کامیونت شیلر بخریم یا کامیونت بادسان ،کدام بهتر است؟

0

کامیونت بادسان یکی از محصولات تولیدی کمپانی بنز است که برای حمل بار های سنگین و نیمه سنگین درون شهری مناسب است. طول بارگیر این کامیونت 4.5 و عرض بارگیر این کامیونت 2.1 تا 2.2 متر است. ارتفاع کف تا لبه 1.1 تا 1.3 متر و ارتفاع از سطح زمین 1.2 تا 1.5 متر است. توان حمل این کامیونت نیز 5.5 تن است.

تنوع محصولات در بازار خودروهای سنگین کشور در زمان فعلی بیشتر از گذشته قابل مشاهده می باشد .

همچنین وجود قیمت های مختلف و تناژ های مختلف در کامیونت ها باعث شده است که انتخاب برای رانندگان بسیار دشوار شود.

قیمت و کیفیت خودرو هر دو عاملی هستند که بر خرید خودرو تاثیر می گذارند. در این مقاله تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران به صورت کامل کامیونت شیلر و بادسان را بر اساس سیستم موتور،سیستم گیربکس ،سیستم ترمز،سیستم سوخت ،سیستم تعلیق و سیستم کلاچ مقایسه خواهیم کرد.

همچنین به معایب و مزایا هر کدام از این کامیونت ها به صورت کامل خواهیم پرداخت با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران در ارتباط باشد.

شما عزیزان با مشاهده مقایسه زیر قطعا انتخاب بهتری خواهید داشت زیرا تمامی مشخصات فنی این ۲ کامیونت به صورت کامل بررسی شده است.

 

کامیونت شیلر بهتر است یا کامیونت بادسان ؟

در واقع نمی توان گفت کامیونت شیلر بهتر است یا کامیونت بادسان زیرا هر کدام بر اساس های مختلفی برتری های منحصر به فرد خود را دارند.

ولی خب اگر بخواهیم تجربه ی خودرا با شما رانندگان در میان بگذاریم باید بگوییم کامیونت های شیلر از طراحی مدرن و زیباتری برخوردار می باشد و در مدل های بسیار بالا در بازار خودورهای سنگین کشور موجود است.

ولی کامیونت های بادسان در مدل های پایین تر در بازار وجود دارد و اندکی از طراحی ضعیف تری نسبت به کامیونت های شیلر دارد.

ولی خب باید توجه داشته باشیم قیمت کامیونت شیلر از قیمت کامیونت های بادسان بیشتر می باشد.

شما عزیزان با مشاهده مقایسه زیر می توانید کامیونت شیلر و کامیونت بادسان را بر اساس سیستم موتور،سیستم گیربکس ،سیستم ترمز،سیستم سوخت ،سیستم تعلیق و سیستم کلاچ مقایسه کنید و با توجه به بودجه و استفاده خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی کامیونت شیلر

شرکت بهمن دیزل شرایط فروش کامیونت شیلر مشخصات کامیون شیلر مشخصات کامیونت شیلر قیمت کامیونت شیلر آگهی فروش خودرو

کامیونت شیلر یکی از محصولات داخلی است که بیشترین فروش را در این خودروی چینی دارد و توسط کارشناسان و مهندسین گروه بهمن دیزل تولید می شود.

همچنین باید بگوییم که کامیونت شیلر در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد اما هنوز تناژ ۸ تن این کامیونت وارد بازار خودروی ایران نشده است.

کامیونت های شیلر در مدل های بالاتر شباهت زیادی به کامیونت ایسوزو دارد بنابراین افرادی که قصد خرید کامیونت ایسوزو را دارند و توانایی مالی خرید این مدل را دارند می توانند کامیونت شیلر را خریداری کنند.

کامیونت های شیلر در دو کلاس بدون خواب و خوابدار طراحی و تولید می شوند و روانه بازار خودروهای سنگین می شود.

با توجه به قیمت مناسب این کامیونت، عملکرد خوب و گذراندن تست های سخت، جایگاه خوبی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت کشور دارد.

در ادامه به معرفی کامیونت بادسان به صورت کامل خواهیم پرداخت با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران در ارتباط باشید.

معرفی کامیونت بادسان

برند بادسان در ابتدای فعالیت رنوتراکس ایجاد شد. که حاصل همکاری رنوتراکس و سایپا دیزل است.

در سال ۱۳۷۶ نسل اول کامیونت بادسان توسط رنوتراکس با تناژ ۶ تن طراحی و تولید شد. در سال ۲۰۰۵ به دلیل کارایی کامیون فوتون چینی افراد زیادی جذب این برند شدند.

این موضوع باعث فراموشی کامیون بادسان شده است. اما به دلیل نارضایتی از این برند باعث شده تا مردم دوباره سراغ برند بادسان بروند.

در ادامه این روند، شرکت خودروسازی سایپا دیزل نوع دیگری از کامیون های بادسان را با طرح و پلت فرم Volvof12 روانه بازار کرد.

کامیونت بادسان در سه نوع شاسی کوتاه، شاسی بلند و بین کوتاه و بلند در بازار عرضه شد. طولی نکشید که این کامیونت سهم قابل توجهی از بازار را در بخش کامیونت های سبک تا نیمه سنگین به خود اختصاص داد. در حال حاضر این کامیونت با قدرت مناسب نسبت به اندازه بدنه و کشش مناسب موتور توربو به عنوان یکی از محبوب ترین کامیونت های بازار شناخته می شود.

در زمینه طراحی کامیونت بادسان باید گفت که گروه طراحی c1 طراحی این کامیون ها را بر عهده داشته و به مدت دو ماه سعی در ایجاد طرح و مدل مناسب داشتند. او مدل جدید و رنو را از نظر ظاهری تا حدودی یکسان می دانست.

در ادامه کامیونت شیلر و کامیونت بادسان را بر اساس سیستم موتور به صورت کامل مقایسه خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر و با کامیونت بادسان براساس موتور

سیستم موتور در خودروهای سنگین نقش بسیار زیادی دارند زیرا قدرت حمل و نقل یا جابه جایی بار توسط موتور برای کامیونت ها فراهم می شود .

در این بخش از مقایسه کامیونت شیلر و کامیونت بادسان این ۲ کامیونت تقریبا قدیمی را بر اساس سیستم موتور به صروت کامل بررسی و مقایسه خواهیم کرد تا شما عزیزان با توجه به بررسی موتوری این ۲ کامیونت تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

در ابتدا به موتور کامیونت بادسان اشاره ای خواهیم کرد و در ادامه به موتور کامیونت شیلر اشاره ای خواهیم کرد و ۲ کامیونت شیلر و بادسان را بر اساس سیستم موتور مقایسه و بررسی خواهیم کرد با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران همراه باشید.

موتور کامیونت بادسان حدود ۴ لیتر می باشد همچنین قدرت موتور کامیونت بادسان ۱۳۵ اسب بخار است و برای مصارف شهری و بین شهری استفاده می شود.

کامیونت بادسان مانند سایر کامیونت های دیگر از دارای ۴ سیلندر خطی برخوردار می باشد.

همچنین باید بگوییم که روی کامیونت های بادسان از موتور با مدل M58925FE استفاده شده است که تقریبا می توان گفت قدرت خوبی را برای این کامیونت فراهم می کند،

کامیونت بادسان دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ می باشد که با تقریبا با سوخت ایران بسیار سازگار می باشد.

اگر بخواهیم به موتور کامیونت های شیلر نیز اشاره ای داشته باشیم باید بگوییم که موتور استفاده شده در کامیونت های شیلر از موتور به کار رفته در کامیونت بادسان از طرفدارن و شهرت بسیار بیشتری برخوردار می باشد که مجهز به ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا، تزریق مستقیم ۱۶ سوپاپ، مجهز به توربو شارژ و اینتر کولر با سیستم آلایندگی یورو ۵ روی کامیونت های شیلر نصب شده است.

این موتور قدرتمند مدل ISF3.8S5154  که کامینز نام دارد محصول کشور آمریکا می باشد که از قدرت بسیار زیادی برخوردار میباشد همچنین کیفیت بسیار قابل قبولی دارد.

در بررسی موتور کامیونت شیلر و کامیونت بادسان تا حدودی متوجه شدیم که کامیونت شیلر بر اساس موتوری از کامیونت بادسان برتر می باشد.

در ادامه به بررسی و مقایسه سیستم ترمز کامیونت شیلر و کامیونت بادسان خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر و با کامیونت بادسان براساس سیستم ترمز

 قیمت کامیون شیلر
 قیمت کامیونت شیلر
 مشخصات کامیونت شیلر
 گیربکس کامیونت شیلر
 بهترین کامیونت در ایران
 قیمت کامیونت بادسان
 مشخصات کامیونت بادسان
 شرایط فروش کامیونت شیلر
 گیربکس کامیونت بادسان

داشبورد کامیونت شیلر

در این قسمت سیستم ترمز کامیونت شیلر و کامیونت بادسان رابه صورت کامل با هم مقایسه خواهیم کرد.

خب در ابتدا باید بگوییم که سیستم ترمز کامیونت شیلر از نوع دیسکی – پنوماتیک می باشد که مجهز به سیستم ترمز ضد قفل مجهز به کنترلگرهای الکترونیکی جهت تعادل در سطوح لغزنده ( ABS) می باشد که مزیت خوبی برای کامیونت شیلر محسوب می شود.

همچنین باید بگوییم که کامیونت شیلر مجهز به سیستم ترمز کمکی ترمز اگزوز نیز می باشد.

که کمک بسیار زیادی در عمل ترمز گیری این خودرو را انجام می دهد.

اگر بخواهیم به سیستم ترمز کامیونت بادسان نیز اشاره ای داشته باشیم باید اعلام کنیم که سیستم ترمز کامیونت بادسان نیز از نوع دیسکی می باشد که مجهز به سیستم ABS می باشد.

در واقع باید بگوییم که سیستم ترمز کامیونت شیلر از سیستم مدرن تری نسبت به کامیونت بادسان برخوردار می باشد.

با توجه به قدیمی بودن کامیونت بادسان نسبت به کامیونت شیلر وجود همچین موضوعی مسئله ی بسیار جدی نمی باشد و شما عزیزان می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود کامیونت شیلر یا کامیونت بادسان را برای حمل و نقل جاده ای و شهری استفاده کنید.
مقایسه کامیونت شیلر با کامیونت بادسان براساس سیستم گیربکس
سیستم گیربکس یا جعبه دنده نیز در کامیونت ها نقش بسیار مهمی را برعهده دارند زیرا وظیفه ی انتقال قدرت موتور به چرخ ها توسط این سیستم بسیار مهم انجام می شود.
در این بخش به مقایسه و بررسی گیربکس کامیونت شیلر و کامیونت بادسان خواهیم پرداخت و این ۲ کامیونت معروف را بر اساس سیستم گیربکس با یکدیگر به صورت کامل مقایسه خواهیم کرد با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران همراه باشید.
در ابتدا به سراغ سیستم گیربکس کامیونت شیلر خواهیم رفت سیستم گیربکس کامیونت شیلر از قدرت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار می باشد سیستم گیربکس کامیونت شیلر مدل دستی – WLY/6G55 می باشد که گیربکس بسیار قدیمی می باشد که در بعضی از کامیونت های دیگر نیز به کار رفته است.

همچنین اگر بخواهیم به سیستم گیربکس کامیونت نیز اشاره ای کنیم باید سیستم گیربکس کامیونت بادسان مانند کامیونت شیلر ۶ دنده جلو و ۱ دنده عقب می باشد همچنین باید اعلام کنیم که سیستم به کار رفته در کامیونت های شیلر نسبت به کامیونت های بادسان از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.
در ادامه به سراغ مقایسه کامیونت شیلر و بادسان بر اساس سیستم سوخت رسانی خواهیم رفت با ما همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر و با کامیونت بادسان براساس سیستم سوخت

 

در این بخش از مقایسه کامیونت شیلر و کامیونت بادسان به سراغ سیستم سوخت رسانی این ۲ کامیونت خواهیم رفت و مواردی که باید بدانید را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

سیستم سوخت رسانی کامیونت بادسان نیز مانند سایر کامیونت های موجود در بازار خودروهای سنگین کشور عملکرد برابری دارد و دارای یک باک با ظرفیت ۱۲۰ لیتر می باشد که روی کامیونت بادسان تعبیه شده است.

و اگر بخواهیم به سیستم سوخت رسانی کامیونت شیلر اشاره ای کنیم باید بگوییم که کامیونت شیلر از نظر سیستم تامین سوخت دارای مخزن آلومینیومی با ظرفیت ۱۲۰ لیتر و سیستم تامین سوخت آن کانال انژکتوری مشترک (بوش آلمان) می باشد.

تقریبا کامیونت بادسان و کامیونت شیلر از سیسام سوخت رسانی تقریبا مشابه ای برخوردار می باشد و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

در ادامه به مقایسه و بررسی سیستم تعلیق کامیونت بادسان خواهیم پرداخت با تیم تحلیل و بررسی شرکت دیزلیران همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر و با کامیونت بادسان براساس سیستم تعلیق

سیستم تعلیق یا فنر بخش مهمی از راحتی راننده و سرنشینان است زیرا از حرکت ارتعاشات کامیون در سطوح ناهموار به داخل اتاق شاسی و لوازم جانبی آن جلوگیری می کند.

سیستم تعلیق به کار رفته در کامیونت های بادسان از نوع فنر شمشی چند لایه با کمک فنر تلسکوپی و تعداد لایه های فنر جلو و عقب ۸+۶.۷ می باشد که روی کامیونت های بادسان قرار گرفته است.

اگر بخواهیم به سیستم تعلیق کامیونت شیلر نیز اشاره ای کنیم باید بگوییم که سیستم تعلیق کامیونت شیلر از نوع فنر تخت چند لایه مجهز به کمک هیدرو تلسکوپی می باشد که از نسبت به سیستم تعلیق کامیونت بادسان نرم تر می باشد.

در ادامه به مقایسه و بررسی سیستم کلاچ کامیونت شیلر و کامیونت بادسان خواهیم رفت با تیم تحلیل و بررسی دیزلیران همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر و با کامیونت بادسان براساس سیستم کلاچ

کلاچ وسیله ای است که راننده می تواند هر زمان که بخواهد موتور را از گیربکس جدا کند، یعنی موتور روشن باشد بدون اینکه دنده داخل گیربکس بچرخد و ماشین حرکت کند. هنگام تعویض دنده یا توقف خودرو، از کلاچ برای جلوگیری از خاموش شدن موتور استفاده می شود.

مخصوصا در خودروهای سنگین این سیستم بسیار مهم می باشد زیرا رانندگان خودورهای سنگین ۲۴ ساعت شبانه روز مشغول حمل و نقل و فعالیت در جاده های کشور می باشند و وجود سیستم کلاچ نرم می تواند کمک خوبی برای رانندگان برای رانندگی راحت تر کند.

باید بگوییم که سیستم کلاچ کامیونت شیلر از نوع تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی، قطر خارجی ۳۳۰ میلی متر می باشد همچنین مکانیزم سیستم کلاچ کامیونت شیلر از نوع بادی روغنی می باشد که روی کامیونت ها شیلر نصب و طراحی شده است.

سیستم کلاچ کامیونت بادسان نیز از تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگرامی می باشد و عملکرد بادی روغنی دارد و تفاوت بسیار زیادی با کامیونت بادسان ندارد و تقریبا از یک سیستم کلاچ برخوردار می باشند.

در ادامه به برررسی و مقایسه کامیونت شیلر و کامیونت بادسان بر اساس سیستم فرمان خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مقایسه کامیونت شیلر با کامیونت بادسان براساس سیستم فرمان

همانطور که می دانید مهم ترین بخش یک خودرو فرمان آن خودرو می باشد زیرا وسیله ی است که هدایت کامل یک خودرو را برعهده دارد.

وجود سیستم فرمان نرم در کامیونت ها بسیار مسئله ی مهمی به حساب می آید زیرا رانندگان کامیونت ها بیشتر روزهارو مشغول حمل و نقل در جاده های کشور می باشند.

سیستم فرمان کامیونت شیلر و کامیونت بادسان از نوع ساچمه گردان – هیدرولیکی می باشد که روی هردو این کامیونت ها نصب شده است.

مقایسه کامیونت شیلر با کامیونت بادسان براساس قیمت

در این بخش به مقایسه و بررسی کامیونت شیلر و کامیونت بادسان بر اساس قیمت خواهیم پرداخت زیرا قیمت خودرو یک مسئله ی مهم برای خریداران کامیونت به شمار می آید.

در زمان فعلی قیمت کامیونت های شیلر حدودا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون در تاریخ ۲۰/۴/۱۴۰۲ اعلام شده است.

همچنین اگر بخواهیم به قیمت کامیونت بادسان نیز اشاره ای داشتیم باید اعلام کنیم که کامیونت های بادسان چون در مدل های پایین تری نسبت به کامیونت های شیلر در بازار موجود می باشد قیمت های پایین تری دارد.

قیمت کامیونت بادسان در زمان فعلی در مدل های ۸۳ الی ۸۵ با قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ ملیون تومان اعلام شده است.

شما عزیزان با توجه به بودجه ی خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع‌بندی بررسی مقایسه کامیونت شیلر با کامیونت بادسان

نوبت به جمع بندی مقایسه کامیونت شیلر و کامیونت بادسان رسیده است خب قطعا کامیونت شیلر از کیفیت بهتری نسبت به کامیونت بادسان برخوردار می باشد.
زیرا با با توجه به مقایسه و بررسی کامل این ۲ کامیونت متوجه شدیم که کامیونت بادسان در قسمت هایی نسبت به کامیونت شیلر از عملکرد ضعیت تری برخوردار می باشد.
شما عزیزان با توجه به مقایسه بالا و بودجه خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.