مقدار رانندگی با چراغ بنزین روشن در خودرو پراید تیبا 206 سمند پارس و رانا

0

شما هم تا به‌حال رانندگانی را دیده‌اید که کنار جاده با یک بطری در دست از سایر خودروها درخواست مقداری سوخت می‌کنند؟ بی‌توجهی به چراغ بنزین روشن کار دست برخی از راننده‌ها می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا زمان زیادی را در کنار جاده معطل بمانند. سوال اساسی این است که وقتی چراغ سوخت روشن می‌شود، چند کیلومتر دیگر می‌توان به رانندگی ادامه داد؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این سوال هستید، حتما تا پایان این مطلب را دنبال کنید.

چراغ بنزین خودرو چه زمانی روشن می‌شود؟

چراغ بنزین روشن به‌منزله اخطار کمبود سوخت خودرو است. در حالت کلی چراغ سوخت خودرو زمانی روشن می‌شود که مقدار بنزین موجود در باک به حدود 10 تا 15 درصد ظرفیت کل آن برسد. البته باید توجه داشته باشید که بسته به نوع ماشین ممکن است زمان روشن شدن چراغ اخطار کمبود سوخت تغییر کند. با این اوصاف بسته به نوع ماشین، وقتی چراغ سوخت روشن می‌شود، چیزی در حدود 4 تا 15 لیتر بنزین در باک خودرو شما وجود دارد. به‌همین دلیل بسته به میزان ترافیک و مصرف سوخت ماشین می‌توانید در حدود 30 تا 130 کیلومتر با خودرو رانندگی کنید.

ماشین با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟

روغن موتور مناسب پراید روغن موتور مناسب بنز E200 روغن موتور مناسب تندر 90 روغن موتور مناسب پژو 206 روغن موتور مناسب پژو 405 راههای کاهش مصرف سوخت پراید راههای کاهش مصرف سوخت سمند کاهش مصرف سوخت پژو 405 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک

شما می‌توانید به‌راحتی میزان مسافت قابل پیمایش با چراغ بنزین روشن را برای ماشین خود محاسبه کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. ظرفیت باک سوخت خودرو خود را پیدا کنید.
  2. میزان مصرف سوخت ماشین خود در 100 کیلومتر را بیابید.
  3. 10 درصد ظرفیت باک را محاسبه کنید.
  4. با یک ضرب و تقسیم ساده میزان مسافت قابل پیمایش را برآورد کنید

اجازه دهید یک مثال برای روشن شدن مراحل فوق مطرح کنیم. ظرفیت باک مدل‌های مختلف پراید برابر 40 لیتر است. مصرف ترکیبی پراید در هر 100 کیلومتر نیز برابر 6.5 لیتر بنزین است. چراغ روشن بنزین به منزله آن است که 10 درصد ظرفیت باک معادل 4 لیتر باقی مانده است.

حال کافیست که عدد 4 را در 100 ضرب کرده و سپس حاصل را بر 6.5 تقسیم کنید. عدد حاصل تقریبا برابر 62 کیلومتر است. این یعنی پراید با چراغ سوخت روشن در شرایط بدون ترافیک چیزی در حدود 62 کیلومتر را طی می‌کند. توجه داشته باشید که ممکن است در عمل امکان رانندگی به میزان بیشتری از عدد محاسبه شده وجود داشته باشد. اما پیشنهاد می‌کنیم، ریسک نکنید و حداقل مقدار مسافت قابل پیمایش را از طریق فرمول فوق برای خودرو با چراغ بنزین روشن محاسبه کنید.

جدول مقدار رانندگی خودروهای مختلف با چراغ بنزین روشن

آموزش نکات فنی خودرو دلایل افزایش مصرف بنزین راه های کاهش مصرف سوخت مزایای کولر گرفتن خودرو دلایل داغ شدن گیربکس آموزش مکانیک به زبان ساده

در جدول زیر می‌توانید میزان مسافت رانندگی خودروهای مختلف با چراغ بنزین روشن را مشاهده کنید.

نام خودرو ظرفیت باک (لیتر) مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)
پراید 40 6.5
پراید با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 62 کیلومتر
کوییک 41 7.2
کوییک با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 57 کیلومتر
ساینا 41 7.2
ساینا با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 57 کیلومتر
شاهین 47 7.2
شاهین با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 65 کیلومتر
دنا 60 7.4
دنا با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 81 کیلومتر
پژو پارس 66 9.1
پژو پارس با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 73 کیلومتر
پژو 206 50 8.9
پژو 206 با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 56 کیلومتر
پژو 405 70 9.1
پژو 405 با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 77 کیلومتر
سمند 70 7.5
سمند با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 93 کیلومتر
تارا 50 7
تارا با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 71 کیلومتر
رانا 50 6.6
رانا با چراغ بنزین روشن چند کیلومتر می‌رود؟ 76 کیلومتر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.