از نقطه چین روی آینه بغل ماشین چه می دانید؟ نحوه تنظیم آینه ها

0

حتما نقطه چین روی آینه بغل ماشین ها را دیده اید. این نقطه چین ها در آینه سمت راننده وجود دارند. البته این نقاط در همه ماشین ها نشان داده نشده اند. ممکن است حتی این نقاط در آینه خودروی شما وجود داشته باشند، اما هرگز به آنها توجهی نکرده باشید. به‌ طورکلی آینه سمت راننده بعضی از خودرو ها را در سمت خارجی به ‌صورت محدب طراحی می‌کنند. اگر این نقاط را دیده باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که نقطه چین روی آینه بغل ماشین چه کاربردی دارد و برای چه در آن قسمت قرار گرفته است. این نقطه چین ها در حقیقت مرز آینه معمولی و آینه محدب را نشان می دهند. در ادامه در این باره برایتان طرز تنظیم آینه خودرو را توضیح می دهیم.

جزئیاتی جالب درباره نقطه چین روی آینه بغل ماشین در سمت خارجی

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، این نقطه چین ها در همه خودرو ها نشان داده نمی شوند. در حقیقت نقطه چین روی آینه بغل ماشین مرز میان بخش تخت آینه و محدوده محدب را نشان می‌دهد. وقتی مرز بین این دو آینه به خوبی مشخص باشد، راننده به خوبی می تواند تشخیص دهد که خودرویی که در بخش محدب دیده می شود، نزدیکتر از آن چیزی است که در آینه به نظر می‌ آید. به این ترتیب راننده می تواند برای تغییر جهت خودروی خود به موقع و درست تصمیم بگیرد یا از تصمیمات خودروی کناری به موقع مطلع شود.

 نقطه چین روی آینه ماشین  تنظیم آینه بغل 206  تنظیم آینه سمند  تنظیم آینه بقل پراید  آینه های خودرو  آینه بغل پارس  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش تعمیر خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو  دانستنی های فنی خودرو  قیمت آینه بغل 206  آینه محدب چیست  نقطه کور آینه چیست

دلیل استفاده از آینه محدب در خودرو

آینه محدب بنا به خاصیت تحدب خود فضای بیشتری از کناره ‌ها و پشت خودرو را می تواند نشان دهد. همین خاصیت باعث می شود که نقاط کور کمتری برای راننده باقی بمانند و فضای بیشتری به راننده نشان داده شود. در مقابل این ویژگی، آینه محدب تصویر جسم را کوچکتر از ابعاد واقعی آن نشان می ‌دهد. به همین دلیل است که خودرویی که در باند کناری و از عقب به خودرو نزدیک می شود در فاصله دوری قرار دارد، در حالی ‌که در اصل خودرو نزدیکتر از آن چیزی است که در آینه به نظر می‌رسد. همان طور که گفتیم نقطه چین روی آینه بغل ماشین مرز میان بخش تخت آینه و محدوده محدب را نشان می‌دهد. وقتی این بخش مشخص باشد، راننده می تواند تصمیمات درست تری بگیرد و به موقع عکس العمل نشان دهد.

اهمیت تنظیم آینه های ماشین

از چرایی موضوع نقطه چین روی آینه بغل ماشین که بگذریم، می رسیم به ماهیت وجود خود آینه ها. اصلا چرا خودرو ها باید آینه داشته باشند که حالا روی یکی از این آینه ها نقطه چینی هم وجود داشته باشد. باید بدانید که فلسفه وجود آینه ها در هر خودرویی و با هر ترکیبی، فقط و فقط افزایش قدرت دید راننده است. برای همین است که دو آینه در چپ و راست ماشین و یک آینه در وسط کابین طراحی می شود. بدون وجود این آینه ها راننده نمی تواند دید کاملی داشته باشد و در نهایت خسارات مالی و جانی بسیاری محتمل است. شاید همین چند خط کافی باشد تا به اهمیت تنظیم آینه های ماشین پی ببرید.

 نقطه چین روی آینه ماشین  تنظیم آینه بغل 206  تنظیم آینه سمند  تنظیم آینه بقل پراید  آینه های خودرو  آینه بغل پارس  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش تعمیر خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو  دانستنی های فنی خودرو  قیمت آینه بغل 206  آینه محدب چیست  نقطه کور آینه چیست

آینه وسط ماشین

اگر می خواهید آموزش بهترین روش تنظیم آینه خودرو را ببینید می توانید با این پست ما همراه باشید، به طور کلی باید آینه وسط را طوری تنظیم کنید که کاملا شیشه عقب را نشان دهد. در هنگام تنظیم آینه بدن یا سرتان را ثابت نگه داشته و با دست راست از پشت قاب آینه را بگیرد و آن را تنظیم کنید. کلیدی در زیر آینه وسط همه خودرو ها وجود دارد. این کلید برای این است که در روز از حالت معمولی و در شب از حالت ضد نور خیره کننده در مواقع لزوم استفاده کنید. برای تغییر حالت یکی به دیگری، تنها کافی است اهرم زیر لبه آینه را بکشید یا فشار دهید.

در صورتی که در شب رانندگی می کنید و راننده بی ملاحظه ای در پشت شما با نور بالا حرکت می کند، باید آینه را به حالت ضد نور خیره کننده تنظیم کنید تا به این ترتیب نور ماشین های عقب را که نور بالا حرکت می کنند، انحراف دهید، زیرا تابش نور بالای ماشین های عقب باعث می شود تا مردمک چشمتان بسته تر شده و دیدتان کم شود. اما زمانی که حالت ضد نور خیره کننده را تنظیم می کنید، مسیر نور را منحرف می کنید. پس از عبور ماشین عقبی کلید آینه را سر جای خود بر گردانید.

تنظیم آینه سمت راننده

نقطه چین روی آینه بغل ماشین در این آینه قرار دارد. برای تنظیم آینه سمت راننده باید کاری کنید که آینه برآمدگی زیر دستگیره عقب به بالا و به بیرون را نشان دهد. به این ترتیب دید بیشتری از خیابان خواهید داشت.

تنظیم آینه سمت راست خودرو

این آینه را طوری تنظیم کنید که قسمت انتهایی گوشه پنجره عقب خودرو یا قسمت انتهایی خودرو را نشان دهد. قبل از تنظیم حتما سر خود را به قدری به سمت راست خم کنید تا به مرکز خودرو یا وسط دو صندلی جلو برسید و بعد تنظیمات لازم را انجام دهید.

 نقطه چین روی آینه ماشین  تنظیم آینه بغل 206  تنظیم آینه سمند  تنظیم آینه بقل پراید  آینه های خودرو  آینه بغل پارس  آموزش نکات فنی خودرو  آموزش تعمیر خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو  دانستنی های فنی خودرو  قیمت آینه بغل 206  آینه محدب چیست  نقطه کور آینه چیست

کارایی نقطه چین روی آینه بغل ماشین

همان طور که گفتیم نقطه چین روی آینه بغل ماشین برای مشخص کردن مرز بین آینه معمولی و آینه محدب است. سمت چپ نقطه چین روی آینه بغل ماشین نقاط کور را به راننده نشان می دهد، ولی باز هم لازم است که در هنگام خروج از پارک یا گردش به چپ و دور زدن علاوه بر آینه با سر هم سمت چپ را نگاه کنیم تا هیچ نقطه کوری از تیررس خارج نشده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.