قیمت خودرو اردیبهشت ماه به تعادل می رسد!

0
در حالی که با ورود به سال جدید هنوز نمی‌توان به قطعیت گفت بازار خودرو در سال ۹۸ چه تحولاتی خواهد داشت و پیش بینی قیمت خودرو در سال جدید کار آسانی نیست اما به گفته بسیاری از کارشناسان با توجه به سیر نزولی قیمت خودرو از اواخر سال گذشته، قیمت خودرو در سال ۹۸ تثبیت شده و در بهترین شرایط تعادل قرار خواهد گرفت.
 در بهمن ماه سال گذشته بود که پس از اوج گیری دو سه هفته ای قیمت و ثبت رکوردهای جدید قیمتی و افزایش اعتراضات نسبت به فرمول جدید قیمتی با تدبیر دولت و خودروسازان و برنامه مستمر فروش فوری شرکت ها هیجان خرید در بازار خودرو فروکش کرد و در آخرین روزهای اسفند ماه ریزش قیمت ساعتی شد به طوری که این اتفاقات موجب پیش بینی های متفاوتی در خصوص قیمت خودرو در سال ۹۸ شد.

در نزدیک ترین پیش بینی به اوضاع کنونی بازار خودرو، موضوع تعادل بخشی و تدوام افت قیمت تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ بود که با وجود به میزان تقاضا و رشد فروش و عرضه خودروسازان مورد تایید بیشتر فعالان بازار خودرو نیز قرار گرفت.

با ورود به سال ۹۸ در حالی همچنان روند کلی قیمت ها نزولی است که به گفته فعالان بازار با فروکش کردن هیجان خرید در بازار خودرو و سایه سنگین رکود بر بازار و تحویل خودروهای پیش فروشی به مشتریان طی روزهای آتی قیمت ها بیش از این ریزش خواهد کرد و در دومین ماه سال جاری قیمت خودرو به قیمت های پیش از بهمن ماه باز خواهد گشت.

در میان عوامل موثر در قیمت خودرو در سال ۹۸ جدای از موضوع عرضه و تقاضا ، قیمت دلار نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در بازار خودرو عنوان می شود به گفته کارشناسان در صورتی که دولت بتواند نرخ ارز را در سال جدید همچون روزهای پایانی سال ۹۷ ثابت نگه دارد، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد.

از سویی افت لحظه ای قیمت خودرو در هفته های پایانی سال ۹۷ سیگنال و هشداری برای صاحبان پول های سرگردان در بازار خودرو بود که با ادامه این روند قیمت ها در سال آینده نزولی خواهد بود طبعا با چنین چشم اندازی، در سال جدید شاهد افت بیش از گذشته تقاضای کاذب در بازار و ادامه ریزش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود پیش بینی که از واپسین روزهای سال ۹۷ موجب خروج گسترده دلالان از بازار پر ریسک خودرو شد و انتظار می رود این جریان در سال جدید موجب حذف حاشیه قیمت از بازار خودرو شود.

منبع:پرشین خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.