بهتری خواهید داشت. با این حال، برای از کار افتادن یک موتور به مقدار زیادی وایتکس نیاز است و احتمال واکنش بیشتر کاهش عملکرد است.

با این حال، حتی اگر پس از افزودن وایتکس به مخزن بنزین، موتور شما همچنان کار می کند، باید در اسرع وقت مشکلات را تعمیر کنید. این به این دلیل است که اثرات طولانی مدت افزودن وایتکس به مخزن بنزین بسیار بدتر و گرانتر از یک سواری خشن است.

اثرات بلند مدت

وایتکس بیشتر آب و کلر است. آب خورده می شود و وایتکس یک اکسید کننده خورنده است. معنی آن این است که شما با هزاران زنگ زدگی و واشر و مهر و موم فرسوده مواجه خواهید شد.

این چیزی نیست که شما احتمالاً فوراً متوجه آن شوید، اما این بدان معنا نیست که اثرات آن از قبل رخ نداده است.

در واقع، زمانی که MythBusters این آزمایش را در نمایش اجرا کرد، روز بعد کل مخزن بنزین  پر از زنگ زدگی شد. زمان زیادی است که زنگ زدگی در مخزن و سایر اجزای آن وارد شود.

در حالی که MythBusters ثابت کرد که مخزن بنزین  زنگ می‌زند، اگر موتور را روشن کرده باشید، این سوخت آلوده با تعداد زیادی از اجزای دیگر تماس گرفته است. از خطوط سوخت گرفته تا سرسیلندرها، مخلوط خورنده همه را لمس کرده است.

اگر قبلاً به این نقطه رسیده اید، باید قطعات زنگ زده را جایگزین کنید. اگر این کار را انجام ندهید، مشکلات زیادی از گرفتگی فیلترهای سوخت گرفته تا نشت های خطرناک سوخت را به همراه خواهد داشت.

چقدر وایتکس برای خراب کردن یک موتور لازم است؟

هیچ پاسخ قطعی برای اینکه چقدر سفیدکننده باعث خراب شدن موتور می شود وجود ندارد. در حالی که چند قطره کار زیادی انجام نمی دهد، اگر کسی حتی یک کوارت اضافه کند، باید سیستم را شستشو دهید. در غیر این صورت ممکن است با خسارات قابل توجهی روبرو شوید.

بنابراین، پاسخ به مقدار زیاد وایتکس بسیار ساده است – هر وایتکس بیش از حد است.

اگر مشکوک هستید که فردی وایتکس در مخزن بنزین  شما ریخته است، چه باید کرد؟اگر مشکوک هستید که کسی باک بنزین شما را سفید کرده است، باید مطمئن شوید که موتور را روشن نکنید. اگر سوخت سفید شده از باک بنزین شما خارج نمی شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن را رها کنید و تمام سوخت و وایتکس را از مخزن تخلیه کنید.

برای ایمن بودن، باید فیلتر بنزین را نیز عوض کنید، اما اگر کسی موتور را روشن نکرد، این مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مهم است که از آب برای شستشوی مخزن استفاده نکنید، زیرا آب در مخزن بنزین شما می تواند مشکلات خود را ایجاد کند که باید آنها را برطرف کنید.

با این حال، قبل از اینکه وسیله نقلیه را به تعمیرگاه بیاورید، باید گزارش پلیس ارائه دهید. این نه تنها ممکن است به دستگیری مجرم کمک کند، بلکه برای اهداف بیمه نیز مفید خواهد بود.

بسته به پوشش خود، ممکن است فقط برای فرانشیز فکر کنید – که می تواند باعث صرفه جویی در پول نقد شما شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.