معرفی خودرو برابوس راکت 930 +عکس

0

شرکت برابوس با اعمال تغییراتی بر مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس، خودرویی هیجان­‌انگیز با نام راکت 930 را معرفی کرده است.

هیچ یک از روح‌ها، زنده یا غیر آن، نمی‌گویند: «مرسدس-AMG S 63 E عملکرد من کند است» .خانه تیونینگ آلمانی برابوس یک مرسدس AMG S 63 E Performance معمولی، روزمره و معمولی را انتخاب کرد و روی آن ساخت. بالاخره یک فیبر کربن کمی در معرض بین دوستان چیست؟ اسپویلر جلوی برابوس 930 دارای لبه های جانبی برآمده است که هدف بالاتری فراتر از بهبود ظاهری دارد. با در نظر گرفتن نتیجه گیری تونل باد، تیونر آلمانی با عملکرد بالا نیروهای بالابر را در محور جلو کاهش داد تا پایداری در سرعت بالا بیشتر شود.

همانطور که اگر معماری دو توربوی موتور احتراقی چهار لیتری به اندازه کافی ترسناک نبود، ارتقاء عملکرد برابوس از یک جفت توربوشارژر سفارشی با کمپرسورهای دو اینچی (52 میلی متری) تشکیل شده است. این افزودنی خروجی پیستون را از 900 نیوتن متر (664 پوند فوت) به 980 نیوتن متر (723 پوند فوت) و از 450 کیلووات 612 اسب بخار 9 (604 اسب بخار) به 544 کیلووات / 740 اسب بخار (730 اسب بخار) افزایش می دهد. برای افزودن هوای تازه به مجموعه آتشین، جلوپنجره رادیاتور شکاف دارای یک جفت ورودی متقارن کربن در معرض RamAir است.

موتور الکتریکی در محور عقب خروجی را به حداکثر 1510 نیوتن متر و 684 کیلووات/930 اسب بخار (1114 پوند فوت و 917 اسب بخار قدرت) تکمیل می کند، از این رو در نام گذاری خودرو ‘930’ است. تقویت زیبایی شناختی کربن با اتصالات ورودی هوای جانبی – ادغام شده در پیش بند جلو – که رادیاتورها و ترمزها را خنک می کند، ادامه می یابد. در عقب، یک دیفیوزر کربن، چهار نوک اگزوز کربن/تیتانیومی ۷۶ میلی‌متری (سه اینچی) و یک اسپویلر کربنی ماهیت نه چندان ترکیبی این موشک لوکس را نشان می‌دهد .

به واسطه تغییراتی که توسط تیونر آلمانی اعمال شده و همچنین بررسی‌های بعدی در تونل باد، نیروی رو به بالا در محور جلو کاهش و پایداری خودرو در سرعت‌های زیاد افزایش یافته است.

احتمالا به نظر مهندسان برابوس، خروجی 604 اسب‌­بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر پیشرانه 4 لیتری توئین توربو مرسدس AMG S 63 E پرفورمنس چندان کافی نبوده پس با نصب دو توربوشارژر سفارشی با کمپرسورهای 52 میلیمتری و تغییر فیلتر هوای استاندارد به نمونه­‌های کربنی ساخت RamAir، این اعداد به 730 اسب­‌بخار قدرت و 980 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. با ورود موتور برقی روی محور عقب به مدار، مجموع خروجی سامانه به 917 اسب­‌بخار (930 PS) قدرت و 1510 نیوتن‌متر گشتاور می­‌رسد. بنابراین مشخص شد که نام برابوس 930 به چه دلیل انتخاب شده است.

به لطف تغییرات پیشرانه و بهبود آئرودینامیک، این سدان 2600 کیلوگرمی با طول 5.34 متری بدنه، می­‌تواند ظرف 3.2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت هم از 250 به 290 کیلومتر برساعت رسیده، هرچند که بازهم به صورت الکترونیکی محدود شده است.

بسته به حالت رانندگی، ارتفاع بدنه تا 10 میلی‌متر پایین‌­تر می‌­رود، درحالی‌که در حالت اسپرت، صدای اگزوز هم افزایش می­‌یابد. البته با فعالسازی سامانه Coming Home یا بازگشت به خانه، می‌­توان از سلب آسایش همسایگان جلوگیری کرد.

مسیرهای جدید جریان هوا برای بهبود خنک­‌کاری رادیاتور و ترمزها، دیفیوزر عقب، چهار خروجی کربن-تیتانیوم اگزوز به قطر 3 اینچ و باله کربن، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این سدان لوکس به شمار می‌­آید. بدنه برابوس 930 بر رینگ‌های 22 اینچی ZM پلاتینیوم ادیشن با طرح 20 پره استوار شده است.

برابوس از تغییر فضای کابین 930 غافل نبوده و از چرم باکیفیت با الگوی صدف دریایی، برای روکش صندلی‌ها استفاده کرده است. نشان 77 روی بخش کناری هریک از صندلی‌ها، به سال تاسیس برابوس یعنی 1977 اشاره دارد.
مترجم : باما

منبع : autoevolution.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.