رونمایی از کراس‌ اور تمام برقی مرسدس‌ بنز EQC 2019 +عکس و مشخصات

0

با معرفی مدل کاملاً برقی مرسدس‌بنز که با نام EQC و در سوئد معرفی شده، به نظر می‌رسد مبارزه میان شرکت‌های خودروسازی برای تنوع بخشیدن به طیف مدل‌های برقی هر روز جدی‌تر از قبل می‌شود.

باطری‌های لیتیوم یون این خودرو مجموعاً ۸۰ کیلووات ساعت توان داشته و طبق استانداردهای جدید اروپا قادر هستند با یک مرتبه شارژ کامل، EQC را تا شعاع ۴۵۰ کیلومتر به حرکت درآورند.

 معرفی خودرو شاسی بلند  محصولات جدید مرسدس بنز  قیمت شاسی بلند برقی  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  مرسدس بنز EQC  خودرو الکتریکی  شاسی بلند هیبریدی  Mercedes EQC 2019

این خودرو که قرار است با آئودی e-tron به رقابت بپردازد، پیش از این به عنوان خودرویی مفهومی و با نام EQ معرفی شده بود. یکی از نقاط تمایز نسخه نهایی با کانسپت را می‌توان در نمای جلو یافت، جایی که پنل مشکی رنگ ناحیه پایین چراغ‌های جلو و جلوپنجره را پوشانده است. به لطف چراغ‌های اپتیک جلو که با سیستم LED مرتبط هستند، EQC در تاریکی شب می‌تواند محیط اطراف را به خوبی روشن کند.

هرچه از نمای جلوی EQC به سمت کناره‌ها حرکت کنیم، ورودی‌های هوا در سپر و گلگیر جلو با رنگ مشکی براق نظر را جلب می‌کنند. پس از آن فرم پویای بدنه و خط سقف خودرو چشم را می‌نوازد و در انتها، روی گلگیر عقب سمت شاگرد محل شارژ خودرو قابل مشاهده است.

کراس‌اور برقی مرسدس‌بنز EQC

در بیشتر کراس‌اورهای امروزی می‌توان ریل‌های سقفی را مشاهده کرد ولی این قطعه از EQC حذف شده و مرسدس نیز علت این کار را تلاش برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر در این خودرو عنوان کرده است. تلاش برای کاهش مقاومت بدنه در برابر هوا در طراحی رینگ‌های خودرو نیز موثر بوده و از رینگ‌های سبک وزن در EQC استفاده شده که البته خریداران امکان انتخاب اندازه‌های ۱۹ الی ۲۱ اینچی را خواهند داشت.

کراس‌اور برقی مرسدس‌بنز EQC

در نمای عقب EQC شاهد سبک طراحی مشابه با سایر شاسی‌بلندهای شرکت مرسدس‌بنز هستیم. البته تفاوت بارز این خودرو در بخش عقب نسبت به بقیه اعضای خانواده را می‌توان در نواری دانست که چراغ‌های عقب را به هم مرتبط ساخته است. در پایین سپر عقب نواری مشکی از جنس پلاستیک نصب شده که قطعات کرومی را در خود جای داده است. این تجهیزات برای شبیه‌سازی فرم ظاهری دو خروجی اگزوز استفاده شده‌اند تا EQC در نمای عقب کمبودی نداشته باشد.

با ورود به فضای کابین با طراحی بسیار مدرنی روبه‌رو می‌شویم که شایسته چنین خودروی مدرنی نیز هست، هرچند که در این بخش نیز شباهت‌هایی با سایر محصولات مرسدس وجود دارد.

کراس‌اور برقی مرسدس‌بنز EQC

طراحی داشبورد EQC تحت تاثیر نواری پهن است که از داشبورد خودرو شروع به حرکت کرده و تا روی پوشش داخلی درها امتداد می‌یابد. فرمان خودرو همان فرم آشنای سه شاخه را داشته و برای بخش پشت آمپر از صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی استفاده شده است. اما نکات متفاوتی نیز وجود دارد که به طراحی EQC هویتی منحصربه‌فرد بخشیده، که یکی از جالب‌ترین آن‌ها را می‌توان پوشش قطعات ورودی‌های هوا دانست که به رنگ رزگلد رنگ‌آمیزی شده‌اند. ویژگی جالب دیگر را می‌توان دکمه‌های متالیک سیستم صوتی دانست که مشابه آن‌ها را پیش از این در آمپلی فایرها شاهد بوده‌ایم.

برای پوشش صندلی‌های منحصربه‌فرد این خودرو از چرم مشکی استفاده شده که بخش مرکزی آن بسته به سفارش خریدار می‌تواند آبی ایندیگو یا بژ باشد. مرسدس اعلام کرده که در ساخت بسیاری از قطعات داخلی این خودرو از مواد بازیافتی استفاده کرده که بخش ذکر شده نیز یکی از آنهاست. تجهیزات دیگری همچون سیستم صوتی برمستر یا قطعات چوبی در کابین نیز در صورت سفارش خریدار، قابل نصب خواهد بود.

نتیجه تصویری برای ‪EQC‬‏

حالا که صحبت از آپشن شد، بد نیست اشاره کنیم که بنا به سفارش مشتری امکان انتخاب سه تریم مختلف برای سپرهای جلو و عقب EQC وجود دارد.امکان انتخاب مجموعه ظاهری AMG نیز برای این خودرو فراهم شده که شامل رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی AMG نیز خواهد شد.

پکیج AMG شامل مواردی چون پدال‌های ساخته شده از استیل ضدزنگ، صندلی‌هایی با روکش چرم و پارچه و پوشش کف خودرو با نشان AMG نیز خواهد شد. در این مجموعه امکان سفارش پوشش چرم طبیعی به همراه تریم فیبرکربن نیز وجود دارد.

اگر تمام این‌ها برای راضی نگه داشتن خریدار کافی نباشد، می‌توانند یک پکیج هنری که شامل قطعاتی با پوشش رزگلد است، را برای تجهیزات داخل خودرو سفارش دهد.

https://cnet1.cbsistatic.com/img/Mrzplm8_5fAKemScQUGh9cP8ybA=/1600x900/2018/08/31/89e148db-4dc7-43a8-9d3f-f8654da1e43a/2019-mercedes-benz-eqc-0014.jpg

یکی از سوال برانگیزترین بخش‌های هر خودروی برقی معمولاً پیشرانه آن است. EQC در این بخش نیز خوب ظاهر شده و از موتورهای برقی بهره می‌برد که هرکدام قدرت را به یک محور ارسال می‌کنند. توان این دو موتور در مجموع برابر با ۴۰۲ اسب‌بخار بوده و گشتاوری معادل با ۷۶۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. به لطف این پیشرانه نیرومند، EQC قادر است در ۵٫۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یافته و حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با ۱۸۰ کیلومتربرساعت است. باطری‌های لیتیوم یون این خودروی چهارچرخ محرک مجموعاً ۸۰ کیلووات ساعت توان داشته و طبق استانداردهای جدید اروپا قادر هستند با یک مرتبه شارژ کامل، EQC را تا شعاع ۴۵۰ کیلومتر به حرکت درآورند.

کراس‌اور برقی مرسدس‌بنز EQC

به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در شرایط غیرضروری تنها پیشرانه برقی جلویی مشغول به کار بوده و EQC به صورت تک محور به حرکت خود ادامه می‌دهد.سیستم شارژ EQC به مدارهای خنک‌شونده توسط آب تجهیز شده که ظرفیتی برابر با ۷٫۴ کیلووات دارند. برای افرادی که به شارژ سریع تمایل داشته باشند، می‌توانند از مجموعه انحصاری شرکت مرسدس استفاده کنند که سه برابر سریع‌تر از سیستم استاندارد عمل می‌کند. مرسدس‌بنز درباره جزئیات اطلاعات بیشتری منتشر نکرده اما اعلام کرده که باطری‌ها به کمک این سیستم، در مدت زمان ۴۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ خواهند شد.

 معرفی خودرو شاسی بلند  محصولات جدید مرسدس بنز  قیمت شاسی بلند برقی  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  مرسدس بنز EQC  خودرو الکتریکی  شاسی بلند هیبریدی  Mercedes EQC 2019

مرسدس در نظر دارد تا EQC را در تاسیسات واقع در شهر برمن در آلمان و همچنین در کارخانه خود واقع در شهر پکن در چین تولید نماید.هنوز درباره قیمت این خودرو جزئیات دقیقی منتشر نشده اما پیش‌بینی می‌شود ظرف چندماه آینده در این مورد نیز اطلاع‌رسانی شود.

At debut, the EQC will use a 70 kWh battery pack that would allow it to travel for about 310 miles (500 km) on a single full charge. The figures were generated using the NEDC standard, which means the real-life range might be a tad lower, at around 250 miles (roughly 400 km).

The Li-ion battery pack will come from Daimler subsidiary Accumotive plant in Kamenz. Inside the EQC, it will power two electric motors – each positioned on one axle – for a system output of 300 kW (402 hp) and 516 lb-ft (700 Nm).

The EQC is expected to tip the scales at around 2,000 kg (around 4,409 lb). Even so, the EV will be able to accelerated from 0 to 62 mph (100 km/h) in five seconds, more or less.

مترجم :عماد رحمتی‌راد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.