قدرتمندترین و بزرگترین بوژی کش دنیا +عکس و مشخصات

0

شاید برای خیلی از افراد اتفاقاتی که در دنیا در جریان است، با تصویری که در ذهن خود دارند، سازگاری نداشته باشد و چیزی غیر از جریان رایج و جاری را برای آن متصور باشند.
صنایع نیکولاس از قوی ترین و بزرگ‌ترین کشنده‌های سنگین دنیا
زمین‌گیر شدن خودروسازی آمریکای شمالی در برابر رقبای ژاپنی و فرانسوی و حتی کره‌ای که روزی خرید آن‌ها برای مردمان این منطقه آخرین باورشان به‌حساب می‌آمد و یا نابود شدن و از بین رفتن برندهای معروف ازاین‌دست اتفاقات هستند؛ اما در موازات این جریانات، رویدادهایی هم هستند که با باور مردم درباره برخی از نشان‌های دنیا متضاد است. آمار و نتایجی که نشان از برتری نام‌هایی می‌دهند که شاید برای خیلی از ما ناشناخته و یا غیرقابل‌باور باشند اما حقیقتی هستند که در جریان‌اند.

اما در نزدیکی شهر اوسر فرانسه، شرکت صنایع نیکولاس واقع است که به تولید قوی‌ترین و بزرگ‌ترین کشنده‌های سنگین دنیا می‌پردازد.

شرکت صنایع نیکولاس به‌عنوان عضوی از گروه Tii تأسیس شد. این گروه از سال ۱۹۷۹ به تولید کشنده‌های سنگین می‌پردازد. نیکولاس در ابتدا به ساخت بوژی کش هایی با ترکیب ۴*۸ و با استفاده کابین رنو پرداخت. این کشنده عظیم در آن رمان فقط در فرانسه به فروش می‌رسید؛ اما از سال ۱۹۹۸ به ساخت سری Tractomas در انواع مختلف پرداخت که تا جد زیادی نسبت به ساخته‌های اولیه‌اش بهبود یافته بودند.

مجله کامیون سواران مجله ماشین سنگین بزرگترین بوژی کش دنیا مشخصات کامیون بوژی کش شرکت صنایع نیکولاس بزرگترین کامیون جهان قویترین کشنده دنیا شکستن رکورد گینس ثبت رکورد گینس

این بوژی کش ها که Tractomas نام دارند و در انواع مختلف ۶*۶، ۸*۸ و ۱۰*۱۰ ساخته می‌شوند، به‌قدری عظیم‌الجثه هستند که وقتی یک ولوو FH16 در کنار آن قرار می‌گیرد مانند کودکی مظلوم به نظر می‌رسد.

مدل D75 TR8*8 دارای ابعاد غول‌آسایی است به‌طوری‌که ۱۰ متر طول دارد و به همین نسبت دارای عرض و ارتفاع خیلی زیادی است و درحالی‌که وزن خالصی برابر با ۳۶ تن دارد. نیکولاس برای این بوژِی کش غول‌پیکر از کابین کامیون‌های رنو استفاده کرده است.

D75 TR8*8 از پیشرانه ساخت کاترپیلار و گیربکس شش سرعتِ اتوماتیک آلیسون استفاده می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما در صورت بارگیری کامل سرعت آن نهایتاً به ۴۰ کیلومتر می‌رسد.

نیکولاس می‌تواند سالیانه ۲۰ دستگاه از این غول‌ها را تولید کند. پیشرانه کاتر پیلار این بوژِ کش عظیم‌الجثه از نوع ۱۲ سیلندر با حجم ۲۷ لیتر و ۹۰۰ اسب بخار قدرت است؛ اما همه‌چیز قدرت نیست چراکه این موتور گشتاوری باورنکردنی برابر با ۴۰۰۰ نیوتن‌ متر آن‌هم در دور موتور تنها ۱۴۰۰ rpm تولید می‌کند.

مخزن گازوئیل این هیولا نیز یک هزار لیتر ظرفیت دارد. این کشنده با این خصوصیات می‌تواند تا رقم غیرقابل‌باور هزار تن را بکشد و از این طریق رکورد جهانی قوی‌ترین بوژی کش دنیا را به نام خود ثبت کرده است.

غول نیکولاس ترجیحاً در معادن زیرزمینی و یا برای حمل بارهای فوق سنگین مورداستفاده قرار می‌گیرد و خریدارانی از سراسر جهان همچون آفریقای جنوبی، چین و استرالیا اقدام به سفارش آن نموده‌اند. قیمت هر دستگاه از این هیولا بسته به تجهیزات به یک‌میلیون یورو می‌رسد. همچنین بسته به نوع کاربری می‌توان تجهیزاتی اضافی را برای این کوه فولاد سفارش داد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نگه‌دارنده چرخ زاپاس، بلوک ۱۸ تنی روی محورهای عقب (به جهت افزایش وزن بوژی کش) و اتاقک عقب اشاره کرد. این اتاقک در اصل یک واحد با وسایل کامل برای زندگی خدمه بوژی کش در پروژه‌های طولانی است.

 مجله کامیون سواران  مجله ماشین سنگین  بزرگترین بوژی کش دنیا  مشخصات کامیون بوژی کش  شرکت صنایع نیکولاس  بزرگترین کامیون جهان  قویترین کشنده دنیا  شکستن رکورد گینس  ثبت رکورد گینس

شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه با بزرگ ترین بوژی کش دنیا

در کابین برای راننده آیینه‌های کافی به همراه دوربین‌هایی تعبیه‌شده است که تصاویر را روی صفحه‌نمایش داخل کابین به نمایش درمی‌آورند. پیشرانه ۱۲ سیلندر C27 در زیر کابین نصب‌شده است. شروع حرکت با ارتعاشات ملایمی صورت می‌گیرد درحالی‌که پیشرانه پرآوا است. این غول نیکولاس تقریباً شتابی برابر با ۳۰ متر در ثانیه دارد که برای چنین هیولای کوه‌پیکری بسیار زیاد است. باوجود صندلی‌های راحت اما حرکات تعلیق کامیون احساس می‌شود ولی به‌طورکلی سواری با این کشنده بسیار دلپذیر است درحالی‌که در صورت وجود ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ تن بار در پشت به‌احتمال‌زیاد متفاوت خواهد بود. این غول فرانسوی به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بتواند در گرما و گردوغبار و همین‌طور جاده‌های غیر مسطح نیز حرکت کند به‌نحوی‌که گفته‌شده در صورت بارگیری کامل توانایی پیمایش شیب‌های سه درصد را دارد.

 مجله کامیون سواران  مجله ماشین سنگین  بزرگترین بوژی کش دنیا  مشخصات کامیون بوژی کش  شرکت صنایع نیکولاس  بزرگترین کامیون جهان  قویترین کشنده دنیا  شکستن رکورد گینس  ثبت رکورد گینس

بزرگ ترین کامیون جاده ای دنیا که در کتاب گینس ثبت شده وزن خالی این هیولا ۴۱ تن است و رسماً نام آن به‌عنوان بزرگ‌ترین کامیون جاده‌ای دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این مدل جدید توانسته رکورد طویل‌ترین کشنده و تریلر دنیا را نیز به نام خودش ثبت کند. در این پروژه چهار دستگاه از این مدل جدید که هر یک به قدرت ۹۰۰ اسب بخار و کاروانی ۱۴۰ متری را تشکیل داده و اقدام به حمل یک ترانسفورماتور زیمنس به وزن ۳۳۰ تن نمودند. برای حمل این بار، سه بوژی کش در جلو و یکی هم در عقب برای هل دادن قرار داده شد. در آینده قطعاً شاهد مدل‌های جدیدتر و غول‌پیکرتر از این مدل کشنده‌ها خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.