معرفی شاسی بلند چینی بیجینگ X7

0

گروه بایک که نام آن از مخفف «هولدینگ صنعتی خودروسازی بیجنگ (پکن)» پدید آمده، یکی از خودروسازان چینی است که تعداد زیادی شرکت اقماری و برند را زیر چتر خود گرد آورده است. علاوه‌بر خودروهای سواری و شاسی­‌بلند، این شرکت به ساخت خودروی نظامی، اتوبوس، کامیون و ماشین‌­آلات کشاورزی هم اشتغال دارد. این شرکت با چند برند غیرچینی هم شراکت دارد و محصولات آن‌ها را برای عرضه به بازار چین مونتاژ می­‌کند که از میان آن‌ها می­‌توان به هیوندای و مرسدس‌بنز اشاره کرد.

بهترین شاسی بلند چینی قیمت شاسی بلند چینی مشخصات شاسی بلند چینی معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو

”بیجینگ X7 یک کراس‌­اور میان‌­سایز از بایک است است که براساس پلتفرم BMFA شکل گرفته است.“علاوه بر بایک (BAIC) به عنوان سازنده خودروهای سواری و کراس‌­اور، چندین برند دیگر شامل BAW, BJEV , سنوا، ویوانگ، هوآنسو و … در زیر چتر این خودروساز قرار می‌گیرند ولی براساس خبرهای جدید، این شرکت قصد دارد از این پس بر روی برند بیجینگ تمرکز کند و تمام محصولاتش را با این نام عرضه نماید.

بیجینگ X7 یک کراس‌­اور میان‌­سایز است که با الهام از کانسپت Yao و براساس پلتفرم BMFA شکل گرفته است.

فرم تیز و باریک چراغ‌های جلو با دیلایت داخل آن، جلوپنجره ذوزنقه‌­ای شکل با ابعاد نه چندان بزرگ، فرم عضلانی گلگیرهای عقب، شیب انتهای سقف، دستگیره­‌های تاشو، چراغ‌های باریک عقب با نوار کرومی بین آن‌ها و خروجی دوگانه اگزوز در سوی سپر عقب، چهره X7 را به صورتی هماهنگ و قابل قبول شکل داده است. رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی دو رنگ که با تایرهای ۲۳۵/۵۵ R19 ساخت هانکوک همراه شده نیز تاکید بیشتری بر طراحی اسپرت این کراس‌اور دارد.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای بیجینگ X7 به ترتیب برابر با ۴.۷۱، ۱.۸۹۲، ۱.۷۱۵ و ۲.۸ متر اعلام شده است.

مسیریاب با واقعیت افزوده مجازی، پشتیبانی از فرامین صوتی و حرکتی، تشخیص چهره و تنظیم خودکار صندلی براساس حافظه و کروزکنترل تطبیق­‌پذیر در تمامی سرعت‌ها، از مهمترین فناوری­‌های درنظر گرفته شده در سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به شمار می‌­آید.

۱۷ سامانه دستیار ایمنی برای بیجینگ X7 پیش‌­بینی شده که از میان آن‌ها می‌توان به سیستم پارک خودکار، دستیار ترافیک و سطح ۲ خودران اشاره کرد. این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده است.

فرمان سه شاخه، نمایشگر یکپارچه متشکل از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی و صفحه پشت آمپر، نمایشگر ۸ اینچی لمسی برای تنظیمات تهویه مطبوع در کنسول میانی و فرم خاص اهرم تعویض دنده، از مهمترین نکات قابل اشاره درمورد کابین بیجینگ X7 خواهد بود.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ef4b433a-2a44-4bd9-b8b2-4004beff0bff/Content/07637659161032033072.jpg

در تریم­‌های کامل‌ترX7، علاوه بر چراغ‌های LED استاندارد، دستیار نوربالا ، حسگر روشن شدن خودکار چراغ‌ها و دستیار فرمان‌پذیری چراغ‌ها نیز نصب شده است.

قوای محرکه بیجینگ X7 از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزین­‌سوز توربوشارژ تامین می‌شود، که ۱۸۸ اسب­‌بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می­‌دهد.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ef4b433a-2a44-4bd9-b8b2-4004beff0bff/article_637659159935779420_thumb_960_542.jpg

بنابر ادعای رسانه چینی که X7 را مورد بررسی قرار داده، سواری خودرو راحت و بی سروصدا بوده هرچند که با فشردن پا بر روی پدال گاز، صدای پیشرانه در کابین به مراتب افزایش می­‌یابد. میزان نیروی پیشرانه بیجینگ X7 و زمان لازم برای شتابگیری تا سقف ۸۰ کیلومتر برساعت راضی­‌کننده بوده، اما شتاب ثانویه در سرعت‌های بالاتر از صد کیلومتر برساعت چندان دلچسب نیست.

هرچند که با عبور از دورشمار ۳۵۰۰ دور بر دقیقه نیروی خروجی پیشرانه ناگهان افزایش می‌­یابد، ولی درکل می­‌توان گفت که عملکرد پیشرانه این خودرو بیشتر برای رانندگی در مسیرهای داخل شهر مناسب است.

سه حالت رانندگی اسپرت، نرمال و اقتصادی برای راندن بیجینگ X7 پیش‌­بینی شده که با انتخاب حالت نرمال، تمایل جعبه‌دنده به سبک کردن دنده‌ها در دور موتور کمتر از ۲۰۰۰ افزایش می­‌یابد.
کابین و امکانات بیجینگ X7

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/ef4b433a-2a44-4bd9-b8b2-4004beff0bff/Content/02637659160430490269.jpg

قیمت این خودرو بسته به تریم انتخابی، بین ۱۶,۱۵۰ تا ۲۲,۶۲۰ دلار تعیین شده که تقریباً در محدوده سایر رقبا همچون چانگان CS75 پلاس، سایک رووی RX5 و هاوال H6 قرار می­‌گیرد.

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که فروش ماهیانه این خودرو در سال ۲۰۲۰ در برخی ماه‌ها حتی از ۴ هزار دستگاه فراتر رفته ولی در سال جاری میلادی، تنها در ماه فوریه از مرز ۲ هزار دستگاه عبور کرده است درحالی‌که در سایر ماه‌ها از ۱۵۰۰ دستگاه فراتر نرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.