برای کاهش صدای زوزه پمپ بنزین در سمند ،پژو ۴۰۵ و پارس چه کار کنیم؟

0

‌ آموزش عیب یابی

دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

علت روشن شدن این چراغ در خودروهای مختلف با توجه به نوع سیستم و تکنولوژِی آن خودرو می تواند متفاوت باشد. اما موارد کلی که تقریبا در همه خودروها مشترک است به شرح زیر می باشد:

سوزن انژکتور:

(در صورت از کار افتادن سوزن انژکتور موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می یابد.)

کویل دوبل:

(در صورت از کار افتادن کویل در بیشتر موارد موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می یابد.)

سنسور اکسیژن:

(با توجه به این که این سنسور تاثیر مستقیم در تنظیم مصرف سوخت دارد خرابی آن باعث با لا رفتن مصرف بنزین می شود.)

ناک سنسور:

(علت روشن شدن چراغ چک به دلیل خطای ناک سنسور بیشتر عدم تایمینگ موتور می باشد تا خرابی خود سنسور)

ایسیو

(در بعضی موارد روشن شدن چراغ چک به دلیل خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری خود ecu می باشد که این عیب در خودروهایی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شده اند بیشتر مشاهده می شود.)

عدم عملکرد صحیح فن خنک کننده موتور:

(در بعضی مواقع با بالا رفتن آمپر آب خودرو همراه است.)

مواردی که با بالا رفتن آمپرآب، لرزش و بد کارکردن موتورهمراه است. از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید سریعا جهت رفع عیب به تعمیرگاه مراجعه کرد.

آموزش و عیب یابی خودرو

دود سیاه

اگر هنگام استارت خودرو مشاهده کردید که دود سیاه رنگی از اگزوز خارج می شود اجازه دهید کمی موتور گرم شود اگر مشکل جدی نباشد پس از مدت بسیار کوتاهی دود سیاه برطرف می شود و احتمالاً مشکل قابل توجهی وجود ندارد اما اگر این روند ادامه پیدا کرد به احتمال بسیار بالا یا در سیستم جرقه زنی خودرو مشکلی وجود دارد یا موتور بد کار می کند.

عیوب

اگر خودروی شما از نوع خودرو های کاربراتوری قدیمی باشد به احتمال زیاد ساسات کاربراتور مشکل دار است. که برای حل مشکل می توانید آنرا تعمیر تعویض نمایید.

احتمال نشتی در انژکتور ها وجود دارد. برای حل مشکل باید انژکتور ها را تعویض نمایید.
اگر مدت زیادی است که فیلتر هوا را عوض نکرده اید و در منطقه ای پر گردو غبار یا آلوده زندگی می کنید باید فیلتر هوا را تعویض نمایید.

ممکن است در سیستم جرقه زنی و شمع ها مشکلی باشد که منجر به احتراق ناقص می شود. برای این منظور باید وایر ها، دلکو، کویل و شمع ها بررسی شوند.

در سیستمهای انژکتور, خرابی بعضی از حسگرها, مانند
سنسور اکسیژن, سنسور فشار و دمای هوا,,,,,, نیز باعث خام سوزی میشوند,

برای کاهش صدای زوزه پمپ بنزین در سمند ،پژو ۴۰۵ و پارس چه اقداماتی باید انجام داد؟

علت صدای زوزه پمپ بنزین سمند علت قطع شدن زوزه پمپ بنزین کاهش صدای زوزه پمپ بنزین آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو بهترین سایت مکانیکی

باک بنزین را همیشه پر نگه دارید تا از تشکیل بخار اب و اضافه شدن اب به بنزین که ورود ان به سیستم سوخت رسانی باعث صدمات جدی به ان خواهدشد جلوگیری شود.
فیلتر بنزین را حداقل هر ۱۰۰۰۰کیلومتر تعویض نمائید.وسعی کنید از مارکهای معتبر استفاده کنید.
در نواحی گرمسیری روکش پمپ را باز کنید.و در ایام بارندگی مجددا برای جلوگیری از ورود رطوبت نسبت به نصب ان اقدام نمائید.هرچند این روکش یک محافظ برای پمپ برای جلوگیری از ضربات احتمالی نیز است

اویل ماژول چیست؟

درخودرو هایی مثل سمند EF7، سوناتا ، آزرا و سانتافه سیستمی طراحی کرده اند که روغن قبل از رسیدن به فیلتر روغن، خنک شود‌. این قطعه طوری طراحی شده است که روغن موتور و آب رادیاتور از کنار هم رد میشوند و همین رد شدن باعث کاهش دمای روغن میشود‌. به این قطعه اویل ماژول میگویند.

این قطعه باعث افزایش عمر روغن و افزایش عمر قطعات موتوری میشود.

علائم خرابی اویل ماژول

آب و روغن قاطی میشوند. اکثرا با مشاهده ی این مشکل تعمیرکاران به اشتباه فکر میکردند که باید واشر سرسیلندر باز شود که باز کردن واشر سرسیلندر هیچ ربطی به این اشکال نداشته و آب و روغن در اویل ماژول باهم مخلوط میشدند.

روشن شدن چراغ روغن! وقتی چراغ روغن روشن میشود نشان دهنده ی این است که گرفتگی در مسیر روغن است که باید برطرف شود. حتما اویل ماژول را چک کنید.

روغن ریزی از سمت اویل ماژول هم یکی از علائم خرابی اویل ماژول است.

نحوه عملکرد سنسور دمای آب

این سنسور که عموما به نام فشنگی آب نیز شناخته می شود یک مقاومت  از نوع NTC  ( Negative Termal Coefficient ) می  باشد . این نوع مقاومت ارتباط و تاثیر پذیری مستقیم با دما دارد به نحوی که اگر دمای پیرامون آن افزایش یابد ، مقاومت آن کاهش می کند. روش کار این سنسور به این شکل است که ECU ولتاژ ورودی به سنسور می دهد( ۵ ولت ) و سنسور بر اساس مقاومتی که در آن لحظه دارد که وابسته به دما است ، ولتاژ خاصی را به ECU  بر میگرداند که هر ولتاژ تعریف خاصی دارد و بیانگر دمای خاصی است . از آنجایی که سنسور دمای آب از نوع NTC میباشد ، اگر دمای آب بالا برود مقاومت آن کم می شود ، درنتیجه هرچه ولتاژ برگشتی به ECU  بالا تر و نزدیک ۵ ولت باشد یعنی دمای آب موتور بالا تر است و  درصورت سرد بودن دمای آب موتور چون مقاومت سنسور بالا میرود  ولتاژ برگشتی به ECU  کمتر می شود و ECU  بر اساس آن ولتاژ برگشتی ، از دمای آب موتور اطلاع پیدا می کند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.