معرفی سوپر اسپرت فراری SP-8 + عکس

0

فراری SP-8 سوپراسپرتی تک ساخت است که به سفارش یک مشتری ثروتمند تایوانی بر اساس F80 اسپایدر ساخته شده است.
آخرین مورد اضافه شده به برنامه One-Off نتیجه همکاری نزدیک با یک مشتری تایوانی و تیم طراحی فلاویو مانزونی در مرکز طراحی فراری است. نتیجه؟ یک خودروی اصیل دو سرنشینه با اعتبار رودستر آن با این واقعیت که کاملاً بدون سقف است ترکیب شده است.

 ferrari sp-8  محصولات جدید فراری  شرکت فراری  بهترین سوپر اسپرت  دنیای خودرو

بر اساس F8 Spider، SP-8 وارث همان طرح و شاسی و مهمتر از آن، یکی از تحسین شده ترین موتورهای تمام دوران (از جمله برنده جایزه معتبر موتور سال (IEOTY) در چهار موقعیت متوالی است. ): موتور 3.9 لیتری توئین توربو V8. البته، برداشتن کامل سقف خودرویی که دارای چنین نیروگاه عالی است، مجموعه ای از چالش های آیرودینامیکی منحصر به فرد خود را ارائه می دهد، و SP-8 به طور گسترده از طریق آزمایش بی وقفه تونل باد و زمان پیگیری بهبود یافته است تا اطمینان حاصل شود که همان راحتی صوتی را ارائه می دهد. F8 که از آن الهام گرفته است.

بخش پروژه‌های ویژهٔ فراری یک خودروی تک ساخت دیگر معرفی کرده است. این خودرو که SP-8 نام دارد، توسط یک مشتری ثروتمند تایوانی سفارش داده شده است. SP-8 بر اساس F8 اسپایدر ساخته شده اما در اینجا سقف تاشوی برقی حذف شده تا یک رودستر واقعی بی‌سقف ایجاد شود. بدنهٔ این ماشین هم ترکیبی از نقره‌ای مات با قسمت‌های فیبر کربنی با رنگ آبی تیرهٔ براق است.

البته SP-8 چیزی بیش از یک F8 اسپایدر بی‌سقف با طرح دورنگ فانتزی است زیرا بسیاری از قطعات به‌طور خاص برای این خودرو طراحی و ساخته شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، چراغ‌های جلو کاملاً جدید هستند درحالی‌که برای عقب از چراغ‌های روما با لنزهای اختصاصی استفاده شده است. شیشهٔ جلو و سر اگزوزها هم از ۲۹۶ GTB گرفته شده‌اند. رینگ‌ها اما طراحی رترو دارند و با الهام از رینگ‌های F40 با رنگ خاکستری مات شکل گرفته‌اند.

 ferrari sp-8  محصولات جدید فراری  شرکت فراری  بهترین سوپر اسپرت  دنیای خودرو

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های SP-8 اما جلوپنجرهٔ عریض و چشمگیری است که به‌صورت یک‌تکه از طریق پرینت سه‌بعدی با خطوط عمودی ساخته شده است. به گفتهٔ فراری، زمان زیادی صرف طراحی بدنهٔ این خودرو از طریق شبیه‌سازی‌های دینامیک سیالات (CFD) شده تا اطمینان حاصل شود که خودرو حتی بدون سقف هم راحت و ساکت خواهد بود.
کابین SP-8 هرچند آشنا به نظر می‌رسد اما تغییر بزرگی را تجربه کرده و فراری برای آن انتخاب‌گر دندهٔ متفاوتی را تدارک دیده است که به روزهای خوب گیربکس‌های دستی شیاردار (Gated) اشاره دارد. البته این طراحی را اولین باری نیست که می‌بینیم زیرا اولین بار SF90 استراداله در سال ۲۰۱۹ از آن استفاده کرد. تودوزی این فراری منحصربه‌فرد از ترکیب آلکانترای آبی و پارچه تشکیل شده است درحالی‌که کف‌پوش‌ها از پارچه‌هایی با جلوهٔ رنگین‌کمانی ساخته شده‌اند.

 ferrari sp-8  محصولات جدید فراری  شرکت فراری  بهترین سوپر اسپرت  دنیای خودرو

در قوای محرکهٔ خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته است و همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور هستیم که به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. فراری SP-8 هم‌اکنون در ایتالیا در پیست موجلو به نمایش گذاشته شده و تا پایان رویداد فینالی موندیالی فراری ۲۰۲۳ در ۳۰ اکتبر آنجا خواهد بود. نمایش بعدی این خودرو در موزهٔ فراری در مارانلو خواهد بود که از ۱۶ نوامبر تا مارس ۲۰۲۴ در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

البته، این فقط فراری F8 اسپایدر نیست که الهام‌بخش این جدیدترین ساخته اسب پرنسینگ است. چراغ های عقب فراری روما مشتق شده با لنزهای خاص هستند. جلوپنجره و لوله اگزوز دقیقاً مانند 296 GTB هستند و چرخ‌های پنج پره مخصوص طراحی شده، برداشتی مدرن از F40 افسانه‌ای و رینگ‌های کلاسیک مورد استفاده در نمونه‌های اولیه اسپرت فراری است.

نوآوری حتی راه خود را به بخش رنگ باز کرده است. Blu Scuro Stellato که برای اتصال بخش‌های بدنه استفاده می‌شود، به‌طور ویژه برای این کار توسعه داده شده است، و رنگ مات Argento Micalizzato برای هماهنگی کامل با بخش‌های فیبر کربنی ماسه‌سنگ آبی براق ایجاد شده است.

در داخل خودرو، صندلی‌هایی با جزئیات به رنگ آبی ناوی آلکانترای حکاکی شده لیزری همراه با پارچه‌ای با جلوه‌های گرادیان، و همچنین فرش‌هایی با پارچه جناغی خاص با جلوه‌های رنگین کمانی، تصویر را کامل می‌کنند.

This latest edition to the hallowed ranks of the most exclusive segment of the Ferrari range will be on display at the Mugello Circuit from October 24th for the duration of the Finali Mondiali Ferrari 2023. From there it heads to the Ferrari Museum at Maranello, giving fans the opportunity to see just what is humanly possible when a burst of client inspiration collides with the stroke of a Ferrari designer’s brush.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.