معرفی استون مارتین ونتیج 2025 کوپه + تصاویر

0

جدیدترین محصولات استون مارتین، نسخه‌ی جاده‌ای و مخصوص پیست از ونتیج هستند که با تغییر چهره و تجهیزات فنی، نیمه دوم سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهند شد.

aston martin vantage aston martin vantage 2025 محصولات جدید استون مارتین بهترین سوپر اسپرت مجله اتومبیل

مشخصات ظاهری و طراحی استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵

شاسی بلند DBX و کوپه اسپرت ونتیج، تولیدات بسیار مهم استون مارتین برای افزایش فروش عمومی هستند. ونیتج برای برند انگلیسی، ارزان‌ترین محصول محسوب می‌شود و البته رقبای پرتعداد از کشورهای مختلف دارد. هم‌اکنون آستانه قیمت استون مارتین DB12 به ۲۵۰ هزار دلار رسیده؛ اما هزینه خرید ونتیج ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ هزار دلار است. مکلارن ۵۷۰S و پورشه ۹۱۱GT3 در کلاس قیمتی استون مارتین ونتیج هستند.

اولین مدل ونتیج، به شکل نسخه‌ای از استون مارتین DB2، سال ۱۹۵۱ تولید شد. این شرایط تا ۲۰۰۳ ادامه داشت و خودروی ونتیج، زیرمجموعه‌ی سری DB بود؛ اما از سال ۲۰۰۵ تا امروز، جایگاه مستقل در سبد محصولات استون مارتین کسب کرد. ونتیج، موتور جلو میانی، دیفرانسیل عقب و دو نفره است، متفاوت از DB12 که امکان حمل ۴ سرنشین فراهم می‌کند.

استون مارتین ونتیج با ۷۴ سال سابقه‌ی تاریخی، از ۲۰۱۸ تا امروز تغییر نسل نداده است. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ چهره‌ی متفاوت از نسخه‌ی قبلی ارایه می‌دهد و بهبود فنی قابل توجه دارد. نمای اصلی خودرو با چراغ‌های کشیده در راستای بدنه، جذاب به نظر می‌رسد. دستگیره‌های مخفی‌شونده، خطوط حجم‌دهنده روی درهای ورودی، چرخ‌های ۲۰ اینچ و نمای خاص کاپوت عقب، ونتیج ۲۰۲۵ را متفاوت از نسخه‌ی قدیمی نشان می‌دهد.

کابین و فضای داخلی ونتیج ۲۰۲۵

در کابین، نمایشگر لمسی زیر خروجی هوا نصب شده است تا دید راننده و دیگر سرنشینان را محدود نکند. این بخش، با افزایش ارتفاع کنسول و جوی استیک، قابلیت دسترسی بسیار خوبی دارد. فرمان و بخش اصلی داشبورد، چرم دست‌دوز دارند و ادوات فیبرکربن با کلیدهای سیاه‌رنگ، حس یک خودروی لوکس اسپرت را به خوبی فراهم می‌کنند.

مشخصات فنی و پیشرانه استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵

V-12 Aston Martin Vantage ممکن است مفهومی از گذشته باشد، اما این شرکت بریتانیایی در حال انجام کارهای باورنکردنی برای موتور 4.0 لیتری V-8 دست ساز خودروی خروجی برای خودروی اسپورت مدل 2025 به روز شده است. قدرت 30 درصد و گشتاور تا 15 درصد افزایش یافته است، و ظاهر آن شاید در حال حاضر بسیار کمتر بحث برانگیز باشد، که بازتاب خودروهای اسپرت سنتی تر و بزرگتر DB12 در خانواده است. در اینجا همه چیز جدید با Vantage 2025 است.

پیشرانه 4 لیتری V-8 آستون مارتین ونتیج 2025 اکنون با قدرت 655 اسب بخار و گشتاور 590 پوند فوت، افزایش 155 اسب بخاری و 85 پوند فوت نسبت به خودروی خروجی به لطف پروفایل های بادامک اصلاح شده، نسبت تراکم بهینه، و بزرگتر خوب است. توربوشارژرها و سیستم خنک کننده بهبود یافته با سه رادیاتور اضافی اضافه شده است. شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت در 3.4 ثانیه با تکیه بر چرخ های عقب و سیستم کنترل پرتاب جدید و قابل تنظیم و با حداکثر سرعت جدید 202 مایل در ساعت می رسد. نسبت درایو نهایی به 3.083:1 کاهش یافته است و همه چیز همچنان به یک گیربکس 8 سرعته خودکار ZF متصل است.

ساختار آلومینیومی چسبانده شده با توزیع وزن 50:50 همراه با سفت شدن بیشتر زیر بدنه عمل می کند. عضو متقاطع بدنه جلو برای افزایش سفتی نقطه نصب برای تعلیق جلوی دو استخوانی تنظیم شده است، با استحکام بیشتر از یک مهاربند متقاطع موتور جلو بهبود یافته که سبک‌تر و قوی‌تر است. برج های تعلیق عقب نیز تقویت جانبی برای بهبود 29 درصدی در سفتی تحت بار در پیچ دریافت می کنند. در مجموع، تغییرات باید منجر به کنترل دقیق تر شود تا با افزایش قدرت همگام شود. این خودرو بر روی دمپرهای تطبیقی ​​به روز شده با افزایش «500 درصدی» در پهنای باند توزیع نیرو بر روی تنظیمات سخت افزاری خروجی و همچنین برای تنظیم دقیق تر در حالت های مختلف درایو سوار می شود.

در داخل کابین یک سیستم صوتی جدید Bowers & Wilkins، دریچه‌های هوای باریک جدید، سوئیچ‌های لمسی روی کنسول مرکزی، یک صفحه نمایش لمسی جدید 10.25 اینچی سازگار با برنامه مالک آستون مارتین برای اتصال به برنامه‌ها و برنامه‌های تلفن مرتبط، ناوبری نقشه سه بعدی با چه سازگاری با 3 کلمه، و شامل اتصال 4G LTE. فضای داخلی با پوسته های دست دوخته Bridge of Weir پوشیده شده است.

Vantage جدید با چرخ‌های آلیاژی فورج کاری شده 21 اینچی با لاستیک‌های 275/35 R21 (103Y) جلو و 325/30 R21 (108Y) عقب میشلین Pilot Sport S 5 عرضه می‌شود، با سه طرح اولیه چرخ و یک چرخ در طراحی جدید برنزی این برند موجود است. که سال گذشته در DB12 عرضه شد. ترمزهای کربن سرامیکی یک گزینه هستند و تا 60 پوند وزن خودرو را کاهش می دهند.

بدنه به طور کلی حدود 1.2 اینچ پهن تر از قبل است، با طراحی جلوپنجره 38 درصد بزرگتر که اجازه می دهد تا 29 درصد جریان هوا را به سیستم خنک کننده بهبود بخشد. در سمت پایین خودرو، خطوط کناری نمادین آستون بازگشته اند و درب بدون قاب وجود دارد، در حالی که اگزوز چهارگانه اکنون در عقب بزرگتر شده است. گزینه ای برای رنگ آمیزی یک ویژگی یا رنگ کنتراست به عنوان یک نوار، رژ لب در اطراف مشبک و/یا پرکننده عقب در دسترس است.

قیمت ونتیج ۲۰۲۵

ما انتظار داریم قیمتی نزدیک به 200,000 دلار به لطف همه عملکرد بهبود یافته در زمانی که انتظار می رود تحویل Vantage 2025 در اوایل سه ماهه دوم سال جاری آغاز شود.

استون مارتین از تغییرات گسترده در شاسی ونتیج ۲۰۲۵ خبر داده است. این بخش، عملکرد عالی هنگام مانورهای پیچیده خواهد داشت و کیفیت رانندگی را بهبود خواهد داد. همچنین ساختار فنربندی و سیستم تعلیق نیز متحول شده است تا فرمان‌پذیری خودرو، خصوصا برای لذت از پیست مسابقه، کاملا توسط راننده احساس شود.

تولید انبوه استون مارتین ونتیج ۲۰۲۵ با آستانه قیمت ۱۹۰ هزار دلار، تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود مدل کروک (کانورتیبل) هم به زودی رونمایی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.