راهنمای تعمیرات و نگهداری موتور کوییک و ساینا

0

راهنمای تعمیرات و سرویس موتور کوییک

از آنجایی که موتور کوییک و ساینا هر دو از پیشرانه M15  استفاده می کنند. این راهنمای برای خودروی ساینا نیز کاربردی می باشد.

این دو خودرو از لحاظ فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند و هر دو از پیشرانه M15 یا همان موتور ارتقایافته پراید نیرو دریافت می‌کنند. حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۱۵۰۳ سی‌سی برابر با  ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که به ترتیب، در دور موتور ۵۳۰۰ و ۴۰۰۰ آر پی ام به دست می‌آیند. یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیروی این پیشرانه را به سوی چرخ‌های جلو بر عهده‌ گرفته است.

تفاوت کوییک S با کوییک G دفترچه کوییک S قیمت کوییک S مشخصات کوییک S معایب و مزایای کوییک S موتور کوییک S چیست نمادی داخلی کوییک S مصرف سوخت کوییک آر مصرف بنزین کوییک چقدره بررسی مشکلات خودرو بررسی خودرو بررسی خودروهای جدید تست و بررسی خودرو بررسی خودروسازی ایران مقایسه کوییک مقایسه کوییک با پژو 405 بهترین خودرو ایرانی مجله اتومبیل معرفی خودرو مجله خودرو تعمیرات تخصصی کوییک موتور کوییک چند سوپاپه

ناگفته نماند که شرکت سایپا ساخت مدل‌های اتوماتیک دو خودرو را نیز در برنامه جای داده و چند دستگاهی نیز روانه بازار کرده است؛ اما تاکنون شاهد حضور گسترده آنها در بازار نبوده‌ایم. مطالعه جدول زیر، تمامی مشخصات فنی را در مقایسه کوئیک و ساینا در اختیار شما می‌گذارد:

ساینا کوئیک مدل خودرو
4سیلندر خطی-M15

یورو4

4سیلندرخطی M15 یورو4 پیشرانه
1503 سی‌سی 1503 سی‌سی حجم موتور
87 اسب‌بخار 87 اسب‌بخار حداکثر قدرت
128 نیوتن‌متر 128 نیوتن‌متر حداکثر گشتاور
دستی پنج‌سرعته دستی پنج‌سرعته گیربکس
7.02 7.14 مصرف سوخت (ترکیبی)

لیتر در 100کیلومتر

12.8 ثانیه 13 ثانیه شتاب 0 تا 100
41 لیتر 41 لیتر ظرفبت باک سوخت
175 km/h 160 km/h حداکثر سرعت

 

دانلود راهنمای تعمیرات و سرویس موتور کوییک

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.