قیمت و مشخصات فراری فوق سریع ۸۱۲ مدل ۲۰۱۸ + تصاویر
فراری فوق سریع ۸۱۲ مدل ۲۰۱۸؛ یک ۱۲ سیلندر تمام عیار ،قیمت فراری f12 در ایران ،فراری f12 برلینتا ،مشخصات فراری f12 ،فراری f12 2017 ،فراری f60 ،فراری ff ،فراری اف ۱۲
فراری ۸۱۲ در واقع بازطراحی از مدل F12 برلینتا به حساب می آید. البته تغییر زیادی در چرخ ها صورت نگرفته و مهندسین فراری ترجیح داده اند تا تمرکز خود را بر روی اعمال تغییرات بیشتر در موتور، شاسی و آئرودینامیک ماشین بگذارند و با این کار و ادغام آن با قابلیت های محبوب برلینتا و عملکرد مسابقه ای F12 و چاشنی چابکی و انعطاف پذیری، مدل رویایی ۸۱۲ را تولید کردند.
ترفندی که در موتور این ماشین به کار رفته در واقع سیستم سوخت پرفشاری است که در آن استفاده شده است که بر طبق ادعای مسئولین فراری برای اولین بار در صنعت خودروسازی از این روش استفاده شده است؛ این سیستم قادر به کار در فشار ۵۰۷۶ پوند بر اینچ مربع است و با همین قدرت می تواند سوخت را به محفظه احتراق وارد کند و از این طریق تعادل مناسبی بین عملکرد و خروج دود برقرار می کند.
ناپولیتانو در ادامه می افزاید، ما موتوری با حداکثر کارایی در سرعت های بالا میخواستیم که در مدل ۸۱۲ فوق سریع توانستیم به خواسته خود دست پیدا کنیم. موتور ۸۰۰ اسب بخاری این ماشین قادر به ۸۵۰۰ دور در دقیقه کار می کند که تنها ۴۰۰ واحد از موتورهای ۱۲ سیلندر بزرگ کمتر است. حداکثر گشتاور این ماشین نیز ۵۲۹ پوند – فوت است که می توان خروجی ۷۰۰۰ دور در دقیقه موتور را در این نرخ دید و این در حالی است که با گشتاور ۴۲۴ پوند- فوت شاهد خروجی ۳۵۰۰ دور در دقیقه ای موتور هستیم. اما این موارد باعث شگفتی ما از قدرت این موتور نشده است و تنها به بیان چگونگی ایجاد این میزان قدرت پرداختیم.
فراری ۸۱۲ اولین فراری تاریخ است که از فرمان برقی استفاده می کند و این یک ابتکار هوشمندانه از جانب استفانو واریسکو، رییس بخش داینامیک این خودرو است که فرمان برقی را جایگزین سیستم هیدرولیک قدیمی کرد. بعد از انجام تست های EPS برای بهبود تنظیمات فرمان هیدرولیکی مدل F12 برلینتا، تیم واریسکو به این فکر افتادند تا از روش های جدید برای افزایش کارایی نسل پنجم سیستم فوق پیشرفته کنترل لغزش به طرفین فراری (SSC 5.0 ) استفاده کنند. نتیجه اعمال این تغییرات این بود که برای کمک به راننده در کنترل چرخ ها در لحظات تغییر گشتاور ماشین، از سیستم برقی در فرمان استفاده شود.
بدون شک یک ترفند خاص در زمینه لمس تایرها و زمین در سیستم جدید فرمان فراری به کار رفته است که فرماندهی این ماشین را اینقدر نرم و روان کرده است به طوری که نرم تر از فرمان این فراری تا قبل از این در هیچ یک از محصولات فراری دیده نشده است. واریسکو در این ارتباط می گوید: ما اینکار را برای راحتی هر چه بیشتر راننده و کمک به کنترل هر چه بهتر ماشین انجام دادیم و ترفند به کار رفته هیچ ارتباطی به فناوری خودران یا کاربرد کنترل خودکار فرمان ندارد.
فراری با مانوری که با ماشین جدیدش یعنی ۸۱۲ فوق سریع در جاده های کوهستانی و پرپیچ و خم مارنلو انجام داد، در واقع مانور قدرتی از میزان چابکی این ماشین به نمایش گذاشت. این ماشین همچنان در زمره کوپه های بزرگ . عضلانی طبقه بندی می شود و این موضوع را می توان از تایرها و دستگیره های بزرگ و حتی فرمانی که بر هر چهار چرخ ماشین کنترل دارد، متوجه شد. با این حال، این ماشین با توجه به کمک فنرها و سیستم تعلیق عالی که داشت از پس مسیر کوهستانی سخت به خوبی بر آمد و هرگز مانند دیگر رقبای هم کلاس خود در سربالایی ها دچار لرزش نشد.
با این حال از لحاظ طراحی باید گفت که ۸۱۲ در واقع زیباترین فراری تاریخ لقب نمی گیرد. اما با این حال از لحاظ پیمودن مسیرهای طاقت فرسا و سخت، بدون شک یکی از بهترین فراری های تاریخ است. متئو بیانکالانا رییس بخش آیرودینامیک فراری در این ارتباط می گوید، ایده اصلی در طراحی این ماشین این بوده است که بدنه آن طوری طراحی شود که دانفورس لازم برای حرکت روان تر ماشین ایجاد شود به طوری که از حالت درگ ماشین کاسته و به ایجاد دانفورس در قسمت زیر ماشین کمک شود.