آموزش نحوه تعویض پمپ بنزین پی کی PK معمولی +تصاویر

3
(ایجاد دریچه تعویض پمپ بنزین )
یکی از مشکلات پی کی معمولی اینکه متاسفانه دریچه ای برای تعویض پمپ بنزین یا رفع اشکال احتمالی شناور و ادوات برقی این قسمت وجود نداره.. و اگر نیاز به تعوض یا تعمیر تو این قسمت باشه باید باک رو باز کرد و کلی دنگ و فنگ و زمان و هزینه که در نهایت دسترسی به پمپ و ادوات دیگه فراهم بشه..

راه حل ساده تر ایجاد یه دریچه درست روی باک کف صندوق عقبه ماشینه
اول از همه باید حتی المکان باک تقریبا خالی باشه یا بنزین تو باک کم باشه..سرباطری منفی رو هم بر میداریم
خوب تشریف میبرید قسمت عقب ماشین تو همین نقطه که عکسشو روئیت میکنید توسط یک عدد پیچ کوشتی ضربه ای از جنس وانادیوم که قبلا نوکش رو مثل چاقو با سنگ تیز کردید خیلی با دقت و با حوصله ضربه زدن رو شروع میکنید.. به صورت اریب نه مستقیم چون باک و لوله خروجی بنزین با یه فاصله کم زیر کف فلزی ماشین قرار گرفته و باید خیلی دقت کنید..که آسیب نبینند( تذکر فکر استفاده از فرز و اینا رو هم از مخیله گرامیتون خارج کنید که خدای ناکرده با ماشین تشریف نبرید ملاقات اموات…)

محل شروع و قسمتی که روی کف باید یک سوراخ مربع ایجاد بشه کاملا تو عکس مشخصه.. از سمت چپ باید شروع به برش کنید و با دقت پیشروی کنید

نتیجه تصویری برای تعویض پمپ بنزین پی کی
قسمت خطرناک کار برش عمودی ضلعه سمت چپه چون کابل ارتباطیه برق پمپ بنزین و کابل گیج بنزین دقیقا با فاصله خیلی کم از کف ماشین و باک قرار گرفته و اگه دقت نکنید احتمال قطع شدن این کابلها هست و داستان دارید

تصویر مرتبط

مسئله مهم دیگه اینکه.. چهار تا کابل مستقیم از سیم کشیه ماشین اومده و وصل شده به مجموعه پمپ و ادواتش و متاسفانه هیچ سوکتی این وسط وجود نداره… پس شما تشریف میبرید یک عدد سوکت نر و ماده چهار فیش تهیه میفرمائید و مثل عکس زیر یه قسمت سوکت به سیم کشی و قسمت دوم به مجموعه پمپ وصل نمده و عایق بندی درست درمون رو هم مثل عکس انجام میدید

نتیجه تصویری برای تعویض پمپ بنزین پی کی

از این به بعد با وجود این سوکت خیلی راحت برای تعویض و تعمیر اول سوکت جدا میشه بعد پیچای دور تا دور پمپ باز میشه و اون مجموعه درسته میاد تو دستتون..

نتیجه تصویری برای تعویض پمپ بنزین پی کی

وقتی مجموعه پمپ بنزین رو جدا کردین.. پمپ بنزین که داخل یه محفظه پلاستیکه روئیت میشه..با چهار تا پیچ بسته شده به مجموعه.. یه سوکت برق از بالا بهش متصله و یه شیلنگ خروجی بنزین.. که وقتی همه ارتباطات و اتصالات جدا بشه پمپ از مجموعه جدا میشه

در نهایت محفظه پلاستیکی و پمپ از مجموعه جدا میشه که باید کپسول فلزی پمپ هم از وسط اون او دو تا پلاستیک غلافش بیاد بیرون که راحت با آزاد کردن خار پلاستیکیه بینشون انجام میشه ..

اینم عکس از مجموعه شناور و ادوات گیج بنزین و شاسیه فلزیه مربوطه.. که پمپ جهت تعویض ازش جدا شده

خوب حالا تشریف میبرید یک عدد پمپ بنزین پراید انژکتور تهیه میکنید ترجیحا شرکتی.. که حالا من از سایپا یدک این رو تهیه کردم ظاهرا هم بوشه ..حالا اصل بودنش..الله اعلم ؟؟؟

تو عکس زیر سمت چپ پمپ بنزین قدیمی پی کی و سمت راست پمپ بنزین نوی بوش پرایدی..تو عکس هم مشخصه که پمپ پرایدی یه مقداری قسمت فلزیش کوتاهتره پس اگه به همین شکل داخل اون غلاف پلاستیکیه قهوه ای رنگ نصب بشه..اون تو لق لق میزنه و درست کارش رو انجام نمیده حتی امکان داره ارتباطات و اتصالاتش جدا بشه و داستان بشه..پس…..

راه حلش استفاده از دو تا واشر لاستیکیهه که این فضا رو پر کنه شکل زیر

بعد هم تو اون غلاف پلاستیکیه قهو ه ای رنگ دو تیکه قرار میگیره و در نهایت مجددا ارتباطات سوکت برق و خروجی شیلنگ بنزین نیز بهش وصل میشه و پیچهاش هم بسته میشه..

کار تمومه… با دقت مجموعه پمپ و متعلقات جاش نصب میشه.. سوکت پمپ وصل و کار تمام..

تنها موردی که میمونه اینکه باید یه دریچه فلزی مناسب برای اون شکاف مربعی که ایجاد کردیم درست کنیم که اونم خیلی ساده است یه ورق فلزی نازک دو میل مربع به همون ابعاد…. و با چهار تا پیچ خودکار روی اون قسمت بسته میشه .

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. غلامعلی کشانی می گوید

    سلام و درودها،
    بابا بارک‌الله!
    دست‌ات درد نکنه استاد!

    من که جرات و حوصله‌ی این کارها رو ندارم.
    اما متنی که نوشته‌ای، اولا خیلی صمیمانه و روان است، ثانیا حکایت از این می‌کنه که خودت دست‌ات تووی کاره و هوایی حرف نزده‌ای. تمام هشدارها را هم به زبون لریِ صمیمانه حالی‌مون کرده‌‌ای.
    باید همه‌مون از امثال شما یاد بگیریم. مخصوصا سوات‌دارها.

    راست‌اش،‌ من نویسنده و مترجم هستم و سعی کرده‌ام که از منطق و استحکامِ حرف‌ زدن امثال شما دوستان یاد بگیرم.

    غلامعلی کشانی
    سایت عدم خشونت؛
    کانال تلگرامی گاه فرست
    کانال تلگرامی آهستگی سادگی

  2. سام می گوید

    خیلی عذر میخام ماشین من پی کی هست

  3. سام می گوید

    سلام‌ببخشید من ابتدا اون سوکت زرد رنگ بالای پمپ هست قطع کردم‌ همونکه ب اون سیم اصلی ک چهار تا سیم ک برنگ ابی قرمز و سیاه وسیاه هست قطع شده الان هرچقدر وصل میکنم پمپ صداش نمیاد روشنم نمیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.