معرفی شاسی بلند آفرود برقی بی وای دی YangWang U8 +عکس

0

20 سپتامبر 2023، YangWang U8 EREV در چین عرضه شد. این شاسی بلند AWD با چهار موتور الکتریکی و خروجی ترکیبی 880 کیلووات (1197 اسب بخار) است. U8 می‌تواند چرخش تانک 360 درجه راه بیفتد و روی آب شناور شود.

YangWang یک برند برتر تحت BYD . U8 در دو نسخه – Premium Edition و Off-Road Master Edition عرضه شد. نسخه ای که امروز پیش فروش را آغاز کرد، نسخه پریمیوم بود و تحویل آن در ماه اکتبر آغاز خواهد شد.

مزایا و معایب

+ پیشرانه برقی قدرتمند

+ قابلیت آفرود بالا

+ طراحی ظاهری مدرن

بی وای دی از سال گذشته میلادی با معرفی بی وای دی سیل، دوره جدیدی از فعالیتش را آغاز کرد و از آن لحظه به بعد، تمرکز مدیران خودروساز چینی، روی تولید ماشین‌های الکتریکی مدرن و عرضه آنها به بازار اروپا بوده است. در ادامه سیاست جدید شرکت، بی وای دی در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی، از دو محصول برند خودرو برقی لوکس رونمایی کرد. برند جدید YangWang نام دارد و شاسی بلند یانگ وانگ U8 دومین محصول این برند، مدل بعد از خودرو اسپرت U9 است. بی وای دی یانگ وانگ U8 با نگاهی به لندرور دیفندر و نیسان پاترول طراحی شده است و ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

ابعاد شاسی بلند غول پیکر

معرفی شاسی بلند آفرود برقی بی وای دی YangWang U8 +عکس

YangWang U8 یک SUV غول پیکر با ابعاد (L/W/H) 5319/2050/1930 میلی متر و فاصله بین دو محور 3050 میلی متر است. 502 میلی متر بلندتر، 137 میلی متر باریک تر و 39 میلی متر پایین تر از مرسدس بنز کلاس G است. در مورد فاصله بین دو محور، 160 میلی متر بیشتر است.

این خودرو بر روی پلت فرم e4 قرار دارد و مجهز به سیستم کنترل بدنه هیدرولیک Disus-P است که به وسیله نقلیه اجازه می دهد تا 150 میلی متر بالا و پایین برود.

با وجود چنین ابعاد عظیمی، فقط یک 5 نفره است و گزینه ردیف سوم را ارائه نمی دهد. وزن ناخالص 3985 کیلوگرم و وزن محدود آن 3460 کیلوگرم است داده‌های منتشر شده توسط MIIT، .

U8 یک وسیله نقلیه الکتریکی با برد طولانی (EREV) مانند Li Auto است. این بدان معناست که دارای یک ICE است که به عنوان یک ژنراتور برق برای باتری کار می کند اما به چرخ ها متصل نیست. در این مورد، یک توربو 2.0 لیتری، یک باتری بلید 49.05 کیلووات ساعتی با ترکیب شیمیایی LFP را تامین می کند. این باتری با فناوری سلول به شاسی (CTC) تکمیل شده است، به این معنی که باتری در شاسی یکپارچه شده است. برد تحت شرایط CLTC 180 کیلومتر است و برد جامع با باتری کامل و مخزن سوخت 75 لیتری 1000 کیلومتر است.

یخ با موتورهای چهار برقی جفت شده است که هر کدام دارای قدرت 220 کیلو وات هستند. مجموع قدرت 880 کیلووات با حداکثر گشتاور 1280 نیوتن متر است. حداکثر سرعت به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده و شتاب 0 تا 100 3.6 ثانیه است.

طراحی ظاهری

معرفی شاسی بلند آفرود برقی بی وای دی YangWang U8 +عکس

طراحی بی وای دی یانگ وانگ U8 را ولفگانگ یوزف آیگر انجام داده و برای این کار المان‌های مدرن و پیشرو ماشین‌های آینده را با سبک و سیاق سنتی خودروهای آفرود ترکیب کرده است و می‌توان حالت‌هایی از لندرور دیفندر و نیسان پاترول را در ظاهر این شاسی بلند برقی دید.

زبان طراحی جدید بی وای دی که دروازه زمان و فضا (Gate of Time and Space) نام دارد، شامل جلوپنجره کهکشانی و بزرگی می‌شود که با چراغ‌های روز ترکیب شده است. خطوط صاف و حجم‌پردازی‌های برجسته، ظاهری قدرتمند به یانگ وانگ U8 داده است. به عنوان یک خودرو آفرود، طراحان سه نورافکن را روی سقف خودرو تعبیه کرده‌اند.

در نمای جانبی، با طرحی مدرن از لندرور دیفندر مواجهیم. گلگیرهای برجسته مربعی، چرخ‌های ۲۰ اینچی را احاطه کرده‌اند و روی آنها قاب مشکی رنگی با ظاهر خاص دیده می‌شود.

استفاده از خطوط صاف و شکسته برای طراحی چراغ‌های L شکل، درب صندوق و محفظه زاپاس در نمای عقب به اوج خود رسیده است و ظاهری کاملا جعبه‌ای به یانگ وانگ U8 داده است. در این نما، گلگیرها از بدنه خودرو بیرون زده‌اند و پهنا و عرض بیشتری به شاسی بلند آفرودی برقی داده‌اند.

طراحی داخلی

در داخل ماشین، چرم ناپا و 6 صفحه نمایش بزرگ پیدا می کنید: یک صفحه ابزار 23.6 اینچی برای راننده، یک صفحه کنترل مرکزی 12.8 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 23.6 اینچی دیگر برای کمک خلبان. دو صفحه نمایش دیگر برای سرنشینان عقب است که در پشت صندلی های جلو نصب شده اند و آخرین LCD روی کنسول بین صندلی های عقب قرار دارد. همچنین یک هدآپ نمایشگر واقعیت افزوده 70 اینچی و 22 بلندگو از Dynaudio وجود دارد.

U8 همچنین دارای سه شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و برخی فناوری‌های نه چندان رایج در خودرو، مانند دوربین حرارتی و تلفن ماهواره‌ای یکپارچه است. هر دو نسخه U8 دارای لاستیک زاپاس هستند.

مشخصات فنی

بی وای دی یانگ وانگ U8 روی یک شاسی نردبانی ساخته شده و دارای چهار موتور برقی است که سهم هر چرخ، یک موتور است. این موتورها هر کدام ۲۹۵ تا ۳۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ تا ۴۲۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کنند. سیستم چهار موتوره این شاسی‌بلند برقی، ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سیستم چهار چرخ متحرک معمولی است.

گشتاور برداری پیشرفته حالت خرچنگ (Crab Mode)، قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه به صورت درجا و توانایی شناور شدن روی آب در مواقع اضطراری، از ویژگی‌های خاص بی وای دی یانگ وانگ U8 است.

موتورهای الکتریکی یانگ وانگ U8 دارای استاندارد IP68 هستند که نشان‌دهنده ضدآب و ضدگرد و غبار بودن آنها است. بدین ترتیب، رانندگان بدون نگرانی می‌توانند با این خودرو برقی سفر آفرود روند.

سیستم چهار موتوره بی وای دی یانگ وانگ U8 حتی در زمان قفل شدن فرمان و ترکیدن لاستیک‌ها، تعادل و پایداری خود را حفظ می‌کند و به راننده این امکان را می‌دهد تا با لاستیک پنچر خودرو را با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت براند.

در اطلاعاتی که بی وای دی از یانگ وانگ U8 منتشر کرده، ظرفیت باتری اعلام نشده است، اما می‌دانیم از نوع Blade است که هم انرژی کافی را برای یک شاسی‌بلند بزرگ فراهم می‌کند و هم ایمنی لازم را برای بیراهه‌نوردی دارد.

مزایا و معایب

+ پیشرانه برقی قدرتمند

+ قابلیت آفرود بالا

+ طراحی ظاهری مدرن

نوع موتور چهار موتور برقی
ظرفیت باتری —–
قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار
گشتاور —–
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۳ ثانیه
سرعت —–
بُرد خودرو —–
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
نوع بدنه شاسی بلند
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۵۳۰۰ میلیمتر
عرض —–
ارتفاع —–
فاصله محورها ۳۰۵۰ میلیمتر
وزن خالص —–
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق —–
قطر رینگ ۲۰ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

حالت Wading و شناور

مانند هر آفرود خوب، U8 هم می تواند راه برود. نسخه Premium می‌تواند در عمق حداکثر 1000 میلی‌متر حرکت کند، در حالی که نسخه Master Edition به لطف غواصی می‌تواند تا عمق 1400 میلی‌متر حرکت کند.

هنگامی که حالت wading فعال می شود، وسیله نقلیه از حسگرهای خود برای نظارت بر محیط، عمق آب، وضعیت لغزش چرخ و غیره استفاده می کند. حالت شناور اضطراری زمانی که خودرو به عمق بیش از حد مجاز می رسد به طور خودکار فعال می شود.

هنگامی که فعال می شود، موتور احتراق بلافاصله خاموش می شود، Disus-P سیستم تعلیق را به حداکثر می رساند ، پنجره ها به طور خودکار بسته می شوند، سیستم تهویه مطبوع به گردش داخلی تبدیل می شود و سانروف باز می شود و یک خروجی اضطراری را فراهم می کند . علاوه بر این، خودرو عمق و وضعیت آب را روی صفحه کنترل مرکزی نمایش می دهد.

U8 می تواند 30 دقیقه روی آب بماند و با شتاب گیری و چرخاندن چرخ ها با سرعت 3 کیلومتر در ساعت به جلو حرکت کند. حتی می تواند در حین شناور بودن، چرخش تانک را انجام دهد. BYD تاکید می کند که فقط برای مواقع اضطراری مانند سیل است و نه برای سرگرمی عبور از دریاچه ها و رودخانه ها. جالب اینجاست که مواد بازاریابی آنها U8 شناور روی آب را دقیقاً در آن شرایط نشان می دهد. پس از فعال شدن حالت شناور اضطراری، خودرو باید برای بازرسی به مرکز خدمات آورده شود. BYD ادعا می کند U8 سطح IP68 ضد آب است.

قیمت یانگ وانگ U8؛ آفرودر برقی مدرن

بی وای دی یانگ وانگ U8 یکی از دو خودرویی است که کمپانی چینی از برند لوکس خود در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی کرده است. این خودرو ترکیبی از سنت خودروهای آفرودی و المان‌های ماشین‌های مدرن است و با چهار موتور برقی می‌تواند به راحتی از پس رقبای بیراهه‌نورد سنتی مثل لندرور دیفندر، نیسان پاترول و تویوتا لندکروزر بر آید. قیمت دقیق و زمان فروش بی وای دی یانگ وانگ U8 اعلام نشده، اما احتمالا خرید خودرو آفرودر برقی حدود یک میلیون یوان (۱۴۵ هزار دلار) هزینه داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.