بوستر پدال گاز چیست و چگونه کار می کند؟

0
بوستر پدال گاز – Pedal Booster

فرمان شروع و ادامه حرکت خودرو با فشردن پدال گاز توسط راننده اعلام می گردد.
موتور خودرو متناسب با میزان فشار وارد شده به پدال گاز ، عکس العمل نشان داده و بر اساس اطلاعات سنسورهای موجود ، سرعت و شتاب می گیرد.

نصب آپشن روی خودرو بهترین آپشن های خودرو بوستر پدال گاز چیست علت لرزش پدال گاز چیست آموزش تقویت موتور آموزش تیونینگ خودرو قیمت بوستر پدال گاز فواید بوستر پدال گاز ریست کردن پدال گاز گیر کردن پدال گاز ماشین باز کردن پدال گاز

بوستر پدال گاز چیست و چگونه کار می کند؟

در سیستم های قدیمی ، انتقال اطلاعات مربوط به پدال گاز بصورت مکانیکی و توسط یک سیم فولادی به دریچه گاز منتقل می شد و دریچه گاز متناسب با فشرده شدن پدال گاز توسط این سیم فولادی ، باز و یا بسته شده و میزان هوای ورودی به موتور تغییر می یافت.
حال آنکه در سیستم های جدید اطلاعات مربوط به پدال گاز توسط یک سنسور به نام ECM (ماژول کنترل الکترونیکی موتور) به ECU موتور منتقل شده و پس از تجزیه تحلیل های صورت پذیرفته ، سیگنالهای الکترونیکی برای موتور دریچه گاز ارسال و این موتور الکتریکی باز و بسته شده و هوای ورودی را تنظیم می نمایدو قدرت را به تایرها منتقل میکند.
این سیستم با تاخیر بسیار زیاد در انتقال اطلاعات ارسالی از پدال به دریچه گاز مواجه بوده که منجر به تاخیر در شتاب گیری و سرعت می گردد.
خصوصا در هنگام رانندگی در مسیرهای شیب دار و نیز مواقعی که خودرو تحت بار می باشد این نقیصه بسیار ملموس بوده و لذت رانندگی را بعلت تاخیر عملکرد خودرو نسبت به فرمان راننده مختل کرده که این باعث شده محصولی به عنوان بوستر پدال را برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ وارد بازارهای اروپا شود
این دستگاه به طور مداوم با اندازه گیری و تبدیل سیگنال های دیجیتال ارائه شده توسط پتانسیومتر ETC، و ارائه ECM با یک سیگنال جدید و تغییر یافته باعث بهبود شتاب خوردو می‌شود

پدال بوستر چگونه نصب می شود؟

طراحی پدال باکس اجازه می دهد تا برای راه اندازی آسان آن در همه مدل های خودرو، بدون نیاز به قطع هر گونه سیم و یا دخالت در سیستم الکترونیک خودرو نصب آن انجام شود. (این دستگاه در سیستم های دیگر خودرو مانند: سیستم سوخت رسانی، کامپیوتر موتور ، ABS، و غیره تاثیر نمی گذارد.) پدال باکس به کابل الکترونیکی پدال گاز متصل میشود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کابل الکترونیکی پدال گاز را جدا کرده و پدال باکس را در مسیر کابل و پدال گاز قرار میدهید. (از یک طرف به پدال و از طرف دیگر به کابلی که از کامپیوتر خودرو آمده متصل میشود).

بگونه ای که با انتخاب حالتهای مختلف رانندگی و اشاره به پدال گاز ، فرمانده بلامنازع خودروی خود بوده و از اقتدار خودروی خود لذت خواهید برد.

  • در دور موتور پایین زمان پاسخگویی موتور خودرو به فرمان راننده در مقایسه با قبل به شدت کاهش می یابد.
  • تاخیر در شتاب خودرو در دنده های ۳ و ۴ و حالتی که دور موتور در میانه است تقریبا به صفر می‌رسد.
  • تغییرات زیادی در دور موتور بالا و پایین احساس خواهید کرد.
  • دنده معکوس به نهایت اثر بخشی می‌رسد و در نتیجه می‌توانید با امنیت بیشتری در جاده های کوهستانی سبقت بگیرید.
  • لذت رانندگی در جاده ها پر پیچ و خم کوهستانی را برای شما به ارمغان می آورد.
  • عملکرد سریعتر و دقیق تر دریچه گاز و پدال گاز
  • شتابگیری بهتر در سواری های کوتاه شهری جهت فرار از ترافیک
  • شروع حرکت پر قدرت تر در سر بالایی ها با شیب زیاد

دنیای پر رمز و راز هیجان سرعت را میتوان با نصب یک جعبه الکترونیکی روی خودرو لمس و تجربه نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.