نسل جدید رنجروور اووک معرفی شد + قیمت و مشخصات

0

پس از گذشت هفت و نیم سال از عرضه نخستین نسل ،رنجروور نسل جدید کراس اوور جذاب و لوکس اووک را معرفی کرد.نسل دوم این خودرو با ظاهری گیراتر بسیار شبیه به نسخه ولار شده است.اووک جدید آمده است تا با استفاده از فناوری های پیشرفته  و فضای داخلی بزرگتر ادامه دهنده موفقیت های نسل پیشین خود باشد و رقبای قدرتمند خود را به چالش بکشید.

قیمت رنجروور اووک مشخصات رنجروور اووک تصاویر رنجروور اووک معرفی خودرو شاسی بلند مجله خودرو قیمت Range Rover

نمای بیرونی

نمای بیرونی
علی رغم گذشت هفت و نیم سال ،اووک جدید دارای شباهت های زیادی با نسل قبلی است و بطور کلی به طرح اولیه وفادار مانده اما تفاوت های ایجاد شده باعث گردیده نسل جدید این خودرو جذابتر از همیشه باشد.در دماغه خودرو چراغها و جلو پنجره باریک به طور تمام و کمال از مدل ولار به عاریت گرفته شده است اما ورودی های هوا تعبیه شده در روی سپر کمی با ارتفاع بالاتری قرار گرفته است.
در نمای جانبی هم به غیر تغییر از دستگیره درب ها، تقریبا بدون تفاوت خاصی همان اووک نسل قبلی را مشاهده می کنیم .اما همچنان زیبا و جذاب است.
رنجروور اووک 2020 در نمای عقب هم چراغها باریک تر شده و گرافیک داخلی به اشکال مربعی شکل تغییر داده شده است. سپر خودرو و دیگر اجزای نظیر همین چراغهای عقب ،شباهت بسیار زیادی به مدل ولار دارد اما اورهنگ کوتاهتر اووک ۲۰۲۰ نقطه تمایز این دو محصول رنجروور است.البته این تشابه ولار و اووک ۲۰۲۰ چندان ناخوشایند نیست اما این شباهت آنقدر زیاد است که عملا شاید تشخیص این دو را از هم مشکل نماید.

کابین

کابین
درون کابین نیز همانند ظاهر خودرو بروزرسانی هایی را تجربه کرده است که مهمترین آنها به غربلیک فرمان جدید و صفحه نمایش عریض اطلاعات و سرگرمی میانه داشبورد باز می گردد. به غیر از این صفحه نمایش ،صفحه نمایش لمسی دیگر هم در قسمت پایین کنسول میانی جای نمایی شده است که از طریق آن می توان برخی امکانات خودرو نظیر سیستم تهویه مطبوع را کنترل کرد.رنجروور اووک 2020
از جمله بارزترین ویژگی های رفاهی و ایمنی خودرو سیستم Ground View است که با استفاده از دوربین های جلو تصویری  ۱۸۰ درجه ای را از نمای جلوی خودرو بر روی صفحه نمایش عریض داخل کابین پدیدار می نماید. ازجملهٔ امکانات دیگری داخلی این ماشین نیز می‌توان به تنظیم ۱۶ جهته صندلی‌های جلو و فیلتر هوای یونیزه اشاره کرد. ترکیب متریال داخلی اووک جدید نیز فضای آرام و ساکتی را در کابین ایجاد کرده‌اند که موجب راحتی سرنشینان می‌شود.

میزان فضای داخلی

میزان فضای داخلی
نسل جدید رنجروور اووک از فضای پای یکسانی با نسل قبلی خود برخوردار است اما به لطف افزایش فاصله دو محوری باعث شده که میزان فضای جلوی زانوی سرنشنیان ردیف دوم حدود ۲۰ میلیمتر افزایش یابد. همچنین فضای صندوق بار با افزایش ۱۰ درصدی به ۵۹۰ لیتر رسیده است که با خواباندن صندلی ها به ۱۳۸۳ لیتر می رسد.

پیشرانه

پیشرانه
کمی تعجب برانگیز است اما اووک ۲۰۲۰ بر روی پلت فرم بروزرسانی شدهD8 نسل قبلی توسعه یافته است و از پلت فرم جدید خبری نیست.از این روز با همان پیشرانه های بدون تغییر چهار سیلندر بنزینی و دیزلی Ingenium  نسل قبلی روبرو هستیم. موتور ۲ لیتری بنزینی در نسل جدید اووک با دو سطح قدرت ۲۴۰ و ۳۰۰ اسب بخار ارائه می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی در دو نمونهٔ ۱۵۰ و ۲۴۰ اسب بخاری قابل انتخاب خواهد بود.پیشرانه های بنزینی و دیزلی قویتر تنها با جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک عرضه می گردد اما برای نسخه های پایه دیزلی جعبه دنده ۶ سرعته دستی هم نیز در نظر گرفته شده است.
این کمپانی بریتانیایی عنوان نموده پلت فرم این خودرو جهت استفاده از پیشرانه های الکتریکی بروزرسانی شده است از همین رو نسل جدید اووک با استفاده از معماری الکتریکی ۴۸ ولت با سیستم هیبریدی خفیف عرضه خواهد شد. این سیستم که ۴ اسب بخار قدرت دارد انرژی ناشی از ترمز گیری را در باطری موجود در کف خودرو ذخیره می کند. اما این همهٔ ماجرا نیست زیرا حدود یک سال پس از عرضهٔ نسل جدید اووک به بازار، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم برای آن ارائه خواهد شد. این مدل اولین محصول پلاگین‌هیبریدی گروه جگوار-لندروور محسوب می‌شود.

آفرود

آفرود
رنجروور به منظور افزایش قابلیت های آفرود اووک ،از نسل جدید  سامانهٔ چهارچرخ محرک و همین‌طور نسل دوم سیستم Active Driveline استفاده نموده است. همچنین اووک ۲۰۲۰ به سیستم Terrain Response 2 هم مجهز شده که به‌طور اتوماتیک سطح مسیری که خودرو در آن در حال حرکت است را تشخیص داده و تعلیق را مطابق با آن تنظیم می‌کند. اووک ۲۰۲۰ همچنین می‌تواند تا ۶۰ سانتیمتر در آب فرو رود.

قیمت و زمان عرضه

قیمت و زمان عرضه
قیمت نسخه پایه دیزلی این خودرو به همراه جعبه دنده دستی با  ۳۵۱۰۰ پوند آغاز شده که در صورت سفارش سیستم چهار چرخ متحرک و جعبه دنده اتوماتیک این قیمت به ۳۵۱۰۰ پوند افزایش خواهد یافت.در نهایت بالاترین تیپ دیزلی از قیمت ۳۸۶۰۰ پوند بهره می برد در حالی نسخه پایه بنزینی از برچسب قیمتی ۳۵۹۵۰ پوند برخوردار است و به ۴۰۳۵۰ پوند در بالاترین تریم خود خواهد رسید. نسل جدید اووک برای بازار آمریکای شمالی اما در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۹ معرفی شده و قیمت آن اعلام خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.